Vakbonden Air France-KLM dreigen met staking

Birdmare

New member
Vakbonden Air France-KLM dreigen met staking - media



AMSTERDAM (Dow Jones)--Franse vakbonden die het kabinepersoneel van Air France-KLM vertegenwoordigen zijn klaar voor een vierdaagse staking vanaf 28 maart, zo meldt de Franse krant La Tribune woensdag.

Daarmee willen de vakbonden hun ongenoegen kenbaar maken over de hervormingsplannen voor de middellange afstandsvluchten. Daarnaast zijn de bonden het niet eens met pogingen van het management van Air France om opnieuw te onderhandelen over een collectieve overeenkomst die loopt van 2008 tot 2013.



Door Maarten Kolsloot, Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201, maarten.kolsloot@dowjones.com



(END) Dow Jones Newswires

March 17, 2010 02:53 ET (06:53 GMT)

Copyright (c) 2010 Dow Jones & Company, Inc.



Ben je als groep alles aan het doen om elke euro binnen te houden, krijg je
dit aan je fiets.
:mad:
 
Tsja, de Fransen hebben geen stakingsrecht, maar -plicht. Een week na de staking van de cabine is het de beurt van de brandweer, daarna de vuilnismannen..
 
Stelletje randdebielen! :mad:

Ik heb hier geen goed woord voor over. Let maar op, dat de verliezen door deze staking door de GEHELE groep gedragen mag worden. Misschien eens tijd om de NL vakbonden wakker te schudden en onze franse vrienden een duidelijk signaal te geven. IK BEN NIET SOLIDAIR MET DEZE IDIOTEN!

Dit is niet de juiste tijd om te staken..............

:yeehaa:

Doc.
 
Tsja, de Fransen hebben geen stakingsrecht, maar -plicht. Een week na de staking van de cabine is het de beurt van de brandweer, daarna de vuilnismannen..

:biertje::grijns: hehe goeie :p

helaas wel waar :S
In mijn ogen allemaa debielen die het niet begrepen hebben.
laten ze blij zijn dat ze een baan hebben.
 
**'Hulp aan British Airways is besmet werk'
17-03-2010

AMSTERDAM - Vakbond voor cabinepersoneel VNC maant Nederlandse luchtvaartmaatschappijen geen vluchten op te vangen van British Airways. Bij de Britse maatschappij wordt komend weekeinde gestaakt. ArkeFly en transavia.com hebben al hulp toegezegd. “Dit is besmet werk”, aldus VNC-voorzitter Ton Scherrenberg woensdag (17 maart).


Nee je moet die paar extra euro vooral
niet pakken omdat je solidair moet zijn m n
paar over het paard getilde Britse piglets.
Heel de UK kotst op die lui en nu gaat altijd
brilliante VNC zich ff v dr beste kant laten zien.:mad:
 
Hey jullie (okay niet persoonlijk dan) hebben die uienvreters binnengehaald! Kont en blaren
 
Nee je moet die paar extra euro vooral
niet pakken omdat je solidair moet zijn m n
paar over het paard getilde Britse piglets.
Heel de UK kotst op die lui en nu gaat altijd
brilliante VNC zich ff v dr beste kant laten zien.

Birdmare..... Ik ben het eens met je over je mening van VNC, echter er is zo'n groot politiek spel bezig bij BA met de vakbonden en BA dat ik een klein beetje medelijden heb met de individuele cabin crew member hier. Een groot deel van ze zijn tegen de staking (itt wat de vakbond zegt) en zijn door zowel Unite (vakbond) en BA in een hoek gedrukt...

(medelijden met de few militante crew natuurlijk weer niet !!)
 
Birdmare,

Quid pro quo. Als jij eens een keertje om heel dringende reden moet staken, dan mag je ook de solidariteit van collega's bij andere airlines om je heen verwachten. En dan is het ook niet aan hen om te gaan bepalen of jij terecht of niet wil gaan staken. Op diezelfde manier kun je van buitenaf ook makkelijk (maar onterecht) oordelen over de perikelen bij een andere airline/vakbond.

Overigens mag iedereen die nog denkt dat er ook mensen zijn die 'graag' willen staken of die dat 'leuk' vinden zich onmiddellijk uit de discussie verwijderen. Staken is een laatste middel om een bedrijf die over je heen walst tot inkeer te proberen te brengen (ok, in Frankrijk is het een onderdeel van de cultuur). Daarnaast kent het hele stakingsproces een hele dynamiek die uiteindelijk als doel heeft om tot een akkoord te komen zónder te staken. Iedere staking kan bij een akkoord 1 minuut voor de ingang van de staking nog worden afgelast. De dreiging van een staking is meestal genoeg om een akkoord te forceren.
 
Iz,

Allereerst wat een belerend k verhaal.
Maar hoever wil je gaan? Als ze in China staken omdat ze n 911 ipv n
infatiecorrectie willen, ben je dan ook solidair?
BA is technisch failliet en dan ga je als best betaalde CC nog ff t laken onder je eigen
club wegtrekken.
Dan mag ik daar niets van vinden?
 
Ik heb me hier niet in verdiept, dus heb geen idee waarom (bijna) iedereen hier zo kwaad over is. Maar om wat voor hervormingsplannen van lange afstandsvluchten gaat het hier? Als je dan toch ergens over wil discussiëren, doe dat dan over de inhoud en niet over de vorm.
 
BA is technisch failliet

Birdmare......... verre van ! Je moet ook weer niet alles geloven wat in deze (stakings) tijden aan de media verteld wordt... Ik denk dat als we dit alles voorbij zijn (staking en kosten drukken) BA er zeer sterk voor staat. - Merger met IB, - ATI met American Airlines, -Pensioen probleem opgelost met vakbonden.
 
Pensioen probleem opgelost met vakbonden.:eek:

Dat is makkelijk gegaan, dacht dat er een gat van 2,5 tot 4 miljard is. Zelfs IB heeft een clausule in het merger contract hierover staan. Als ik het goed heb begrepen moest BA het pensioenprobleem voor een bepaalde tijd op hebben gelost anders kon de merger ontbonden worden.

Gr westlander
 
Westlander

Pensioen probleem is een accounting probleem.... Kan (niet dat het noodzakelijk gebeurt) met 1 "stroke of the pen" worden opgelost.

Ik denk dat weinig mensen buiten de UK (en zelfs in de UK) weten hoe dit probleem is ontstaan (p.s. thanks Gordon Brown) en kan worden opgelost.

Het overgrote deel van het pensioen probleem is de toekomstige waarde van het pensioenfonds niet het echte en huidige tekort (dwz het betalen van de huidige gepensioneerden)

HET IS GEEN ACHTERSTAND AAN BETALINGEN !

Een aantal oplossingen verlaagt het tekort gelijk !

bv: Werknemers een lagere opbouw accepteren
Een lager pensioen accepteren (bv Average Salary vs Final Salary)

Het probleem is dit op te lossen met de vakbonden.......

Het is niet zo alsof het een rekening van 3.7 mld is die morgen betaald moet worden of je gaat over de kop...
 
Last edited:
Iz,

Allereerst wat een belerend k verhaal.
Maar hoever wil je gaan? Als ze in China staken omdat ze n 911 ipv n
infatiecorrectie willen, ben je dan ook solidair?

Hell yeah. Dat is niet aan mij om te bepalen of zij terecht staken of niet. En zoals ook al blijkt, wie zegt dat jij of ik alle informatie heeft? Om nog maar eens lekker belerend te zijn: conclusies trekken aan de hand van eenzijdige en incomplete informatie is iets wat je bij vliegers toch niet mag tegenkomen.
 
buzzer, het tongetje begrijp ik niet helemaal, was verrast over het feit.

Blij dat het makkelijk is opgelost,... maar het tekort/overschot hangt ook samen met de creditwaardigheid. Daarom was air france ook zo eager om met de klm samenteg.. nou ja klm over te nemen. Het staat op de balans en maakt het bedrijf "gezonder of ".
Het is daarom best wel een groot vuiltje in de financiele bedrijfsvoering bij BA. 1 a 2 tiende procent financieringkorting door een betere creditwaardigheid klinkt niet veel maar op een hele hoop ponden telt het wel.

Het is voor mij te lang geleden dat ik op een kantoor bij de ing groep werkte dus de ins and outs over boekhouden ben k wel kwijt.

Groeten uit het westland

ps zelf onze, bij klm, plus dagen op de teller hebben een financiele waarde en dat drukt de financiele positie.
 
Westlander.... Sorry tongetje op de verkeerde plaats gezet, had een quote bij gemoeten.... slaat niet op jou. Ik zal het verwijderen :)
 
Back
Top