Vliegmaat gezocht op Europa XS

EuropaXS

New member
Vliegmaat gezocht!

Beste vliegvrienden,

Eind 2005 ben ik samen met mijn vliegmaatje begonnen aan de afbouw van een Europa XS Trigear. Inmiddels is de Europa XS gereed echter mijn vliegmaat/compagnon heeft tijdens de bouw, om persoonlijke redenen, “de pijp aan Maarten gegeven”.
De Europa is gestald op EHSE (Seppe) en heeft inmiddels ongeveer 7 uur gevlogen.
De Europa is uitgerust met een 120 pk 6 cilinder Jabiru motor met een fixed wooden prop, de Basic six VFR instrumenten en een Garmin GTX mode S transponder, een Bendix King KY 197 radio en een Panel mount Garmin 196 GPS.
Ik heb de Europa nog niet tot aan de rand van de enveloppe gebracht echter de eerste indrukken zijn zeer positief: Take-off distance: ongeveer 150 meter, klimsnelheid (duo) 1200 à 1500 feet P.M. en een 70 % cruise van 125 Kts. (Max. 165 Kts)
Het gebruik is naar schatting 20 liter Mogas (autobenzine) per uur.

Met mijn vorige vliegmaat heb ik in een TB9 tamelijk wat langere buitenlandse trips gemaakt zoals naar: Schotland, de Alpen, Sardinië/Corsica, Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk e.d.
De Europa lijkt mij een perfecte kist voor dit soort trips en ik heb dan ook nog wel wat bestemmingen op mijn verlanglijstje staan zoals: Noorwegen (Fyresdahl), De Balearen en Marokko.
Daarom ben ik op zoek naar een gezellige vliegmaat M/V (of groep van vliegers) om komend seizoen wat interessante bestemmingen aan te vliegen.
Deelname in eigendom van de Europa is mogelijk echter geen vereiste.

Als u interesse heeft verzoek ik u om mij een berichtje te sturen naar onderstaand E-mail adres. Op verzoek kan ik u foto’s van de Europa alsmede meerdere informatie toe zenden.

Benieuwd naar de reacties, gegroet,
Ad van den Berg

Kijk ook op YouTube.com: http://www.youtube.com/watch?v=mPOqx8AYDxI

Europa XS trigear – PH-XXS
E-mail: a.vandeberg2@chello.nl
Mobiel: 0614752944
 
Last edited:
Hallo Ad,
ik denk niet dat je veel reacties gaat krijgen via email. Ik probeerde je een mail te sturen maar blijkbaar bestaat je emailadres niet ....

groetjes,
digits
 
E-mailadres

E-mailadres

Hallo Ad,
ik denk niet dat je veel reacties gaat krijgen via email. Ik probeerde je een mail te sturen maar blijkbaar bestaat je emailadres niet ....

groetjes,
digits

Hallo Digits

Ik heb het E-mailadres veranderd en hoop dat ik nu wel reacties krijg.

Groeten,
Ad
 
Back
Top