Verzekeringen shoppen

Learvlieg

New member
heb je bij je credietfaciliteit ook zo'n mooie overlijdensrisicoverzekering af moeten sluiten? net als bij je zorgverzekeraar, mobiele aanbieder en energieleverancier loont het ook de moeite om eens in de zoveel tijd te gaan shoppen voor een nieuwe overlijdensrisicoverzekering.

Verzekeraars stellen de tarieven voor deze verzekering vast op basis van de zogenaamde sterftetafels. Zoals misschien bekend is worden mensen vandaag de dag gemiddeld een stuk ouder dan pakweg 15 jaar terug. Hierdoor neemt het risico op overlijden statistisch gezien op de lagere leeftijden steeds meer af en kunnen de verzekeraars dalen met de premie voor dit type verzekering.

Zo heb ik door over te sluiten naar mijn nieuwe verzekeraar bijna het dubbele kunnen verzekeren voor iets meer dan de helft van de premie welke ik bij mijn oude verzekeraar betaalde :radar:

Hou er bij de vergelijking wel rekening mee dat je een soortgelijk product ervoor terug krijgt of dat je bereid bent een ander risico te nemen. zo zijn er vormen van verzekeren met een lage premie waarbij je echter niets spaart of opbouwt(alleen uitkering bij overlijden), terwijl er ook vormen zijn waarbij je zowel in geval van overlijden als wel bij het in leven zijn op de einddatum van de overeenkomst een bedrag ontvangt.

tenslotte zul je toestemming van de pandhouder(bank) nodig hebben om de "oude" polis te beeindigen. Deze toestemming wordt pas verleend op moment dat je de vervangende polis kan tonen en gaat verpanden. De pandhouder geeft hiervoor een zogenaamde akte van retroverpanding voor af. Er zal dus 1 of enkele maanden overlap zitten waarbij je 2 verzekeringen hebt.:traantjes
 
Prima een nieuw draadje, maar het is geen nieuws.

Af en toe vergelijken kan geen kwaad, maar ik zou wel letten op waar je de verzekering afsluit want als het er op aan komt wil je graag dat de verzekeraar hier nog actief is en geld genoeg heeft om te betalen.
 
Back
Top