vliegopleiding bij VliegJAA

Jack the Pilot

New member
Beste airworkers,

Vanmiddag kreeg ik een mailtje van mijn decaan die de volgende mail ontving over een nieuwe opleidingsmogelijkheid voor piloten. Graag wil ik weten wat jullie hiervan vinden:

Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik u willen informeren over VliegJAA, een nieuwe opleidingsmogelijkheid dat scholieren in staat stelt in Amerika voordelig een Europese vliegbrevet te halen. Een jaar internationale ervaring kan zo worden gekoppeld aan een investering in een sterk toekomst - en carriereperspectief. Een zeer interessante optie voor scholieren die een baan als piloot ambieren en het tevens zien zitten een jaar in het buitenland te studeren.

Scholieren die piloot willen worden hebben vaak geen idee waar te beginnen, horen eenzijdige verhalen over de torenhoge prijzen en weten vaak niet welke vooropleidingen vereist zijn. Daarnaast is er nog een groep scholieren die nog nooit heeft overwogen om een piloot te worden. Vandaar dat ik u via deze weg graag zou willen informeren over de mogelijkheden voor scholieren om in de toekomst piloot te worden aan de hand van een vliegopleiding bij VliegJAA. Eveneens zou ik graag met u contact opnemen over een mogelijke algemene voorlichting op uw school voor scholieren om piloot te worden. Tevens is het mogelijk informatiebrochures aan te leveren met alle relevante informatie voor piloten in spe.

Voor meer informatie: www.vliegjaa.nl/introductie.pdf

Hopelijk kunnen wij iets voor u en uw leerlingen betekenen. Hopende op een positieve respons zie ik onze samenwerking tegemoet.
www.vliegjaa.nl
 
De kosten zijn weliswaar lager dan vele andere opleidingen, maar je kunt je beter afvragen wat de eigenaar van deze vliegschool beweegt om studenten te werven... Ben benieuwd naar zijn prachtige verhaal waar je aan de slag zou kunnen na zijn opleiding....

Airwork wordt er eentonig van, maar dit bewijst toch maar weer eens dat er teveel vliegopleiders zijn die onwetende zieltjes proberen te winnen terwijl er honderden/duizenden werkloze vliegers zijn die zich dagelijks dieper in de schulden steken (rente of P2F).

Begin er niet aan!
 
Buiten alle spel/grammatica fouten om (lekker professionele start) klinkt dit als een goedkope poging om inderdaad zieltjes te winnen. Ben ook benieuwd wat het verhaal m.b.t. de arbeidsmarkt is. Het genoemde sterke toekomst -en carrière perspectief voorspelt niet veel goeds. Ver uit de buurt blijven denk ik!
 
Waarom kunnen al die brookers geen fatsoenlijk Nederlands schrijven ?
Komt erg lachwekkend over.
Als ik het goed heb begrepen komt overigens met EASA ook een einde aan de vestigingen van JAA scholen buiten het JAA gebied.
 
Vast van iemand die al eerder vliegschoolhouder/broker is geweest maar een slechte naam heeft gekregen!
Gek hoor.....inmiddels zijn er net zoveel vliegscholen in Nederland als dat er banen zijn voor onervaren vliegers...schijnt op een of andere manier toch lucratief te zijn om een broker te worden.

Cheers!
 
Daarom schrijven ze natuurlijk ook de decaan van een middelbare school aan....:confused:

Oh ja, en een voor-opleiding is ook niet nodig.
Door het selectie team wordt gekeken of men te dom is om het contract te tekenen en te betalen. M.a.w de enige selectie eis.
 
Voordat je aan de opleiding tot piloot mag beginnen, moet je eerst drie selectie fasen doorlopen. VliegJAA gebruikt deze testen om te kijken of je geschikt bent om piloot te worden. De selectie bestaat uit een psychologische test, een gesprek met de Toelatingscommissie en een korte kennistest (hetzij via een conference call, hetzij face-to-face) en een medische keuring (class 1 of class 2). Dit alles, met uitzondering van de medische keuring, kan online plaatsvinden of bij ons op kantoor in Zwolle, Nederland. Met uitzondering van de medische keuring is de selectie kosteloos. Alleen de medische keuring is een bindende factor om te bepalen of je wettelijk geschikt bent om piloot te worden. De andere selectie-eisen zijn niet bindend, maar wel een goede richtlijn om te bepalen of je geschikt bent om de opleiding te volgen en om hem succesvol af te ronden. Het is dan ook raadzaam dit advies als bindend te beschouwen. De gedane (aan)betaling wordt vergoed, indien er een negatief (bindend) advies uitkomt.

VliegJAA hanteert geen minimum vooropleidingsniveau om te beginnen aan een vliegopleiding. Echter, met behulp van de testen kan worden getoetst of men op het gewenste niveau zit.

Het zou toch wat zijn als ik afgetest wordt en ik mijn droom niet meer kan najagen... MAAR, gelukkig heeft dit bedrijf een selectie die niet bindend is! En ook geen eisen qua vooropleiding dus ik kan m'n roze bril lekker ophouden!

Kijk, zo kun je dus ook zieltjes winnen!
 
By the way, 24 september is een Beroepen- en Opleidingenmarkt op Lelystad Airport, voor studenten die geinformeerd willen worden over beroepen en banen in de luchtvaart. De entree voor deze beroepenmarkt bedraagt 15.75 euro inclusief toegang tot het Luchtvaart- Themapark Aviodrome. (www.aviodrome.nl). En op vertoon van je studentenpas is de ticket slechts tien euro. Voor meer informatie pm me maar ;).
 
Klopt dat zijn ze ook, maar de nederlandse vliegscholen kunnen tenminste nog wat betekenen voor hun studenten op het gebied van werk vinden. Deze vliegopleiding lijkt alleen maar voor het papiertje te zorgen, want ik denk niet dat deze opleiding veel samenwerkingverbanden heeft met luchtvaartmaatschappijen.
 
Waarschijnlijk dat dat in Amerika kan...

het gaat hier toch om een JAA/EASA opleiding? dan heeft Amerika daar niet zoveel mee te maken.

Vooropleidingseis staat ook gewoon in JAR-FCL; dus daar zullen ze zich dan ook wel aan (moeten) houden.

Denk dat e.a. een commerciele vertaling is van de werkelijkheid.
 
Ik vind om te beginnen dat de school niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor jouw geschiktheid.
Dat zal je toch echt zelf moeten doen. De Commerciële scholen die je dat voorhouden doen dit alleen maar om een façade op te houden van integriteit.
Verkijk je daar dus niet op. Je betaalt tenslotte voor de opleiding, ze zullen je heus niet wegsturen.
Medisch onderzoek kan je ook zelf laten doen, heb je een school ook niet voor nodig.
Ik zou de volgende volgorde aanraden;
Doe onafhankelijk een assesment test.
Doe zelf een Class 1 medical
Ga nu naar een school zoeken en je kan die hele façade opzei schuiven.

Scholen in de VS doen dat allemaal niet; de schijn ophouden door " je geschiktheid te bepalen ".
Die weten allang al dat het helemaal niets voorsteld.
Grote scholen in NL zoals de KLS/NLS krijgen zoveel aanmeldingen per jaar dat ze het zich kunnen veroorloven om het kaf van het koren te scheiden.
Tevens een garantie dat hun slagings percentage hoog blijft. Dit kan vervolgens weer gebruikt worden voor marketing wat het aantal aanmeldingen hoog houdt.
Je hebt wat cynisme nodig om door al deze ongein te kijken. De grote universiteiten in de VS doen hetzelfde; het is echt belachelijk moeilijk om bij een Harvard of Yale of MIT binnen te komen.dit garandeert een hoog slagingspercentage waardoor de school zijn goede naam behoudt maar het is feitelijk een farce die zichzelf in stand houdt.
Als de markt van leerlingen opdroogt voor zo'n school nemen de aanname eisen ook af.
 
Hartstikke bedankt voor uw tip! Maar hoe bedoelt u met de onafhankelijk assesment test? Betekent het dat je zowel de assesment test als de medical zelf kan doen en dat je dan met deze resultaten bij een vliegschool kan aankloppen?
 
Hartstikke bedankt voor uw tip! Maar hoe bedoelt u met de onafhankelijk assesment test? Betekent het dat je zowel de assesment test als de medical zelf kan doen en dat je dan met deze resultaten bij een vliegschool kan aankloppen?

Modulair : Ja, maakt ze nl. niets uit, al ben je volledig gestoord (er is geen selectie bij modulaire opleidingen. Toegangseisen alleen wat JAA minimaal eist = wis en natuurkunde + Icao PPL)
 
Back
Top