Volgorde Keuring KLU

RunningRabbit

New member
Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje het forum van Airwork en heb toch maar eens beloten om me aan te melden.

Ik ben op het moment bezig om te solliciteren bij de KLU, nou heb ik een vraagje over de volgorde van de keuringen. Ik heb de kennisbank raadgepleegd! En gezocht op het forum! Maar was benieuwd of het mogelijk is om de keuringen in een andere volgorde te doen. Of dat ze je voor een ander onderdeel uitnodigen als eerste. Dan heb ik het niet over het medische gedeelte. Dat zit wel goed.

Maar dat ze bijvoorbeeld je eerst uitnodigen voor de psygologisch keuring (po-2) (ben niet gek :)
Dan pas PO-1
gvss
enz. enz.

Is dat mogelijk of ligt de volgorde keihard vast? Ik neem aan dat de uitzondering op de regel is de medische keuring.

Alvast bedankt!

RR
 
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Het ligt dus kennelijk vast, maar wat zou dan een eventuele reden zijn om PO-2 en GVSS te verwisselen? Capaciteit misschien?

Ik heb zelf de KLS keuringen gedaan (alweer 3 jaar geleden) Toen ben ik door het GVSS gekomen, helaas afgewezen vanwege te lage leeftijd was het oordeel. Tja... En ik kan me nog herrineren dat eerst de psygo was en toen pas het GVSS.
De solliciatie formulieren zijn de duer uit en ik ga maar wachten op de uitnodiging.

RR
 
Oorspronkelijk gepost door TheRightStuff
Ligt wel vast ja!
PO-2 en GVSS worden weleens gewisseld!

uhhh... volgens mij niet hoor ?

De volgorde was eerst anders en ze zijn een tijdje geleden gewisseld. Maar dat is nu de vaste volgorde zonder uitzonderingen voorzover ik weet.
 
Oke, Thanks. Dus de volgorde is normaal gesproken vast!

PO1
GVSS
PO2
VM0-1

Enzovoorts. En de enige uitzondering is dan misschien de medische kant. Of is dat alleen voor de NLS/KLS/EPST enz opleidingen?

Nog een vraagje, PO-1 is alleen maar vlieger aanleg of niet? Kijken of je "het" in je hebt qua coordinatie/gehoor/inzicht enz. Geen psygologisch onderzoek? Dat is echt het PO2.
Bedankt voor de reacties. Ik laat wel horen hoe het gaat!

RR
 
volgorde klopt, alleen zit tussen PO-1 en de GVSS nog apart de intake voor de GVSS.

Na PO 2 start het hele medische gebeuren, waarachter tegelijk ook het veiligheidsonderzoek loopt (?)

Medische volgordes precies weet ik niet, sporttest er na of misschien terwijl je nog in medisch zit, en dan PVS... alhoewel, pilatus mag misschien al gaan PVSsen terwijl ie nog niet eens alle medische resultaten heeft :)

Vroegah begon je bij PO1 met het invullen van een persoonlijkheidsvragenlijst en moest je wat van je karaktereigenschappen opschrijven, dat zit nu na succesvolle GVSS afsluiting (donderdags in je GVSS week eind van de ochtend / begin van de middag dus)
 
Oorspronkelijk gepost door Tomcat84
uhhh... volgens mij niet hoor ?

De volgorde was eerst anders en ze zijn een tijdje geleden gewisseld. Maar dat is nu de vaste volgorde zonder uitzonderingen voorzover ik weet.

Toen ik daar kwam (één jaar geleden ongeveer) was GVSS vóór PO-2! Daarna en daarvoor was het andersom! Maar nu dus weer andersom? :1855: vandaar dacht ik dat ze het nog al eens wisselden!

Die intake tussen PO-1 en GVSS, is dat nieuw?
Wat houdt die precies in?

Krijg je trouwens als je PO-1 nu haalt, gelijk dat boekje over de GVSS mee, of krijg je die pas een week van tevoren?
 
Eind 2003 was het nog zo dat je na PO1 je PO2 kreeg.

In 2004 of 2005 is het omgedraaid, na de PO1 eerst GVSS, dan PO2.

Toen nog iets later is het zo veranderd dat de intake (toets over blauwe boekje) niet meer op de maandagochtend van je GVSS week was, maar op een aparte dag ervoor, varierend van 4 dagen ervoor bij de mazzelaars tot 2 of meer maanden eerder bij de wat minder gelukkigen :) De huidige GVSS intakers krijgen naast de toets ook nog een aantal experimentele testjes die vooralsnog geen minimale prestatie eis hebben.

Boekje GVSS krijg je denk ik na PO1 ja.
 
even als voorbeeld;

ik had op 18 november 2005 po-1, positief afgerond en kreeg het blauwe boekje mee

12 januarie 2006 Intake GVSS en voorafgaand een 3 uur durend testbatterij waar je niet op afgetest werd.

30 januarie GVSS
 
Oorspronkelijk gepost door GeorgeK
even als voorbeeld;

ik had op 18 november 2005 po-1, positief afgerond en kreeg het blauwe boekje mee

12 januarie 2006 Intake GVSS en voorafgaand een 3 uur durend testbatterij waar je niet op afgetest werd.

30 januarie GVSS


shiiit, kloop dus achter :eek:
3 uur durende testbatterij? makkie of pittig?
(Kon daar geen topic over vinden nog, dus vraag het ff hier)
 
Oorspronkelijk gepost door TheRightStuff
shiiit, kloop dus achter :eek:
3 uur durende testbatterij? makkie of pittig?
(Kon daar geen topic over vinden nog, dus vraag het ff hier)

ik heb geen id.. heb de resultaten niet gehad, je werd er namelijk niet op afgetest.
Het zijn echt veel verschillende testen.. de een (naar mijn id) makkelijker als de ander, maar geen id hoe ik ze gemaakt heb.

denk iig aan getallenrijen,figuurreeksen en dat soort dingen.
 
Waar ik dan nog een vraag over heb. bevat het PO1 eigenlijk psygologische onderdelen? Of is het complete psygologische onderzoek (wie je bent feitelijk) het PO-2?

RR
 
Oorspronkelijk gepost door RunningRabbit
Waar ik dan nog een vraag over heb. bevat het PO1 eigenlijk psygologische onderdelen? Of is het complete psygologische onderzoek (wie je bent feitelijk) het PO-2?

RR


zie gedeelte van m'n eerdere post:

Oorspronkelijk gepost door Tomcat84
Vroegah begon je bij PO1 met het invullen van een persoonlijkheidsvragenlijst en moest je wat van je karaktereigenschappen opschrijven, dat zit nu na succesvolle GVSS afsluiting (donderdags in je GVSS week eind van de ochtend / begin van de middag dus)



Kortom: vragenlijsten na GVSS, de rest PO2... niet meer bij PO-1.

naam PO-1 klopt misschien eigenlijk dus niet meer :)
 
Zoals mijn ervaring is, is de PO-1 maar voor een klein deel een persoonlijkheids onderzoek. Je krijgt een vragenlijst met iets van 60 vragen. En zelf daarop kan je afvallen.

Daarna zijn het naar mijn mening meer vaardigheids testjes. Zoals de SLT en de Hand-oog-voet-neus-knie-teen coordinatie test. ;)
 
Die zestig vragen zijn de instrumenten interpretatie test. Ik snap ook niet waarom er bij de kennisbank nog steeds persoonlijkheidsonderzoek bij staat.

PO1 is dus helemaal een aanleg/capaciteiten test.

Donderdag in de GVSS week begint het persoonlijke/psychologisch gedeelte pas.
 
Nee nee, ik heb echt een vragenlijst gehad met vragen zoals "Voel je je vaak alleen" en "Zijn Nederlanders goede bruggen bouwers".

Daarna kreeg ik instrumenten intrepetatie.

Die was wel heel makkelijk trouwens. in 10 minuuten klaar, 0 fout. :D
 
Oorspronkelijk gepost door Ears
Nee nee, ik heb echt een vragenlijst gehad met vragen zoals "Voel je je vaak alleen" en "Zijn Nederlanders goede bruggen bouwers".

Daarna kreeg ik instrumenten intrepetatie.

Die was wel heel makkelijk trouwens. in 10 minuuten klaar, 0 fout. :D


dat waren er meer dan 60 en die zitten zoals ik gezegd heb nu op donderdagmiddag na de GVSS.

:)

o en je krijgt nu 4 van dat soort lijsten ipv 1
 
Back
Top