van JAA naar FAA omzetten

Siera Oscar

New member
Hallo,

na lang zoeken op het het forum nog steeds geen info gevonde,n dus dan maar zo. Weet iemand hoe je het moet aanpakken om je JAA ATPL/CPL om te zetten in een FAA brevet zodat ik gewoon in de USA beetje kan sturen als dat uitkomt?

Groejtes!
 
FAA website:
http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/

Fax de aanvraag en duidelijke kopieen naar Oklahoma.
FSDO=Flight Standards District Office= Regionaal FAA kantoor.
Je krijgt een brief dat je je FAA brevet op kan halen op de FSDO van je keuze.
De FSDO krijgt dezelfde brief. Deze is 6 mnd geldig.
Je hebt een Flightreview volgens 14 CFR 61.56 nodig (profcheck) voordat je als PIC mag vliegen.
IR en ME kan je er ook bij laten schrijven.
Voor de IR moet je een aparte schriftelijke test doen en wel de " Foreign Pilot Instrument Written Test" niet de normale written test voor een FAA IR.
Kan tot 60 dagen duren voor dit soort aanvragen dus neem de tijd.
Is wel allemaal kosteloos.
 
Eindelijk iemand die een bedankje stuurt na een antwoord.
gebeurt niet veel meer deze tijden...of word ik te oud....?
Graag gedaan SO, daar zijn we voor......:angel:
Goeiemoggel...
 
FAA brevet

FAA brevet

Hallo,

na lang zoeken op het het forum nog steeds geen info gevonde,n dus dan maar zo. Weet iemand hoe je het moet aanpakken om je JAA ATPL/CPL om te zetten in een FAA brevet zodat ik gewoon in de USA beetje kan sturen als dat uitkomt?
 
Last edited:
Ik heb recent met de FAA gebeld om het na te vragen ik verwijs graag naar het verhaal van Imo Apita, want dat is de aan mij uitgelegde procedure!
 
Net terug uit de VS met een Temporary PPL, geldig voor 120 dagen. Binnen deze 120 dagen krijg ik vanuit Oklahoma een definitief brevet thuis gestuurd.

Ga naar deze site en vul alles compleet in. Wees zeer secuur, want bij verkeerd invullen krijg je dus gewoon helemaal niets.

Binnen een x-aantal weken krijg je van de FAA een brief, waarin wordt verteld dat je voor een bepaalde datum langs moet komen bij een FSDO naar keuze in de VS (die van mij zat op LAX). De FAA in Oklahoma stuurt de brief, die ze je sturen, ook door naar de betreffende FSDO.

Met deze brief, je paspoort en al je brevetten (inclusief medisch) ga je naar de FSDO, na een afspraak gemaakt te hebben. Op de betreffende dag zit er een FAA-inspecteur, die al je brevetten en de brief controleert. Na goedbevinden tekent hij je Temporary License af.

Om nu te kunnen vliegen hoef je alleen maar naar een vliegschool te gaan, daar een checkvlucht doen en los ben je.

Je krijgt alleen maar een PPL SEP.

Nu heb ik een gerucht gehoord, dat als je een FAA-bevet hebt, je automatisch een LPE level 6 krijgt op je brevet. Weet iemand of dit klopt?
 
Je krijgt alleen maar een PPL SEP

Bijna goed; je krijgt alleen een PPL SEP als je een PPL SEP (SEL by the way)
hebt aangevraagt.
Heb je tevens MEL aangevraagd en IR krijg je dat erbij als je de "Foreign Pilot Instrument Written Test" binnen 24 maanden gedaan hebt.

daar een checkvlucht doen
Een "flight review" in accordance with 61.56.
Als je nooit in de VS gevlogen hebt moet je rekenen op zo'n 6 uur Grond en 4-6 uur vliegtijd. Tenminste als de school het serieus genoeg neemt.
 
Back
Top