Vacature free lance LPE examinatoren

Wat de kosten zijn voor het examen weet ik niet. Het uitprinten van je brevet met de LPE-aantekening kost iets van 30 Euro. Tip voor mensen die bij EU-operators werken: vraag bij je volgende OPC of LPC of de examiner ook bevoegd is als LPE-assessor. Als dat zo is kan hij een assessment form invullen waarmee je de behaalde LPE op je brevet krijgt bijgeschreven.
 
Mijn vliegopleiding heeft een groep LPE examinatoren uit limburg laten komen om ons te examineren. Ik ben nog steeds verbaasd hoe die liepen te strooien met 6jes. Ok mijn engels is qua woordenschat en grammatica goed, alleen ik heb gewoon de uitspraak van een amsterdammer op de camping aan de costa. Ai spiek engliesh fery wel. En dan nog een 6!! Naast dat het dus voor sommigen dubbelop moet, dus een melkkoe is, zegt het ook totaal niks over hoe goed iemand mij zou kunnen verstaan. En zelfs native english speakers, ik heb alle moeite een Schot of een Ier te kunnen verstaan als daar maar tikje dialect in zit.
Vind het systeem van mensen testen op hun engels prima, maar dat moet toch veel objectiever kunnen, 1 standaard, en die gewoon overnemen? In theorie is dat er al wel maar praktijk??
 
Last edited:
Ik heb in 2008 €52,- aan IVW/DL betaald om m'n CAA Level 6 verklaring op mijn brevet te krijgen.




PS taalpuristen I don't give a shit so feel free to have a go....
 
Mijn vliegopleiding heeft een groep LPE examinatoren uit limburg laten komen om ons te examineren. Ik ben nog steeds verbaasd hoe die liepen te strooien met 6jes. Ok mijn engels is qua woordenschat en grammatica goed, alleen ik heb gewoon de uitspraak van een amsterdammer op de camping aan de costa. Ai spiek engliesh fery wel. En dan nog een 6!! Naast dat het dus voor sommigen dubbelop moet, dus een melkkoe is, zegt het ook totaal niks over hoe goed iemand mij zou kunnen verstaan. En zelfs native english speakers, ik heb alle moeite een Schot of een Ier te kunnen verstaan als daar maar tikje dialect in zit.
Vind het systeem van mensen testen op hun engels prima, maar dat moet toch veel objectiever kunnen, 1 standaard, en die gewoon overnemen? In theorie is dat er al wel maar praktijk??

Lima Lima heeft het niet helemaal begrepen. Volgens ICAO mag de uitspraak best beinvloed zijn door een regionale variatie of de moedertaal. Als dit de verstaanbaarheid en begrijpelijkheid niet in de weg staan geeft dit recht op een 6 voor de uitspraak. Dit staat in DOC 9835 van ICAO:

Pronunciation, stress, rhythm, and intonation, though possibly infiuenced by the first language or regional variation, almost never interfere with ease of
understanding.


Ieren en Schotten doen ook de test en door de bovenstaande wetgeving kunnen ze een 6 scoren voor de uitspraak.

Als vervolgens de ander vijf onderdelen ook in orde zijn scoor je eenvoudig een 6. Zo moet het ook zijn want de meeste Nederlanders volgen vanaf de lagere school al Engels en onze talen zijn gelijksoortig.

Het toont in ieder geval wel aan de Limburgse examinatoren deze examens niet maximaal uitbuiten. Het is namelijk commercieel gezien niet zo handig om een 6 uit te delen want dan zie de kandidaat nooit meer terug. Wellicht is dat de reden waarom andere instituten, die deze materie als een melkkoe zien, maar mondjesmaat een 6 uitdelen en vooral voor een 4 en een 5 gaan. Bij level 4 kan de kandidaat weer drie jaar vooruit en vang je daarna weer het examengeld ! Dat is lekker cashen...

Alle examens gaan overigens, ter beoordeling, langs IVW en per land is er dus naar mijn idee wel een objectieve maatgeving.

Overigens ben ik het wel eens met andere schrijvers, er is nog veel te verbeteren in EASA-land. Belgie geeft maximaal een level 4 af ook al ben je een native speaker en onderling worden de LPE-examens maar moeizaam erkend en dat staat haaks op de EASA-uitgangspunten.
 
Nou ik wil best solliciteren als ik dan eerst een LPE examen mag doen waar ik niet zelf voor hoef te betalen en waarbij ik dan minimaal een 5 krijg want ik heb nu nog gratix 4 gekregen.

Nou ja, gratis. Eerste brevetaanvraag was ook mooi 480 euro.
 
480 euro???
Wat voor brevet was dat?
Spaceshuttle license en de rekening kun je declareren bij NASA?
 
€480,- Ik denk dat dit 1e afgifte was. Daar begint normaal gesproken het plukken bij IVW!
 
Nou ik wil best solliciteren als ik dan eerst een LPE examen mag doen waar ik niet zelf voor hoef te betalen en waarbij ik dan minimaal een 5 krijg want ik heb nu nog gratix 4 gekregen

Doen dan leveltje 6, anders moet je het over 6 jaar weer doen.
 
Back
Top