vliegplannetje
New member
Alweer een tijdje terug hadden we een vlucht naar het (voor ons) verre Oosten. Na een tussentankstop in Moskou (Vnukovo) zetten we koers naar Samara (UWWW/KUF) ca. twee uur zuidoost van Moskou.
Het weer was vlak na Moskou was prachtig met een uitzicht van vele kilometers toendra of hoe ze het daar ook noemen. Netjes een weertje van de ATIS gehaald en langzamerhand begonnen we aan de daling.
Al van ruime afstand zagen we het vliegveld liggen en besloten dus dat we het liefst een visual zouden maken. Eenmaal bij Samara approach aangeland, in mijn meest accentvrije Engels in standje langzaam verzocht om een visual approach, waarna het lang stil bleef, te lang....uiteindelijk kwam de verkeersleider weer op de radio. "Sorry, we uhh have, uhh visual approach runway 23 out of service".
Zodoende werden we op vectors getrakteerd op een zeer mooie site-seeing tour, die zelfs voor een 747 aan de ruime kant zou zijn.
Na de landing kwam de aap uit de mouw, de directeur van de luchthaven had nog nooit een King Air gezien en had waarschijnlijk wat tijd nodig om z'n stropdas te strikken :grijns: :grijns:
Het weer was vlak na Moskou was prachtig met een uitzicht van vele kilometers toendra of hoe ze het daar ook noemen. Netjes een weertje van de ATIS gehaald en langzamerhand begonnen we aan de daling.
Al van ruime afstand zagen we het vliegveld liggen en besloten dus dat we het liefst een visual zouden maken. Eenmaal bij Samara approach aangeland, in mijn meest accentvrije Engels in standje langzaam verzocht om een visual approach, waarna het lang stil bleef, te lang....uiteindelijk kwam de verkeersleider weer op de radio. "Sorry, we uhh have, uhh visual approach runway 23 out of service".
Zodoende werden we op vectors getrakteerd op een zeer mooie site-seeing tour, die zelfs voor een 747 aan de ruime kant zou zijn.
Na de landing kwam de aap uit de mouw, de directeur van de luchthaven had nog nooit een King Air gezien en had waarschijnlijk wat tijd nodig om z'n stropdas te strikken :grijns: :grijns: