Hallo iedereen!
Ik ben momenteel bezig met de opleiding tot prive vlieger bij de vliegclub rotterdam.
Ik heb me uurtjes inmiddels aardig bij elkaar weten te sprokkelen en nu is het dan tijd om mijn pre(pre)-examen te doen. alvorens ik wordt opgegeven voor het PLT.
De bestemming voor de "pre-examen" was om een vlucht te plannen richting Luik, belgie. (EBLG)
Echter loop ik tegen een dingetje aan, waarbij ik graag wat van jullie kennis zou willen gebruiken.
Vergeef me a.u.b. als ik dit bericht in het verkeerde fora plaats, dit wordt mijn eerste post .
Goed, waar ik tegen aanloop is het volgende.
Ik heb mezelf voor de vluchtvoorbereiding tot het AIP van belgocontrol gericht.
Hierin staat mooi de visual approach beschreven, hoe men dient te vliegen en wat de maximale hoogte bedraagt.
Tot zover alles duidelijk.
Maar dan.
Na het passeren van het laatste reporting point (FOXHE of INDIA)
Schrijft het AIP het volgende voor:
Aircraft shall join the aerodrome traffic circuit at 1500 ft amsl"
Tot zover staat hier ook nog niets geks, alleen ben ik gewend vanuit de nederlandse velden dat er dan ook een kaartje bij zit welke het circuit beschrijft.
Deze kan ik dus niet vinden op het aip van luik.
En hier licht dan dus meteen mijn vraag.
Heeft één van jullie misschien ervaring om op luik te vliegen, of hoe om te gaan met deze situatie?
Hier vindt u de approach chart van luik: https://www.belgocontrol.be/opersite/eaip/eAIP_Main/graphics/Ad/Eblg/EBLG_VAC01_v10.pdf
Hier de AIP pagina van luik:https://www.belgocontrol.be/opersite/eaip/eAIP_Main/html/index-en-GB.html
Ik ben momenteel bezig met de opleiding tot prive vlieger bij de vliegclub rotterdam.
Ik heb me uurtjes inmiddels aardig bij elkaar weten te sprokkelen en nu is het dan tijd om mijn pre(pre)-examen te doen. alvorens ik wordt opgegeven voor het PLT.
De bestemming voor de "pre-examen" was om een vlucht te plannen richting Luik, belgie. (EBLG)
Echter loop ik tegen een dingetje aan, waarbij ik graag wat van jullie kennis zou willen gebruiken.
Vergeef me a.u.b. als ik dit bericht in het verkeerde fora plaats, dit wordt mijn eerste post .
Goed, waar ik tegen aanloop is het volgende.
Ik heb mezelf voor de vluchtvoorbereiding tot het AIP van belgocontrol gericht.
Hierin staat mooi de visual approach beschreven, hoe men dient te vliegen en wat de maximale hoogte bedraagt.
Tot zover alles duidelijk.
Maar dan.
Na het passeren van het laatste reporting point (FOXHE of INDIA)
Schrijft het AIP het volgende voor:
Aircraft shall join the aerodrome traffic circuit at 1500 ft amsl"
Tot zover staat hier ook nog niets geks, alleen ben ik gewend vanuit de nederlandse velden dat er dan ook een kaartje bij zit welke het circuit beschrijft.
Deze kan ik dus niet vinden op het aip van luik.
En hier licht dan dus meteen mijn vraag.
Heeft één van jullie misschien ervaring om op luik te vliegen, of hoe om te gaan met deze situatie?
Hier vindt u de approach chart van luik: https://www.belgocontrol.be/opersite/eaip/eAIP_Main/graphics/Ad/Eblg/EBLG_VAC01_v10.pdf
Hier de AIP pagina van luik:https://www.belgocontrol.be/opersite/eaip/eAIP_Main/html/index-en-GB.html