'Vergevorderde fusiegesprekken Germanwings en TUIfly.com'

Junior01

New member
Iemand een idee waarom Lufthansa onderdelen wil wegdoen richting TuiFly?

Schaamteloos gekopieerd van Luchtvaartnieuws:

25-11-2007

FRANKFURT - De Duitse luchtvaartmaatschappijen Germanwings en TUIfly.com zijn in onderhandeling over een fusie. Volgens Duitse media zijn de gesprekken in een vergevorderd stadium. Zowel TUI als Lufthansa zouden veertig procent van de nieuw te vormen maatschappij in handen krijgen. De overige twintig procent zijn voor Albert Knauf, de eigenaar van Eurowings.

In de Duitse luchtvaartbranche is sprake van een consolidatieslag. Air Berlin nam dba en LTU over, terwijl het ook Condor wil inlijven. TUI voegde eerder al Hapag-Lloyd en HLX samen tot TUIfly.com. Om de positie van deze maatschappij te versterken zou nu een fusie met Lufthansa-dochter Germanwings worden overwogen.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=23410
 
Grote baas LH heeft het in zn hoofd gehaald om zich vanaf nu nog alleen maar met zn kerntaak bezig te houden en dat is passage, kont en interkont. Dus als het kan Germanwings (lowcost) eruit. Condor (charter) is al weggemoffeld op termijn en nu gaat de vracht ook al, kijk naar de nieuwe mij met B777 vanaf Leipzig samen met DHL....
Aan CityLine (regional) dus te zorgen dat we hier ook niet dezelfde weg gaan. Hopelijk met de nieuwe deal is dat geregeld...:(

groet
C
 
Geez mannen, is dat al zeker? Lijkt net of Lufthansa ipv. integreren zo veel mogelijk mensen juist van die KTV wil hebben. Maar kunnen ze zomaar die knakkers van 'de lijst' halen dan? Die hebben toch gewoon getekend?
 
ja 642, volgens mij ook.

maar alleen een sen nummertje op de ktv lijst hebben helpt niet bij een instroom bij passage. Dit is dan ook een bloedlinke passage in de tvwefö/mtv oid. Als je bij een andere flugbetrieb gaat werken, dan kom je bij een evt. sanering van deze flugbetrieb niet zomaar 1-2-3 terug bij passage. Er moet "bedarf" zijn.

Dit geldt natuurlijk niet als je tijdelijk bij een andere flugbetrieb wordt geplaatst (zoals de passage capt´s bij clh), dan kom je sowieso wel terug.

Tell me, een wissel binnen het konzern is sowieso bloedlink. bezint eer ge begint. ik weet er alles van.
 
Back
Top