Vliegen op Curacao

Oeroeboeroe

New member
Hallo allemaal,

Ik ga begin november voor tien dagen naar Curacao en behalve met m'n i-Pod op het strand liggen wilde ik ook een stukje (zelf) gaan vliegen. Niet ingewikkeld of zo. Een uurtje rond het eiland of zo.

Heeft iemand ervaringen met vliegen op Curacao (weer, vliegtuighuur, adresjes, do's and dont's etc)?

Bij voorbaat dank voor de input!

Vriendelijke groet.
 
Ik ben afgelopen mei in Curacao geweest en heb daar ook gevlogen. Pattyboy10 heeft mij toen perfect op weg geholpen door mij in contact te brengen met de Aeroclub daar. (Nog bedankt daarvoor trouwens Pattyboy10, heb destijds verzuimd om je mail te beantwoorden...:dozey: )

Anyway, na eenmaal contact te hebben gehad was het allemaal heel snel geregeld. Safety-pilot mee en lekker een uur lang rond het eiland gevlogen! Het zicht was die dag helaas niet zo best, maar het was een mooie ervaring om alle baaien vanuit de lucht te kunnen zien en een rondje Tafelberg te doen.

Veel plezier daar Oeroeboeroe!
 
een rondje Tafelberg te doen.

:duh:

Volgens mij ligt de Tafelberg in Zuid Afrika.

800px-Satellite_image_of_Cape_peninsula.jpg
 
Ook een aanrader: Een helicoptervluchtje met Pelican air.
De baas daar is oud marinevlieger. Laat ik het erop houden dat het een spectaculaire (edoch niet onveilige!!!) vlucht was. Ik weet niet of Pelican nog bestaat. Het is alweer een tijdje terug : 1995!

Ook kan je met je duikflessen met de heli boven het wrak Superior Producer voor de kust van Otrabanda worden gedropt. Hoef je niet door de branding te waden. Schijnt ook wel leuk te zijn.

Veel plezier in ieder geval. Curacao is super!
 
Hoe kwam je dan ooit terug uit het water na je duik? :grijns:

Volgens mij bestaat die pelican niet meer..
 
Ik was zo'n armoedzaaier die het strand op moest lopen. :) De dag na mijn 30ste verjaardag met nog wat alcohol in het bloed, na een feestje tot vroeg op het strand (Mambo!). Wat een mooi feest!
Ik heb me wel eens beter gevoeld en het is geen aanrader om dan naar 35 m te duiken met je PADI OW net op zak.

Dat is jammer. Tour of Duty was toen op tv en hij kon de manoeuvres van tv aardig nabootsen. Het was echt een super trip en die vlieger was wel een mooie baas. Hoe kan het ook anders ;)
 
Last edited:
Pelican Air is helaas niet meer:huilt: , heli is neergestort....

@ Oeroeboeroe: Gewoon naar de aeroclub gaan en een afspraak maken en je kan een uurtje vliegen met hun C172, kostte mij afgelopen augustus 200 gulden voor een uur vliegen.

Veel plezier en doe Leito de groeten voor me!
 
Neergestort? Wingman, je maakt me nieuwsgierig. Wat is er gebeurd?

Ja het is behelpen Oeroeboeroe, maar er zit blijkbaar niets anders op dan een kist te huren en zelf te vliegen. Dat heb jij weer! ;)
 
Was in het jaar 2001 gebeurd, wat ik me kan herinneren was dat er een vlieger in de rotor terecht was gekomen en dus ging het toestel naar beneden, Piloot en passagier(politieagent, helicopter werd regelmatig voor politietaken gebruikt) hebben het overleefd.
 
Als je rondje eiland gaat doen, check dan gelijk of de Wacau area active is. Verwacht niet zo veel van de ATC op Curaçao.

Het weer? Goed!
 
Ik weet niet waar Pattyboy10 op dit moment is, maar stuur hem eens een PM :D

Goeie tip. Heb ik inmiddels gedaan en wacht in spanning af :D .

Iedereen bedankt voor de reacties!!!! Ik laat wel weten of het gelukt is, eventueel met een mooie foto van de Tafelberg erbij :grijns:

Groeten :biertje:
 
Ook een aanrader: Een helicoptervluchtje met Pelican air.
De baas daar is oud marinevlieger. Laat ik het erop houden dat het een spectaculaire (edoch niet onveilige!!!) vlucht was. Ik weet niet of Pelican nog bestaat. Het is alweer een tijdje terug : 1995!

Ook kan je met je duikflessen met de heli boven het wrak Superior Producer voor de kust van Otrabanda worden gedropt. Hoef je niet door de branding te waden. Schijnt ook wel leuk te zijn.

Veel plezier in ieder geval. Curacao is super!
Pelican Air is er net weer. Echt een maandje ofzo, net een nieuwe helicopter. Ik was helaas niet bij de opening omdat ik dus in nederland ben, maar hij gaat wel weer die dingen doen. FF informeren dus!

:duh:

Volgens mij ligt de Tafelberg in Zuid Afrika.

800px-Satellite_image_of_Cape_peninsula.jpg
Op curacao hebben we ook de tafelberg. Kan heb elke dag vanuit mijn raam zien!
Op mijn pc in Curacao heb ik dr wel een foto van :p

Pelican Air is helaas niet meer:huilt: , heli is neergestort....

@ Oeroeboeroe: Gewoon naar de aeroclub gaan en een afspraak maken en je kan een uurtje vliegen met hun C172, kostte mij afgelopen augustus 200 gulden voor een uur vliegen.

Veel plezier en doe Leito de groeten voor me!
Heli is idd neergestort

Cessna C172N voor non members: 200 Gulden per uur, INCL fuel, en 19,50 luchthavenbelasting per 10 landingen. Als je met 2de piloot moet vliegen, 40 - 50 Gulden per uur.

Neergestort? Wingman, je maakt me nieuwsgierig. Wat is er gebeurd?

Ja het is behelpen Oeroeboeroe, maar er zit blijkbaar niets anders op dan een kist te huren en zelf te vliegen. Dat heb jij weer! ;)
Ze waren s'avonds aan het partouillieren (?), toen ze in nylon vliegertouw vlogen. Ze zetten een autorotatie in, maar de kist raakte uit balans, en zo kwamen ze behoorlijk hard in iemands achtertuin terecht. De vrouw was boos, omdat ze haar waslijn hadden kapot gemaakt hahaha :grijns:
Als je rondje eiland gaat doen, check dan gelijk of de Wacau area active is. Verwacht niet zo veel van de ATC op Curaçao.

Het weer? Goed!
Het weer nu? Slecht! :grijns: We zitten nu in de tropische regen tijd, dus komen er CB'tjes uit he tniks opzetten. Altijd rekening mee houden op Curacao!

En ik weet niet waarom je de ATC op curacao slecht moet noemen. Ten eerste als Wacau actief is moet je dat in je NOTAMS lezen, daar zijn die dingen voor. Ben je een prive piloot, dat word altijd bij je klaring gezegd of er ruimtes actief zijn!

Iemand vragen over vliegen op Curacao, vraag het maar, en ik zal U antwoorden :haha: :rt:


Ik hoorde zo hier en daar MAMBO beach in de posts, jah daar kan je heerlijk feesten. Vanaf 30 oktober ben ik weer van de partij !:D Hier een foto van mijn online collectie. Je ziet mambo, seaquerium, kontiki, wet an wild.
CIMG0585.jpg
 
Pattyboy10,

BTW proficiat met het succesvol doorlopen van je (DFA) testen.
Mijn inziens ga je het helemaal maken :grijns:
 
Hi Pattyboy,

Gave foto!

Gefeliciteerd met het behalen van je test! Dat is een goede reden om bij Mambo een (extra) drankje te drinken. Mij was overigens in de 3 weken op Curacao al opgevallen dat een directe aanleiding voor een borrel niet direct noodzakelijk was. Maar nu je de test heb gehaald des te meer!
 
Het weer nu? Slecht! :grijns: We zitten nu in de tropische regen tijd, dus komen er CB'tjes uit he tniks opzetten. Altijd rekening mee houden op Curacao!

Als ik nu naar buiten kijk zie ik toch een lekker zonnetje. Weliswaar wat CU's, maar dat maakt het naar mijn idee af.

En ik weet niet waarom je de ATC op curacao slecht moet noemen. Ten eerste als Wacau actief is moet je dat in je NOTAMS lezen, daar zijn die dingen voor. Ben je een prive piloot, dat word altijd bij je klaring gezegd of er ruimtes actief zijn!

Cool it will ya, niet gelijk zo defensief. Het was meer ter info aan Oereboeroe dat hij o.a. op Wacau moet letten, ik check mijn NOTAMs wel don't you worry. En over de ATC, dat merk je wel als je je eerste lesjes hier in Nederland gaat doen.
 
ik denk dat het weer een beetje grof overkwam haha, maar het is wel duidelijk wat ik bedoelde denk ik ;)

Woon je op Curacao Wepz ??? Ben je piloot ?
 
Back
Top