visual approach u/s

vliegplannetje

New member
Alweer een tijdje terug hadden we een vlucht naar het (voor ons) verre Oosten. Na een tussentankstop in Moskou (Vnukovo) zetten we koers naar Samara (UWWW/KUF) ca. twee uur zuidoost van Moskou.

Het weer was vlak na Moskou was prachtig met een uitzicht van vele kilometers toendra of hoe ze het daar ook noemen. Netjes een weertje van de ATIS gehaald en langzamerhand begonnen we aan de daling.

Al van ruime afstand zagen we het vliegveld liggen en besloten dus dat we het liefst een visual zouden maken. Eenmaal bij Samara approach aangeland, in mijn meest accentvrije Engels in standje langzaam verzocht om een visual approach, waarna het lang stil bleef, te lang....uiteindelijk kwam de verkeersleider weer op de radio. "Sorry, we uhh have, uhh visual approach runway 23 out of service". :confused: :confused: :confused:

Zodoende werden we op vectors getrakteerd op een zeer mooie site-seeing tour, die zelfs voor een 747 aan de ruime kant zou zijn.

Na de landing kwam de aap uit de mouw, de directeur van de luchthaven had nog nooit een King Air gezien en had waarschijnlijk wat tijd nodig om z'n stropdas te strikken :grijns: :grijns:
 
Dat zijn leuke tripjes voor een King Air.

Je verhaal doet me denken aan mijn (voormalige) thuisbasis in West-Afrika; een visual approach daar word pas gegeven zodra je de verkeerstoren (of de baan) in zicht hebt!

Overigens staat dit feit keurig in de lokale boeken met regeltjes vermeld.
 
Leuk verhaal. :) altijd leuk om te lezen.

Heb je BE-200 of 90 gevlogen? heb zo'n 900 uur in dat ding (BE-20). Leuk speelgoed.

FD
 
officieel moet je toch altijd melden: 'have the field in sight' voordat je een visual approach mag aanvangen? ook in europa.
 
Is de defenitie bij Airnet/AMF/KeyLime/Berry etc etc iets anders over!!
 
Hebben sommigen bij ons (VO) ook een handje van, ready for visual, terwijl de airport in geen velden of wegen te bekennen is. Kun je weer discussie aangaan dat je toch het veld moet zien. Nee wordt er dan gezegd, je moet vmc kunnen handhaven tot aan de apt. Dit alles om 1 minuutje eerder binnen te zijn. Ik word er doodmoe van soms.
 
.... ach als je goed kijkt zie je regelmatig het (verkeerde) veld wel heeeeeeeeel vaag liggen. Het is wachten tot er eens iemand op het verkeerde veld land :D
 
Staat me bij dat dat nog niet zo lang geleden gebeurd is in Ierland. Correct me if I'm wrong

was dat niet een geleasde kist vliegend voor FR?
 
Dat was eirjet, op een easy vluchtnummer..

weet iemand hoe ze die kist eigenlijk daar weg hebben gekregen? Er lag ja een spoorlijn door het midden van de baan.
 
Back
Top