Beste Airworkers,
Er is al wat over geschreven maar ik mis toch wat specifieke info voor mezelf, de belasting aangifte tijdens of na je studie. Ik heb onderstaande topics al eens gelezen. Ik vind het een beetje zonde om geld uit te geven aan een belastingadviseur voor een simpele "aangifte". Verder is er naast studie en werk niets bijzonders in mijn aangifte te vinden.
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=13153
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=12524
Ben in 2008 begonnen met mijn vliegopleiding en heb nooit belastingaangifte gedaan, vooral omdat het niet hoefde en ik toch niet of nauwelijks werkte naast m'n vliegopleiding. Nu ging ik er vanuit dat studieaftrek toch alleen maar in hetzelfde jaar kon maar nu blijkt dat je persoonsgebonden aftrek de jaren erop mag meenemen, oftewel ik ben een clown geweest en ben nu een zondag met belastingaangiftes bezig.
Nu heb ik me dus al ruim ingelezen maar vraag ik me nog 2 kleine dingen af. Wat vul je in bij studiekosten? De vliegopleiding duurde 2 jaar dus Lening studiegeld gedeeld door 2 bij 2008 en 2009? Of is dit te simpel gedacht? Ik heb ook een klein bedrag (15k) aan huisvesting moeten lenen, ik begrijp dat ik dit niet mee kan nemen? Hoe controleert de belastingdienst de studiekosten eigenlijk? Hebben jullie papieren op moeten sturen en zo ja, wat voor? Dank!
Er is al wat over geschreven maar ik mis toch wat specifieke info voor mezelf, de belasting aangifte tijdens of na je studie. Ik heb onderstaande topics al eens gelezen. Ik vind het een beetje zonde om geld uit te geven aan een belastingadviseur voor een simpele "aangifte". Verder is er naast studie en werk niets bijzonders in mijn aangifte te vinden.
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=13153
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=12524
Ben in 2008 begonnen met mijn vliegopleiding en heb nooit belastingaangifte gedaan, vooral omdat het niet hoefde en ik toch niet of nauwelijks werkte naast m'n vliegopleiding. Nu ging ik er vanuit dat studieaftrek toch alleen maar in hetzelfde jaar kon maar nu blijkt dat je persoonsgebonden aftrek de jaren erop mag meenemen, oftewel ik ben een clown geweest en ben nu een zondag met belastingaangiftes bezig.
Nu heb ik me dus al ruim ingelezen maar vraag ik me nog 2 kleine dingen af. Wat vul je in bij studiekosten? De vliegopleiding duurde 2 jaar dus Lening studiegeld gedeeld door 2 bij 2008 en 2009? Of is dit te simpel gedacht? Ik heb ook een klein bedrag (15k) aan huisvesting moeten lenen, ik begrijp dat ik dit niet mee kan nemen? Hoe controleert de belastingdienst de studiekosten eigenlijk? Hebben jullie papieren op moeten sturen en zo ja, wat voor? Dank!