Scumbag101
Member
Hoi,
Ik doe het ff zo omdat ik niet in beroepspiloten kan/mag posten.
Had hetzelfde probleem dat mn brevet verlopen was.
Ik wilde alles weer geldig maken en een EASA brevet aanvragen.
Kiwa aangeschreven en voor info gevraagd.
Ik had een JAA brevet met 747-100/200/300, verlopen en meer dan 500 uur op de 747-400.
de vereisten
-EASA Medical klasse 1, was net geen 5 jaar verlopen anders weer initieel.(EHEH)
-LPE, ik had nog de standaard LPE 4, op EHSE, een test gedaan nu LPE 6.
-logbook met 500 uren op 747-400.
-EASA check, met EASA examinator, dit heb ik gedaan bij LH in FRA, samen met een collega, totaal 1000 euro pp.
-Van de SIM, EASA certificatie papierwerk
-Van Examinator, zijn brevet en TRE bevestiging papierwerk
-Kopie, medical, license, LPE, huidige werkgever.
De Duitse Examinator gebeld en gevraagd of ie EASA approved was, dit was toen EASA net in gegaan was. Hij zei van niet, Ik KIWA gebeld en ILenT,
resultaat:
examinator papieren insturen en, na een paar dagen belde de TRE me op, dat hij bevoegd was bevonden door de NL autoriteiten.
IK naar FRA, met NL profcheck papieren, 4 uur sim, en alles aftekenen.
Gelijk door naar KiWA, alles afgegeven en binnen 3 weken brevet opgehaald.
Nu het SE verhaal
afhankelijk van hoelang je verlopen bent, draait de ATO een trainingsplan in elkaar.
ik was 3+ jaar verlopen, dus kwam deze ATO met een plan van 5 uur vliegen inclusief check. hun redenatie was dat ik wekelijks vlieg het vliegen wel ok zou zijn, maar weer moest wennen aan kleine kistjes.meest aandacht ging naar starts en landingen, stalls ets, klein stukje overland met uitwijk. Daarna was de check een eitje.
Ook mn theorie weer bijgespijkerd.
Al met al, ben ik blij hoe het gegaan is...
ik vlieg liever een uurtje teveel zodat ik me lekker voel dan beknibbelen en als een druif vliegen en bv verkeerde circuits vliegen
Safety is not a cost..... its an investment.....
Ik doe het ff zo omdat ik niet in beroepspiloten kan/mag posten.
Had hetzelfde probleem dat mn brevet verlopen was.
Ik wilde alles weer geldig maken en een EASA brevet aanvragen.
Kiwa aangeschreven en voor info gevraagd.
Ik had een JAA brevet met 747-100/200/300, verlopen en meer dan 500 uur op de 747-400.
de vereisten
-EASA Medical klasse 1, was net geen 5 jaar verlopen anders weer initieel.(EHEH)
-LPE, ik had nog de standaard LPE 4, op EHSE, een test gedaan nu LPE 6.
-logbook met 500 uren op 747-400.
-EASA check, met EASA examinator, dit heb ik gedaan bij LH in FRA, samen met een collega, totaal 1000 euro pp.
-Van de SIM, EASA certificatie papierwerk
-Van Examinator, zijn brevet en TRE bevestiging papierwerk
-Kopie, medical, license, LPE, huidige werkgever.
De Duitse Examinator gebeld en gevraagd of ie EASA approved was, dit was toen EASA net in gegaan was. Hij zei van niet, Ik KIWA gebeld en ILenT,
resultaat:
examinator papieren insturen en, na een paar dagen belde de TRE me op, dat hij bevoegd was bevonden door de NL autoriteiten.
IK naar FRA, met NL profcheck papieren, 4 uur sim, en alles aftekenen.
Gelijk door naar KiWA, alles afgegeven en binnen 3 weken brevet opgehaald.
Nu het SE verhaal
afhankelijk van hoelang je verlopen bent, draait de ATO een trainingsplan in elkaar.
ik was 3+ jaar verlopen, dus kwam deze ATO met een plan van 5 uur vliegen inclusief check. hun redenatie was dat ik wekelijks vlieg het vliegen wel ok zou zijn, maar weer moest wennen aan kleine kistjes.meest aandacht ging naar starts en landingen, stalls ets, klein stukje overland met uitwijk. Daarna was de check een eitje.
Ook mn theorie weer bijgespijkerd.
Al met al, ben ik blij hoe het gegaan is...
ik vlieg liever een uurtje teveel zodat ik me lekker voel dan beknibbelen en als een druif vliegen en bv verkeerde circuits vliegen
Safety is not a cost..... its an investment.....