Vlieg Instrukteurs

Ja,
Stella op Teuge/Eelde en Martinair op Lelystad hebben hard FI's nodig.
Succes

MG
 
Volgens mij is er een structureel tekort aan vlieginstructeurs bij veel scholen. Vertragingen in het praktijkgedeelte is eerder regel dan uitzondering.
 
Als je momenteel je FI hebt, valt half vliegend Nederland over je heen.
Geniet er van, want over een jaar kan het weer over zijn.
MG
 
Zoals gezegd, KLS zoekt ervaren FI's. Dikke knaken en doorstroming naar KLM. Maar om daar nou 6 jaar op een Baron voor te zitten....
 
Dacht 50K per jaar?

(Amerikaanse) vriend van me gaf destijds les op de Panam academy in de US. Kreeg aanbieding om op Eelde les te komen geven, 50K per jaar en na 6 jaar mocht ie doorstromen naar de KLM.. Gelijkstelling van zn FAA papieren naar JAA papieren en werkvergunning ging allemaal via de KLS...

De beste New Yorker bedankte voor de eer daar hij niet in Eelde wilde wonen. Hij had er al paar maanden rond gelopen voor de KLS.

Toen hij de aanbieding kreeg was het baangarantie voor instructeurs. Is dat nogsteeds zo?

Mooi dat je bij de KLM binnenkomt, maar erg lullig dat je onderaan de lijst moet aansluiten van mensen die je zelf hebt leren vliegen. Welkom in de luchtvaart....

Mooie kans voor een VM'er met FI ervaring allicht.. Maar inderdaad... 6 jaar brommers vliegen, en in Rolde Drenthe wonen.... (Erugggg mooie omgeving trouwens, alle gekheid op een stokje)

Als je zin hebt in een echt avontuur, en in het bezit bent van een FAA of JAA (C)FI brevet, solliciteer dan bij de Panam academy in China... 2000 USD per maand netto + hotel.... (met 2000 USD per maand zit je in de top 2% inkomen in China)

Heb je mooi verhaal voor je kinderen later, krijg je een chinees CPL, en loop je naar binnen bij een A320/737 operator na een paar jaar netwerken daar. China is the place to be vwb groei in de luchtvaart.

Maar, als ik 20 zou zijn, zonder A320 TR op zak, met een FI opzak, zou ik zeker de KLS route overwegen.

FD
 
Last edited:
FD

In de tijd dat ik mn PPL cursus deed in San Diego, Heb ik daar een CFI ontmoet die in China les heeft gegeven bij een FTO. Deze was het na 3 maande zat en is terug gekeerd naar de VS omdat de omstandigheden in de VS beter waren!?!...Zet je toch wel aan het denk of niet...
De echte ins en outs zijn mij niet bijgebleven, maar FD, om nu dus te zeggen dat het ideaal(avontuur) is om in china te vliegen, waar (van horen en zeggen)80% amper vloeiend engels spreekt over de radio???...
Heb dus geen ervaring in china dus misschien was dit wel een eenmalig incident en zijn de tijden gekeerd. ;)

cheers
 
Ik zag laatst nog 1 miljoen chinezen engelse les volgen op een of ander plein dus het moet inmiddels beter zijn met de talen kloof.
 
Ken iemand met instructie ervaring die is gevraagd door één van de grotere vliegscholen die NL (nog) kent. Goeie instructeur, 33 lentes jong. Fulltime instructie voor een salaris van 2400 bruto. Zou hij toch even meer dan 2000 euri bruto moeten inleveren t.o.v. zijn huidige salaris. Hij heeft vriendelijk bedankt voor deze eer...

Hoeveel verdient iemand achter de kassa bij Appie?
 
FD

In de tijd dat ik mn PPL cursus deed in San Diego, Heb ik daar een CFI ontmoet die in China les heeft gegeven bij een FTO. Deze was het na 3 maande zat en is terug gekeerd naar de VS omdat de omstandigheden in de VS beter waren!?!...Zet je toch wel aan het denk of niet...
De echte ins en outs zijn mij niet bijgebleven, maar FD, om nu dus te zeggen dat het ideaal(avontuur) is om in china te vliegen, waar (van horen en zeggen)80% amper vloeiend engels spreekt over de radio???...
Heb dus geen ervaring in china dus misschien was dit wel een eenmalig incident en zijn de tijden gekeerd. ;)

cheers

Tuurlijk zijn de omstandigheden in de VS, West Europa, Canada (elk Westers land) beter!! tuurlijk sucks ATC daar en zijn er grote problemen met hun Engels.. Daar ligt het avontuur dus!
 
Ik vraag me wel eens af hoe ze met instructeurs van rond de 20 omgaan. Als mijn planning enigszins klopt ben ik een maand of twee 19 als ik klaar ben met de opleiding.

Lijkt me best leuk om CFI te zijn, maar ik vraag me af: hoe gaan ze om met jongens en meisjes van 19? Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iemand op me zou zitten te wachten of zie ik dat heel fout?
 
Lijkt me best leuk om CFI te zijn, maar ik vraag me af: hoe gaan ze om met jongens en meisjes van 19? Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iemand op me zou zitten te wachten of zie ik dat heel fout?
Ik heb in de VS voor een middelgrote vliegschool gewerkt. Bij de mensen die ik heb aangenomen, heeft leeftijd weinig te maken gehad. Meerdere CFI's van rond de 19/20 gehad. Is allemaal prima gegaan. Bij een in het begin getwijfeld, vanwege zijn zeer jonge uiterlijk en voorkomen. (deze is uiteindelijk wel aangenomen, en alles is prima verlopen.) Als jij je dingetjes kent en doet zoals ze horen, en een volwassen serieuze indruk kan maken wanneer nodig, denk ik niet dat er enig probleem is met een instructeur van 19.
 
Naud -

Zeker leuk, maar wat is je eindgoal ? de markt is goed nu en elk jaar dat jij in een brommer om het circuit zit te draaien, ben je mooi senioriteit aan het wegpissen bij een maatschappij.

Voor de rest maakt je leeftijd niet zoveel uit, gaat erom hoe je over komt in persoon. Heb ik met jou te makken met jonge professional ? of een breezah mannetje?
 
Naud -

Zeker leuk, maar wat is je eindgoal ? de markt is goed nu en elk jaar dat jij in een brommer om het circuit zit te draaien, ben je mooi senioriteit aan het wegpissen bij een maatschappij.

Voor de rest maakt je leeftijd niet zoveel uit, gaat erom hoe je over komt in persoon. Heb ik met jou te makken met jonge professional ? of een breezah mannetje?


Hey FD,

Je hebt helemaal gelijk, maar wat als ik niet meteen een baan vind? Dan vind ik senioriteit wegpissen terwijl je op de bank thuis zit zonde. Ik ben van mening dat je altijd moet blijven vliegen, vandaar dat ik deze mogelijkheid ook bekijk. Met Breezers (bah, ga bij wijze nog liever naar een schoonmoeder die ik niet heb) op de bank wachten op een droombaan zal je kansen niet vergroten.

De optie breezah mannetje mag hierdoor ook doorgehaald worden.
 
Back
Top