Verschil in nazorg NLS/AAE/SFA

Hallo allen,

Een aantal vliegscholen vallen onder het netwerk van CAE. De scholen, in Europa, die hieronder vallen zijn: NLS, AAE en SFA. Sinds een maandje geleden is het: CAE Amsterdam, CAE Evora en CAE Brussels.

Nu had ik de vraag over het nazorgtraject. Aangezien al deze drie vliegscholen onder hetzelfde 'netwerk' vallen, is het nazorgtraject dan ook hetzelfde? Of verschilt dit in een aantal aspecten/factoren e.d.?

Er zit in ieder geval WEL een enorm verschil in prijs.

CAE Amsterdam: €104.000,-
CAE Brussels: €85.000,-
CAE Evora: €68.500,-
Bijna €40.000,- tussen NLS en AAE

Zelf hoor ik allemaal goede en positieve verhalen over CAE Brussels. Maar ook daar gaat het een beetje moeilijk de laatste tijd (dòh).

Hoop graag iets van jullie te horen.

Cheers
 
Nazorg is een mooi woord voor in een brochure. Echter, in de praktijk komt hier meestal bar weinig van terecht en ben je vooral aangewezen op jezelf en je eigen inzet. Succes met je keuze.
 
wat voor nazorg verwacht je eigenlijk ?
weet dat ze bij de NLS af en toe wat opfris cursusdagen doen, maar er vast iemand op airwork die meer weet.................
solliciteren moet je bijna overal toch echt zelf doen.
 
Klopt dat het nazorg veelal in je eigen handen ligt, maar af en toe belt de NLS toch wel een aantal studenten om op gesprek te gaan bij 'her en der'. In die zin dus..
 
Ik verwacht ook niet veel nazorg, maar dacht dat ze bij Oxford gratis mogen simmen na afronding van de opleiding..

Snap ook wel dat ze je niet zo goed aan een baan kunnen helpen, maar ze kunnen je wel degelijk helpen om je skills op niveau te houden!
 
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het momenteel qua nazorg weinig uitmaakt of je NLS of AAE bent, dus als je 40K in je zak wilt houden.... Ze zullen het niet toegeven, en NLS'ers zelf geven het ook niet graag toe, maar de opleiding is praktisch hetzelfde -- op de MCC na
Dan zou ik daarna gaan shoppen voor een goede MCC op een 737 tegen een aantrekkelijke prijs, en zou je daarna (in een wanhopige bui) zelf nog kunnen overwegen om een type+urenprogramma te kopen van het geld dat je hebt bespaard..
 
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het momenteel qua nazorg weinig uitmaakt of je NLS of AAE bent, dus als je 40K in je zak wilt houden.... Ze zullen het niet toegeven, en NLS'ers zelf geven het ook niet graag toe, maar de opleiding is praktisch hetzelfde -- op de MCC na
Dan zou ik daarna gaan shoppen voor een goede MCC op een 737 tegen een aantrekkelijke prijs, en zou je daarna (in een wanhopige bui) zelf nog kunnen overwegen om een type+urenprogramma te kopen van het geld dat je hebt bespaard..

Minder FNPTI uren, weinig multi crew oefeningen op MCC na. MCC op fixed (King Air?) sim. Kwaliteit theoriefase weet ik niet zeker dus doe ik geen uitspraken over.

Vroeger gingen afgestudeerden wel naar TAP. Tegenwoordig moeten ze hopen instructeur te kunnen worden bij AAE. Maar met de huidige veranderingen bij CAE is dat ook geen optie meer. Verder gaan er volgens mij af en toe een paar naar RYR of Lion, net als bij de NLS.

Iemand trouwens enig idee wat er met het samenwerkingsverband NLS en Lion Air is gebeurt? Hoor verschillende verhalen...
 
Lionair is nu helemaal p2f geworden, daar wilt nls "nog" niet in meegaan.. is tenminste wat ik heb gehoord:biertje:
 
Tja en aan uren uit Indonesie heb je in Europa ook weinig. Deze week 2 airlines failliet. Geruchten gaan (had een ex CSA vlieger op jumpseat) dat in de aankomende LOT en CSA ook gaan omvallen. Pas op je geld, je kunt het maar 1 keer uitgeven. Nazorg? Baangarantie? hangt ervan af hoe ze het eea definiëren…..
 
Joo even een update..

Qatar heeft een request gedaan bij CAE voor 15 kandidaten, er zijn 5 van NLS, 5 van Evora en 5 van Brussels gedaan..

Via CAE Pilot Provisioning gok ik zo.

CAE Evora doet haar opleiding nu als volgt:
Theorie @Evora
Groot deel van de praktijk @Phoenix
Multi Engine @Evora
MCC @Brussels

;; Precies hetzelfde traject als NLS denk ik zo toch? Kost het ook nog 35k minder dan de NLS..
 
Joo even een update..

Qatar heeft een request gedaan bij CAE voor 15 kandidaten, er zijn 5 van NLS, 5 van Evora en 5 van Brussels gedaan..

Via CAE Pilot Provisioning gok ik zo.

CAE Evora doet haar opleiding nu als volgt:
Theorie @Evora
Groot deel van de praktijk @Phoenix
Multi Engine @Evora
MCC @Brussels

;; Precies hetzelfde traject als NLS denk ik zo toch? Kost het ook nog 35k minder dan de NLS..

Niemand iets toe te voegen? Er zijn vast wel ex-nls studenten hiero..
 
Toen ik het contract bij AAE sloot was het verschil bijna 45k, het kon meer zijn als ik het contract iets eerder had getekend.

De cursus was als volgt:
- theorie CAE Amsterdam
- praktijk Évora
- MCC op de A320 bij CAE Madrid

Nazorg? Ik werd uitgenodigd voor de selectie bij LAN en ik weet dat ze mijn cv naar Turkish Airlines hebben gestuurd, das alles.
 
Minder FNPTI uren, weinig multi Crew oefeningen op MCC na. MCC op fixed (King Air?) sim. Kwaliteit theoriefase weet ik niet zeker dus doe ik geen uitspraken over.

Dat is niet correct. MCC mag op de King moet niet. Mijn MCC op de A320 heeft 3 weken geduurd en veel meer full-flight uren dan bij de versneld MCC bij Brussels. Er zijn andere NLers die deze traject hebben gevolgd en in tijden zoals deze, elk niet geleend cent telt.
 
Back
Top