Verlengen zonder te voldoen aan de ureneis

LHU

New member
Ik ben in het bezit van een PPL(A) met bevoegdverklaringen MLA en SEP. Mijn MLA verloopt in februari 2006, ik ben niet in staat geweest het afgelopen jaar MLA te vliegen, SEP is nog gewoon geldig.
Weet iemand wat ik moet doen om mijn MLA geldig te houden, ik heb gehoord, eerst laten verlopen en dan binnen 3 maanden een profcheck met examinator. Ik wil echter graag weten of dit correct is, voordat ik het laat verlopen.
Alvast bedankt !
Vriendelijke groet,

Leon.
 
Heb ik geprobeerd, in totaal vijf keer gebeld, maar ze hebben nog wat problemen na de verhuizing. Heb het halve pand gesproken, maar werd steeds weer met de verkeerde doorverbonden. Heb o.a. wegvervoer en scheepvaart aan de lijn gehad en uiteindelijk een mevrouw van luchtvaart die het ook niet zeker wist, maar vond dat ik maar het beste opnieuw examen kon doen, dan was het zeker goed.
Ja... cheers, zo ken ik er nog wel een paar.
Misschien dat hier mensen zijn die hetzelfde probleem hebben (gehad).
Groet,

Leon.
 
Ik zou ze met een bezoekje vereren in het nieuwe gebouw in Den Haag!Dan heb je meteen zekerheid i.pv. de hele tijd van het kastje naar de muur te vliegen! :grijns:
 
Dan heb je meteen zekerheid i.pv. de hele tijd van het kastje naar de muur te vliegen!

Maak je in ieder geval wel uren:p:

Ik zou mailtje sturen, heb ooit zo eens moeten communiceren met IVW en was daar best tevreden over.

PS'99
 
Even een profcheck regelen met examinator. Kan ook voor dat je brevet verloopt ( ik dacht 45 dagen).

en klaar is kees/klara

gjk
 
Als je geen MLA-uren hebt, kun je verlengen met een prof-check, in beginsel in een periode van 3 maanden voorafgaand aan de datum dat je MLA afloopt. Je kunt het ook laten verlopen: dan moet je nog steeds (dezelfde) profcheck doen; alleen heet het dan geen verlenging, maar hernieuwde afgifte.

Als je SEP binnen een jaar verloopt, kun je overigens je MLA-profcheck ook gebruiken om je SEP te verlengen: de profcheck komt dan in de plaats van de trainingsvlucht die je voor je SEP-verlenging zou moeten doen. Scheelt je dus een uur vliegen.
 
Er staat mij bij dat het formulier 'Verklaring Trainingsvlucht' spreekt over de verlenging van SEP/TMG/MLA. Kijk eens naar de verdere instructies op het formulier. Wie weet vind je iets dat op jou van toepassing is.

Erik.
 
Back
Top