Flying-737
Member
Beste allemaal,
Naar aanleiding van een situatie die ik vorige week op Schiphol heb gezien tijdens het taxiën vroeg ik me af wanneer je officieel de baan hebt verlaten na de landing.
Er was een 737 geland, die nog voor de Holding line stil bleef staan (aan de baan kant), terwijl Ground Control op onze frequentie hem expliciet vroeg om door te taxiën.
Echter reageerden de vliegers niet (waarschijnlijk omdat ze nog aan het uitzoeken waren welke frequentie ze moesten hebben) en landde er een grote jongen op dezelfde baan.
ATC geeft wel vaker een landingsklaring terwijl er een kist langzaam aan de baan afrijdt, dus ik vroeg me af of de andere kist misschien een Go-Around had moeten maken of dat ATC nooit een klaring had mogen geven.
Misschien zit ik wel helemaal fout, en is er helemaal niets aan de hand, just checking.
Mocht de situatie nog niet duidelijk zijn, let me know dan probeer ik hem nog wat duidelijker te maken.
Alvast bedankt!
Naar aanleiding van een situatie die ik vorige week op Schiphol heb gezien tijdens het taxiën vroeg ik me af wanneer je officieel de baan hebt verlaten na de landing.
Er was een 737 geland, die nog voor de Holding line stil bleef staan (aan de baan kant), terwijl Ground Control op onze frequentie hem expliciet vroeg om door te taxiën.
Echter reageerden de vliegers niet (waarschijnlijk omdat ze nog aan het uitzoeken waren welke frequentie ze moesten hebben) en landde er een grote jongen op dezelfde baan.
ATC geeft wel vaker een landingsklaring terwijl er een kist langzaam aan de baan afrijdt, dus ik vroeg me af of de andere kist misschien een Go-Around had moeten maken of dat ATC nooit een klaring had mogen geven.
Misschien zit ik wel helemaal fout, en is er helemaal niets aan de hand, just checking.
Mocht de situatie nog niet duidelijk zijn, let me know dan probeer ik hem nog wat duidelijker te maken.
Alvast bedankt!
Last edited: