Verkiezingen

von Richthofen

New member
Afgelopen week was ik op Schiphol door een blaadje van het VNC aan het bladeren en kwam een artikel tegen over Erik Hoogendoorn. Ik ken hem persoonlijk niet, maar Erik staat op de kieslijst voor de VVD, is Piloot en heeft in het verleden bij defensie gevlogen. Zijn speerpunten zijn dan ook defensie en luchtvaart. Op www.erikhoogendoorn.nl is een en ander te vinden. Het is overigens niet mijn bedoeling om een stemadvies uit te brengen of zo. Mocht je echter overwegen om toch al op de VVD te stemmen zou het best een aardige voorkeursstem zijn.
 
Aan de artikelen te lezen begint hij zijn eigen bedrijf...dan weet je wel waar die Europarlementariers voor gaan lobbyen...vooral voor hun zelf.
Een stem op een partij waar Hans van Baalen lid van is in het Europees parlement, zal ik altijd proberen te vermijden!
 
Parlementsleden die in ondersteuning van de pilotenvakbonden stemden tegen de EASA-Ops diensttijden (dus zeker WEL een stemadvies):

Bastiaan BELDER
Marije CORNELISSEN
Peter van DALEN
Bas EICKHOUT
Lucas HARTONG
Laurence J.A.J. STASSEN
Cornelis de JONG
Patricia van der KAMMEN
Kartika Tamara LIOTARD
Ria OOMEN-RUIJTEN
Judith SARGENTINI
Auke ZIJLSTRA
 
Parlementsleden die in ondersteuning van de pilotenvakbonden stemden tegen de EASA-Ops diensttijden (dus zeker WEL een stemadvies):

Bastiaan BELDER
Marije CORNELISSEN
Peter van DALEN
Bas EICKHOUT
Lucas HARTONG
Laurence J.A.J. STASSEN
Cornelis de JONG
Patricia van der KAMMEN
Kartika Tamara LIOTARD
Ria OOMEN-RUIJTEN
Judith SARGENTINI
Auke ZIJLSTRA


Als je dan toch een advies gaat geven, maak het dan iets completer. Dat scheelt weer uitzoeken.


Het lijstje dat je neerzette:

Verkiesbaar

Auke ZIJLSTRA - PVV

Bas EICKHOUT - GROENLINKS
Judith SARGENTINI - GROENLINKS

Cornelis de JONG - SP

Bastiaan BELDER - SGP
Peter van DALEN - SGP

Niet Meer Verkiesbaar

Marije CORNELISSEN - Niet verkiesbaar - GROENLINKS

Lucas HARTONG - Niet verkiesbaar - PVV
Laurence J.A.J. STASSEN - Niet verkiesbaar - PVV
Patricia van der KAMMEN - Niet verkiesbaar PVV

Kartika Tamara LIOTARD - Niet verkiesbaar - Onafhankelijk, voorgaand SP

Ria OOMEN-RUIJTEN - Niet verkiesbaar - CDA
 
Last edited:
Als je dan toch een advies gaat geven, maak het dan iets completer. Dat scheelt weer uitzoeken.


Het lijstje dat je neerzette:

Verkiesbaar

Auke ZIJLSTRA - PVV

Bas EICKHOUT - GROENLINKS
Judith SARGENTINI - GROENLINKS

Cornelis de JONG - SP

Bastiaan BELDER - SGP
Peter van DALEN - SGP

Niet Meer Verkiesbaar

Marije CORNELISSEN - Niet verkiesbaar - GROENLINKS

Lucas HARTONG - Niet verkiesbaar - PVV
Laurence J.A.J. STASSEN - Niet verkiesbaar - PVV
Patricia van der KAMMEN - Niet verkiesbaar PVV

Kartika Tamara LIOTARD - Niet verkiesbaar - Onafhankelijk, voorgaand SP

Ria OOMEN-RUIJTEN - Niet verkiesbaar - CDA

Daar gaat u dan goed mee de boot in met uw vvd advies mr von Richthofen....
 
Dat was inderdaad een beetje uitzoekwerk wat ik niet gedaan heb.

Voor zo ver ik weet, heeft de VVD gesloten tegen het stoppen van de EASA regels gestemd. De kandidaat uit post nummer 1 zat volgens mij toen echter niet in het parlement.
 
Helaas gaat het om meer dan vliegen alleen.
Het vliegen in deze kan ook een "sleutel" zijn om het Europarlement binnen te komen.
Kijk...., zal het boer Koekoek zijn geweest, dan zal ik weinig problemen hebben.
Maar een VVD-man (Hans van Baalen indachtig), daar bedank ik voor.
 
Nobody for President!

Nobody for President!

When they add the options:-

- None of the above
- Nobody for President/Prime Minister

to the ballot then I'll start voting.

Politicians = Bunch of Assclowns. Not one of them is worth voting for.
 
[ citaat van ik_weet_niet_meer_wie ]

door helemaal niet te stemmen laat men de zaken over aan diegenen die nog stommer zijn
 
Helaas gaat het om meer dan vliegen alleen.
Het vliegen in deze kan ook een "sleutel" zijn om het Europarlement binnen te komen.
Kijk...., zal het boer Koekoek zijn geweest, dan zal ik weinig problemen hebben.
Maar een VVD-man (Hans van Baalen indachtig), daar bedank ik voor.
Tja als je op voorhand iedereen die de politiek in wil verdacht vindt dan kom je nergens. Er staan ook meerdere boeren op kandidatenlijst. Die zullen hun achterban ook proberen aan te spreken. En die achterban vindt het ook wel fijn als er iemand met kennis van zaken in het parlement komt. Maar op dit forum wordt iemand die uit de luchtvaart komt en misschien wel goed werk kan verrichten op voorhand afgekraakt. Hoe slim is dat? Laat die gast het proberen.
 
Tja als je op voorhand iedereen die de politiek in wil verdacht vindt dan kom je nergens. Er staan ook meerdere boeren op kandidatenlijst. Die zullen hun achterban ook proberen aan te spreken. En die achterban vindt het ook wel fijn als er iemand met kennis van zaken in het parlement komt. Maar op dit forum wordt iemand die uit de luchtvaart komt en misschien wel goed werk kan verrichten op voorhand afgekraakt. Hoe slim is dat? Laat die gast het proberen.

Die man is vlieger, ja, net als een miljoen collegas in de wereld, die allemaal een andere mening, afkomst, interesse, of prioriteit hebben. Die man is vooral nu ondernemer en als ondernemer in Brussel, zorg je ervoor dat jij je connecties hebt om vooral jou bedrijf naar voren te duwen.
Er is geen enkele aanwijzing voor om ook maar te vermoeden dat deze meneer ook maar iets voor de luchtvaart kan of zal betekenen. En dan zeker niet via de vvd. Die heeft de afgelopen 20 jaar weinig of niets gedaan om de luchtvaart een hart onder de riem te steken.
Het is erg dom om enkel op die man te stemmen vanwege zijn (voormalige)beroep!
Een stem op de vvd voor en komende Europese verkiezingen stopt in de eerste plaats een hele grote veer in de reet van Hans van Baalen. Iemand die ik zie als een opruier en zakkenvuller die pas iets doet voor iemand als er op de bankrekening van zijn stichting "vrienden van hans van baalen" geld is gestort!
 
En dan zeker niet via de vvd. Die heeft de afgelopen 20 jaar weinig of niets gedaan om de luchtvaart een hart onder de riem te steken.
Maar ze hebben van alle Nederlandse partijen ook het minst gedaan om de luchtvaart en vooral de groei daarvan te blokkeren. De minst negatieve is nog steeds de positiefste.
Die man is vlieger, ja, net als een miljoen collegas in de wereld, die allemaal een andere mening,
Maar op het gebied van Europese luchtvaart vraagstukken? Er zijn toch weinig Europese vliegers tegen een single EU sky, of tegen betere WRR?
 
Het heeft helemaal geen zin.....

Het heeft helemaal geen zin.....

....om dit hier te bespreken. Het grote wantrouwen tegen EU is ook dit forum binnengedrongen en een vlieger, die €600 per vlieguur op strijkt, zal nooit dezelfde mening zijn toegedaan als iemand die betaalt om te mogen vliegen.
Jong versus oud, junior versus senior, low-cost versus high-cost, de belangen zijn tegengesteld.
Ik zou hier een epistel vol kunnen schrijven wat VVD voor de luchtvaart heeft gedaan en wat andere partijen hebben hebben nagelaten. Maar er is geen ratio tegen domme vooroordelen, die zo gewoon zijn in het vliegervolkje. Niet gehinderd door enig benul of interesse worden politici door het slijk gehaald. Ieder praat in zijn eigen straatje en dat zal zo blijven ook.
In alle eerlijkheid: het experiment 'EU' heeft zijn langste tijd gehad. En we moeten constateren dat er teveel door Brussel wordt bepaald en als het aan sommige politici ligt (D66 bijvoorbeeld) is het nog lang niet genoeg. Zelfs CPB laat nu weten dat ons allen een rad voor de ogen is gedraaid al die tijd over de positieve effecten van lidmaatschap van EU. Boy! Wat een deceptie.
En dan nu mijn stemadvies: elke stem aan Europa is een stem die EU geloofwaardigheid geeft. De burgers mogen toch geen enkele invloed uitoefenen op EU beleid en wetgeving. Dus waarom zou je dan gaan stemmen?
 
Omdat er ongeveer 700000 Amerikanen/Canadezen/Engelsen en anderen het leven gelaten hebben om ons het recht te geven dit te doen...
 
Omdat er ongeveer 700000 Amerikanen/Canadezen/Engelsen en anderen het leven gelaten hebben om ons het recht te geven dit te doen...

I think they'd be extremely PO'd at what a Clusterf*ck the EU has become. They certainly weren't fighting for these useless parasites in Brussels and Strasbourg.

I agree with the principles behind both the EU and the Euro - the reality bears no resemblance to them anymore.

EU? - Exit ASAP
Euro? - Exit ASAP

Do some research on who the people are that run things. I'll get things started.

Manuel Barroso is a Maoist. WTF?
 
Last edited:
Back
Top