Van UK ---> NL

Flyingfeather

New member
Beste collega's!

Sinds een aantal maanden werk ik in Engeland, op een bij de opleiding gehaalde UK CAA CPL en CAA medical certificate. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen bij een Nederlandse maatschappij in NL, dus vanaf februari zit ik weer lekker in het koude kikkerlandje! Mijn vraag nu alleen, moet ik mijn license weer omzetten naar nederland voordat ik hier weer aan de slag kan? En de tweede vraag is dan gelijk hoe?
En hoe zit het met mijn medische certificaat? Ik heb ooit in 2004 mijn initiele keuring in NL gedaan, vervolgens alle herkeuringen in Engeland, waardoor het automatisch een UK certificate werd. Gaat het ook zo simpel de andere kant op? M.a.w. afspraak maken voor renewal in NL, gekeurd worden en een aantal weken later een certificaat van het IVW ontvangen?

Groeten,
FF
 
Hmm klinkt niet hoopgevend....

Heb een formulier gevonden waarmee je eea aan kan vragen. Enig idee hoe lang zo'n procedure duurt? Start namelijk begin februari de type...Is er geen mogelijkheid om de rating op het CAA brevet bij te laten schrijven?

Heeft iemand een direct nummer van de luchtvaartafdeling van het IVW? Heb het contact nummer van de website geprobeerd, maar het enige wat ik eruit krijg is ' stuur een e-mail via de website'

Cheers,
FF
 
Heb het ooit eens andersom gedaan, van NL naar UK.

Duurde 3 maanden en ik was ruim £200 kwijt. Aan de UK kant ging het nog verrassend snel en op het bijschrijven van een Type kan je wachten (1 1/2 uur) maar destijds zat de vertraging vooral aan Nederlandse zijde.

Faxje, telefoontje, medewerker ziek, o sorry vergeten, nee die zit invergadering, heeft 'ie nog niet teruggebeld?, we zijn verhuisd, de arts die het moet aftekenen komt alleen op donderdag ochtend, blah blah blah.

Het kost tijd en geld. Geld is tot daar aan toe (alhoewel, in twee JAA lidstaten?) maar vaak heb je de TIJD niet.
 
Aah ok..

Maar is het ook echt nodig, of kan je ook met een CAA license een type rating in NL halen en hier lekker vliegen, of heb je per se een NL brevet nodig? Dan kan ik namelijk nu gewoon relaxed m'n baan hier af ronden en op een later tijdstip als ik in NL gesettled ben eens naar die procedure kijken.

Dank voor de reacties tot nu toe!

Groeten,
FF
 
Afdeling brevetten en examens moet je hebben:

Loket brevetten en examens (luchtvaart).
Nieuwe Uitleg 1
2514 BP Den Haag
Postbus 90653
2509 LR Den Haag
Telefoon: 088 489 00 00
Fax: 070 456 36 37

Ma t/m vrij, 09.00 tot 16.00 uur
 
Back
Top