Vliegdroom opgeven, hoe nu verder?

abinitio

New member
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal jaren klaar met de opleiding en heb al die tijd geprobeerd een baan te vinden maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Nu ben ik ondertussen al zo lang klaar dat de kans dat ik nog een baan vind zo goed als nihil is. Ik ben niet iemand die graag opgeeft maar ik moet nu toch onder ogen zien dat het nu echt niet meer gaat. Ik heb dus moeten besluiten dat ik wat anders moet gaan doen dan vliegen want zo kom ik ook niet verder.

Mijn vraag is nu dus wat ik financieel het beste kan doen. Ik heb mijn brevet en medical al laten verlopen omdat het toch geen zin meer heeft daar nog geld in te stoppen en dat toch weer een dikke 1500 euro per jaar kost. Wat moet ik bijv. doen met mijn Loss of License/Training Expenses verzekering? Laten lopen of opzeggen? Vliegen zal ik in de toekomst waarschijnlijk niet meer doen (de komende 5 jaar sowieso niet denk ik) dus op zich heb ik hem dan niet meer nodig of wel? Kan ik nog ergens aanspraak op maken?

Zijn er nog meer mensen die het hebben opgegeven? En hoe hebben jullie dat gedaan?
 
Misschien om het wat duidelijker te maken: hoeveel jaar ben je klaar? Hoe oud ben je?

Ikzelf heb bijna 4 jaar moeten zoeken naar mijn eerste baan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
 
Abinitio,

Ik ken iemand die na 7 jaar wachten begin dit jaar bij HV aan de bak is gegaan. In de tussentijd altijd zijn uren bijgehouden en affiniteit met luchtvaart gehouden. Hij stond zelfs voor de keuze om een (inmiddels opgebouwde) carriere bij een bekende bank op te geven of niet!

Opleiding, leeftijd, uren, ratings? Wellicht kan ik helpen.
 
Let even goed op de voorwaarden van je loss of licence maar nog belangrijker je overleidensrisico. Vaak is een geldige medical een vereiste.
 
Abinitio, heb van 1995-2000 zelf niet kunnen vliegen.
Wat ik altijd wel gedaan heb in die tijd is werken in de luchtvaart.
Vijf jaar gewerkt bij verschillende bedrijven op Schiphol om maar in de buurt van de luchtvaart te blijven en om de motivatie niet te verliezen.
Is natuurlijk niet altijd even makkelijk geweest .
Dit is wat je nooit verteld wordt bij introductie dagen en bij opleidingen........hoeveel wilskracht een doorzettingsvermogen je nodig hebt om erin te blijven geloven.
Jij bent de enige die daar antwoord op kan geven.
Ik heb zelfs ooit bij een maatschappijtje op de Fiji eilanden gesolliciteerd.
Nooit iets van gehoord natuurlijk maar geeft wel een beetje aan hoe ver ik daarin ben gegaan.
Woon sinds 2000 in de VS heb 9000 uur en vlieg nu sinds een klein jaartje een CJ2.
 
Back
Top