Voor de lol een ASES halen in FL medio juli?

windshear

New member
Heey

Ik zit er een beetje aan te denken om deze zomer (misschien in Winterhaven FL) naar de USA te gaan om daar in een week of drie, een ASES en/of wellicht AMES te gaan halen. Gewoon een paar leuke uurtjes op weer eens wat nieuws en dat dan op een nette manier afronden (examen en aanvulling op de reeds aanwezige FAA serie).

Zouden er mensen zijn die deze aanvulling ook leuk vinden om te doen (dus wel minimaal een PPL met 150 uur oid) en zo nog wat te timebuilden?

WS
 
Brown's Seaplane Base! Zeker doen, leuke ervaring!

6 uurtjes en je hebt je seaplane rating (ases). Ik betaalde daar destijds (2002) $600,= voor.
Of ze hun kisten ook verhuren voor timebuilden betwijfel ik echter. Staat me bij dat, met oog op de verzekeringen in de States, hier nogal wat haken en ogen aan zitten.

Succes en veel plezier.
 
Nah, geloof het of niet, maar mevrouw Windhear, zeg maar... Windhoos heeft gesproken.

Ze vind het leuker dat mijn schoonfamilie 2 maanden op visite komt.

Wat? :eek!:

Ja inderdaad.:eek!: :passed: 8 weken. Maarliefst.....

In plaats van mooie tochten langs uitgestrekte landschappen en vergezichten, wordt windshear gebombardeerd tot tourguide. Niks geen landschappen die zachtjes aan je voorbij glijden, maar rondrijden in Volendam en op de Afsluitdijk en de meute vermaken met flauwe grappen.

Ze hebben toch gelijk.

Het klimaat hier verandert zienderogen en met de minuut....

Groet.
Nu nog "Windshear'... maar als ze weg zijn "Shaken, Stirred en waarschijnlijk nog maar "Light and Variable".....
 
Moest trouwens ook direct aan dit grapje denken.

Een man zit in t café.
Komt zijn vriend binnen en zegt: "Joh, wat zie jij er keurig uit."

"Nou," zegt-ie, "ik heb mijn vandaag mijn schoonmoeder begraven."

"Wat? Dat meen je niet?" zegt z'n vriend. "Was ze ziek of is het plotseling gebeurd?"

"Tja, ze zat met 'r vinger tussen de deur."

"HUH????, maar daar ga je toch niet dood aan?"

"Nee, maar dat kreng ging zo te keer, dat we dr maar hebben laten afmaken."
 
Oh, wat sadistisch.....

:passed:


Maar...Gelukkig krijgen we de foto's nog...
Nah ja, post die dan in ieder geval, dan doe ik maar gewoon in gedachten of ik een wereldvakantie heb....


WS :bwah:
 
Ach ja...

Het voordeel van die 2 maanden is wel dat je er daarna ook voor altijd vanaf bent, na 2 maanden NL blijft er ook helemaal niets meer over om te bezoeken/bezichtigen... :p:
 
Das waar, maar wie sluit uit dat ze daarna niet de alpen willen bezoeken, Parijs of Rome, want ja, Nederland ligt er voor hen wel erg dichtbij... :eek:

Het waren er twee die langs zouden komen, maar gisteren hoor ik dat het er 4 worden...
Heeft er nog iemand een transporter te leen voor een maand of 2?

WS
 
Ik zou niet meer in juli/aug/sep gaan;

2,5 jaar geleden ben ik in aug naar kissimmee gereisd om bij OFT mijn PPL te halen, alles ging ok totdat orkaan Charley kwam en de checkride niet door kon gaan omdat de meeste vliegtuigen op de kop lagen; jammer van alle moeite (visum, medical, written, geld, enz), wel een bijzondere ervaring.

vorig jaar ben ik in juni naar PEA in Daytona Beach gereisd met hetzelfde doel, de kans op een hurricane is in mei/juni stukke kleiner; uiteindelijk heb ik hier dan ook ppl+ir gehaald.
 
Daar heb je gelijk in Papalima, maar het halen van de aanvulling ASES duurt maar 4 of 5 uurtjes en is in twee dagen gepiept... Het is een stuk minder werk dan het halen van een PPL waar je al gauw (een in mijn ogen onmogelijke) drie a vier weken mee bezig bent.

Het gaat voor mij dus enkel om een aanvulling en geen brevet.

Evengoed dank voor je bericht!

Groet

WS
 
Ik heb afgelopen zomer mijn ASES gehaald bij Adventure Seaplanes op de Surfside Seaplane Base (8Y4, grootste seaplane base in de VS) in de buurt van Minneapolis. Kostte mij totaal ca. $1000 voor huur van de kist, instructie en examinator. Via hen ook een goede deal kunnen maken met een goed motel op een steenworp afstand.

Ik heb voor dit bedrijf gekozen omdat ze een van de weinige zijn waar je solo kunt huren (ik ben met een maat van me 2 dagen op pad geweest met de PA-12 door Wisconsin, Minnesota en Ontario, inclusief landingen op Lake Superior, erg gaaf allemaal).

In de winter verplaatsen ze de hele vloot naar Florida (Oak Harbor Seaplane Base, FA73) zodat je het hele jaar door kunt vliegen.

Zie ook:

http://www.adventureseaplanes.com/

Mee info en andere scholen kun je vinden op de site van de Seaplane Pilots Association, zie http://www.seaplanes.org/

Have fun!
 
Ha Dogleg

Dank je voor je bericht. Dit was precies wat ik zocht. Hier hebben ze tenminste ook een wat zwaardere kist, zodat ik (lebensmittelschwänger) tenminste los kan komen en niet met een Pipertje enkel tot high speed taxiing op het meer gedoemd ben. :grijns:

This is gonna be the thing.

Groet

WS
 
Back
Top