Vlieguren bij sollicitatie

TangoEcho

New member
Een aantal vragen m.b.t. sollicitaties:

* Als er door een werkgever om een x aantal uur TT wordt gevraagd, mogen uren op een FNPTII sim dan worden meegerekend?
* In hoeverre mag je PIC zweefvlieguren meerekenen?

Ik hoor het graag.
 
Volgens Jar FCL 5.10A kan je maximaal 30 uur meereken bij je totale vliegtijd voor de aanvraag van je ATPL. Dus het lijkt mij dat je in je TT 30 uur kan vermelden. Mits je deze als PIC gevlogen hebt.
 
Je atpl aanvragen en een sollicitatie eis is appels met peren vergelijken. Vaak genoeg zie je om misverstnden te voorkomen dat er gespecificeerd staat dat het om actual uren moet gaan.

Als je het echt wil weten snap ik noet dat je die club niet even belt/of mailt. Dit in het kader van de informatie zo dicht mogelijk bij de bron vandaan halen. Als je dit niet durft vanwege het mogelijke antwoord, dan heb je je antwoord eigenlijk al.

Je kan je ook afvragen hoe sterk je cv tov anderen is als je de uren in de sollicitatie eis bij elkaar moet sprokkelen.

My 2 cents
 
Als je het echt wil weten snap ik noet dat je die club niet even belt/of mailt.

Opzich lijkt het mij een vrij normale (algemene) vraag. Het gaat er niet zozeer om of ik met het optellen van uren aan de eisen voldoe, maar wat ik precies op het formulier ingevuld moet worden.
 
Total time is gewoon wat je GEVLOGEN hebt.
Geen SIM, geen ballon, geen zweef, geen MSFlight sim....

Waarom snapt niemand dat ooit????

Ik snap dat je graag wat meer ervaring op papier wilt hebben, maar trust me...
Die 30 of 100 uur SIM die jij bij je TT wilt tellen, maakt geen reet uit voor een werkgever.
Wel kun je er later een hoop gezeik me krijgen, als je dit wel doet.
 
Back
Top