Juridische bullshit zeg.
ArkeFly = HollandExel 2 = Air Holland X. Dezelfde kisten, veel hetzelfde personeel (zelfs in de hogere regionen van het bedrijf), zelfde operatie.
Als het een nieuw bedrijf is, dat mogen ze niet zomaar aanspraak maken op bonds die individuele werknemers met het vorige bedrijf hebben gemaakt. Hoewel dit misschien via een juridische loophole misschien wel mag, getuigt het ALLEEN maar van zeer slecht werkgeverschap. Uitstaande bonds kunnen wat dat betreft ook in het faillissement worden meegenomen, en om deze van de "nieuwe" werknemers te eisen is bijzonder fout. Wat nog eens bijdraagt aan het misbruik van deze werknemers is het feit dat ze eigenlijk geen keus hadden na het faillissement van HXL om wel weer te tekenen onder de nieuwe (verslechterde) arbeidsvoorwaarden. Tja, het is vliegen met een slechter contract of niet vliegen, geen geld en flink solliciteren met het risico dat je tussen wal en schip komt en nergens wordt aangenomen.
Dus hoewel juridisch gezien het wellicht vrij spel is, is het zeer slecht werkgeverschap. En dat maakt de uitspraken van SvdH ook nog eens leugens.