Verlengen SEP (Duits Brevet) in Nederland?

Hallo,

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met het volgende:

Ik heb een duits JAA brevet waarvan de SEP rating verlopen is,
om deze te verlengen moet ik dus een Prof-check doen.
Aangezien ik in Nederland woon, zou ik deze check natuurlijk het liefst gewoon in NL doen.

Maar, de SEP rating dient wel bijgeschreven te worden in mijn Duitse brevet.

Is dit mogelijk, en zo ja, waar raden jullie me aan om dit te doen? (Welke scholen/organisaties hebben hier al eerder mee te maken gehad?

Alvast bedankt!
M.Vr.Gr.
R_L
 
Hello Raphael,

you can do the profcheck with a dutch examiner, but he is not allowed to sign it in your license. I believe if you have a german license you are able to speak german. The LBA has published a PDF about your question :

http://www.lba.de/cln_010/nn_54072/...ublicationFile.pdf/080_Pruefungs_Hinweise.pdf

Sollte der überprüfte Luftfahrer eine FCL-Lizenz eines anderen JAA-Staates besitzen, erfolgt kein Handeintrag in dieser Lizenz, sondern dem überprüften Luftfahrer ist eine Kopie der Prüferanerkennung zusammen mit dem Original des Prüfungsprotokolls zu übergeben (zur Einreichung bei der zuständigen Stelle). Es wird dringend empfohlen, vorher Einvernehmen mit der für die Lizenz zuständigen Stelle herbeizuführen. Dies gilt auch für gem. JAR-FCL deutsch erteilte Privatpiloten-Lizenzen, da die Luftfahrtbehörden der Bundesländer unterschiedliche Festlegungen getroffen haben können.



Ditop
 
Kijk ik weet natuurlijk niet waar in Nederland je woont. Zelf doe ik ongeveer 175 km om in Duitsland te komen en ik heb mijn brevet in Duitsland gehaald. (Als je RPL wilt vliegen is dat echt handiger, al is het alleen maar omdat ik gemiddeld 4 euro per landing betaald heb gedurende mijn opleiding en dat is toch een stuk minder dan het tarief dat je op bijvoorbeeld Teuge betaald. (8 euro meen ik.) )

Ja, dan moet ik dus mijn Brevet in Duitsland onderhouden, maar aan de andere kant, met alle veldjes daar is dat ook best wel leuk.

Ik zie het probleem dan ook niet zo. Als je een eigen kist in NL hebt staan, zou ik zeggen: Maak een afspraak met een duitse examinator en vlieg er lekker naar toe. Leuk overland vluchtje heen en terug, ook goed voor je uren.
 
Ik heb het zelfde met mijn Ierse brevet. Is net verlopen behalve de jet ratings dan en zou graag een brevet verlengings vlucht/prof check doen in NL geduurende mijn vrije dagen.

Iemand meer info?
 
Back
Top