RvdH
Member
Wellicht is het een beetje overbodig hier een hele thread voor te starten, maar ik kon geen topic vinden om simpele kleine vragen in te stellen. Ik heb het vermoeden dat ik die namelijk nog veel meer ga krijgen.
Bij alle ratings e.d. heb je een mininum aantal uren in X, uren in Y etc nodig. Typeratings, IR, ME, allemaal verschillende soorten uren voor verschillende ratings en die sla je op in je logbook.
Nou heb ik een fancy rood logbook meegekregen waar mijn vlieguurtjes in genoteerd werden en de instructeur zet daar een nummertje en zn naam/krabbeltje achter, prima. Dit roept bij mij een aantal vragen op:
1. Dit is toch totaal niet te verifiëren? Ik werk in de IT dus "betrouwbaarheid van data" komt geregeld op mijn pad en dit is dat zeker niet. Dus de vraag is eigenlijk.. is er nog een soort van ander systeem ofzo waar dat wel betrouwbaar in opgeslagen wordt? Of is dit het echt? Wat stopt mij (behalve moraal) dat als ik nog 1 uurtje nodig zou hebben van de 1500 om dat er gewoon bij te schrijven?
2. Je hebt dus van die mooie digitale logbooks (en ik hou niet van papier, behalve voor PPL studieboeken ), zoals LogTen Pro en MyFlightbook, als je alles daarin bijhoudt, is dat dan net zo geldig als het rode logbook? Moet je daarin ook laten aftekenen door instructeur en is dat gebruikelijk of kijken ze je dan raar aan?
3. Hoe werkt dat als je een brevet hebt en je schrijft je gevlogen uren op, wie tekent dat dan af?
Thanks
Bij alle ratings e.d. heb je een mininum aantal uren in X, uren in Y etc nodig. Typeratings, IR, ME, allemaal verschillende soorten uren voor verschillende ratings en die sla je op in je logbook.
Nou heb ik een fancy rood logbook meegekregen waar mijn vlieguurtjes in genoteerd werden en de instructeur zet daar een nummertje en zn naam/krabbeltje achter, prima. Dit roept bij mij een aantal vragen op:
1. Dit is toch totaal niet te verifiëren? Ik werk in de IT dus "betrouwbaarheid van data" komt geregeld op mijn pad en dit is dat zeker niet. Dus de vraag is eigenlijk.. is er nog een soort van ander systeem ofzo waar dat wel betrouwbaar in opgeslagen wordt? Of is dit het echt? Wat stopt mij (behalve moraal) dat als ik nog 1 uurtje nodig zou hebben van de 1500 om dat er gewoon bij te schrijven?
2. Je hebt dus van die mooie digitale logbooks (en ik hou niet van papier, behalve voor PPL studieboeken ), zoals LogTen Pro en MyFlightbook, als je alles daarin bijhoudt, is dat dan net zo geldig als het rode logbook? Moet je daarin ook laten aftekenen door instructeur en is dat gebruikelijk of kijken ze je dan raar aan?
3. Hoe werkt dat als je een brevet hebt en je schrijft je gevlogen uren op, wie tekent dat dan af?
Thanks