Uurtjes in Amerika: Tipje gevraagd

joostenf

New member
Hey fella's

Ik heb enkele weken al een ticket geboekt naar Miami, om lekker uren te gaan maken in Naples. Ik vertrek 22-06. Nu hou ik al een poosje het weer in de gaten, en het is echt huilen geblazen! Nou wist ik dat vantevoren wel hoor, maar zeker met de drukte op NAC erbij denk ik dat ik minder aan vliegen toekom dat ik zou willen!

DUS ik ga vanuit miami doorvliegen naar een andere bestemming in Amerika (ik moet er namelijk wel mijn FAA temp. ophalen:

Ik zoek dus ERGENS in the states (colorado/arizona anywhere waar het klimaat in juni goed is) een plaats om te huren / vliegschool waar jullie goede ervaringen mee hebben, wel een beetje goede kisten.

Ik heb PPL, dus ik wil echt alleen uren maken... ik ben Naples Delta airspace gewend.. dus niet erg veel drukker :grijns:
 
Moet je naar texas vliegen rond DFW (Dallas Ft Worth) zit het vol met vliegveldjes waar je iets kan huren en het is een hele grote staat met veel ruimte en weinig airspace (als je maar bij Bush zn ranch weg blijft)

Neil
 
Behalve dan dat het er verrekte heet is. Je kunt 5 uur vliegen in een c-152 naar het westen en je bent de staat nog niet eens uit. Richting Arkansas heb je ook nog eens een mooi landschap. Ik heb een aantal trips gemaakt met een vriend van me toen hij uren nodig had voor zijn instrument rating. Ga inderdaad niet te ver ten zuiden van DFW vliegen, er zit een gebiedje met een straal van 30NM rondom de ranch van GWB, het midden ligt vlak bij Waco; er komen regelmatig mensen in de problemen daar.
 
En is het weer daar rond deze tijd oké? Niet al teveel gekkigheid?

Ik ga eens kijken welke vliegscholen en bedrijven daar allemaal zitten.

Thanx alvast...
 
Het westen van de staat heeft in de zomer altijd last van een 'dry-line'. Dit fenomeen staat waarschijnlijk niet eens in de meteoboeken. Het is de afscheiding tussen de zeer vochtige lucht uit de Golf van Mexico en de zeer droge woestijnlucht in het westen. Hier ontstaan in de middag zeer zware onweersbuien die vooral in Midland / Odessa en Amarillo en ten noorden daarvan in Oklahoma, Kansas, Colorado voor enige chaos kunnen zorgen. Met de komst van een koufront gaat de dry-line als een soort trog mee naar het oosten en krijg je dus heel slecht weer in Dallas, Oklahoma City enz. In de zomer ligt de tropische jetstream noordelijk genoeg dat je hier bijna geen last van hebt. Het 'severe weather season' voor het voorjaar voor DFW eingigt in juni, half september begint het seizoen voor de herfst wanneer de tropische jetstream weer naar het zuiden zakt.
Kans op grote plaatselijke onweersbuien is er altijd. Goed voorbeeld was 2 jaar terug toen het 60 dagen niet regende op DFW, een paar kilometer er omheen had het enkele inches geregend (vaak ook maar 1 bui). In de morgen hangt er vaak een wolkendek op zo'n 1000' met tops op 1500', maar dat brandt snel weg. Douwpunt light boven de 20C, middag temp tussen de 90 en 100 F (en soms nog daarboven), 35-40C.
VFR vliegen is meestal geen probleem, zolang je een beetje vrij bent in welke richting je wilt vliegen.
Er zitten veel vliegscholen op Fort Worth Meacham, NW regional, enkele op Arlington (ten zuiden van DFW), Garland
 
Als je besluit richting Colorado te komen stuur je me maar een PM. Heb een uur of 500 op klein spul gevlogen vanuit CO en ben er 1.5 jaar gestationeerd geweest.

In Juni zul je in Co af en toe een goeie oweersbui kunnen verwachten (met tornado en flood warnings en de hele 9 yards).

Weer is verder prima. Kom je echter in Aug. dan knalt het in Colorado elke middag.

Je kunt een C172 huren bij mn oude school voor 75 dollar per uur. (GPS zit er in zodat je de weg niet kwijt raakt) Het is een class C airport dus goed voor traffic/rt skills ! Erg mooi vliegen is het in Colorado zeker. Als je maar weet waar je mee bezig bent als je besluit je SEP de bergen in te sturen op een zomerse dag..

roep maar als je vragen hebt.

All the best.
 
The Northeast my friend!!!

Hit or miss.

maar juni/july is meestal wel goed.

Dagje slecht weer, dan gewoon naar Boston of New York als toerist.

Laat je niet gek maken door die stakkers in het zuiden; veel te warm daar.:)

Just let me know if you want to come up here and I'll set you up. You can even stay at my place.
 
.. en krijg je allemaal space shuttle verhalen te horen over de Slowtation tijdens het eten! :grijns:


Alles ok buddy?
 
Flying Dutchman said:
.. en krijg je allemaal space shuttle verhalen te horen over de Slowtation tijdens het eten! :grijns:


Altijd nog beter dan bij iemand op bezoek die elk jaar zegt naar de BBQ te gaan, maar dan op het laatste moment afhaakt.;)
 
touch and go said:
Altijd nog beter dan bij iemand op bezoek die elk jaar zegt naar de BBQ te gaan, maar dan op het laatste moment afhaakt.;)

ONE HUNDRED AND EIGHTY hehehhehehehe mooie treffer.....
 
Hey heren... :grijns:

Ik ga sowiezo eerst naar miami, om mijn temp. FAA op te halen. Dan knal ik naar naples en ga eens kijken hoe het weer op dat moment is.

Ik heb geen verplichtingen in Naples, dus als het weer zuigt zit ik binnen een dag in het vliegtuig naar een plek met wat stabieler weer. Op zich spreek CO me heel erg aan, maar ja, dan sta ik daar en is FD in Teuge :grijns:

Kunnen jullie me eventueel PM-en met gegevens? Ik heb overigens familie in Boulder / Crestona en Boston waar ik ook hoognodig weer eens naartoe moet.., haha
 
Frank,

Als je in Naples bent dan moet je absoluut even bij Europe American Aviation langs gaan, ze zitten naast NAC en de pilot shop. Even vragen naar Bruce , hij is nederlander en ze willen vast de Garmins1000 laten zien...

Have fun.....

Groeten,
Foxtrot
 
Ik ga zelfs bij ze vliegen. Ik denk namelijk dat de beschikbaarheid van kisten bij nac niet optimaal is, dus heb al contact met ze gezocht...

Thanks
 
Haha

FD zit iig nog een maandje of 1 a 1.5 in Colorado. Ben (Als ik weer op de line zit) van plan te verkassen naar Florida of Boston, MA.

Heb je familie in Boulder, CO ?? kleine leuke studenten stad.. Ben er ook wel eens met een paar uit de bar komen rollen. En heb er volgens mij een ex zitten, kan het me allemaal niet zo helder meer voor de geest halen. :grijns:

Het leuke van Boulder is dat je dicht bij downtown Denver zit.. Alle meiden die op CU zitten kun je op do, vr en zaterdag downtown Denver vinden... En met je European accent sta je gelijk 1-0 voor op de rest van de mannen daar. good times! ;) (ben je getrouwd Frank? geen zorgen.. alles blijft in Denver..)

Drop maar een PM als je deze kant op komt, dan zorg ik voor meer info. Ik kan je ophalen van DIA en je opweg helpen. Ook bij mij kun je een paar nachtjes blijven pitten als je wilt. Dan zit je wel in een apartemnt met 3 andere piloten, en hoor je dus de hele dag gezeik over roosters, geld, vrouwen, scheduling, dispatch, geld, vrouwen, alpa, geld, commuting, geld en oh ja geld.

Neem je zwembroek mee mocht je deze kant op komen. Het is elke dag rond de 90F nu. Als we niet werken hangen we of aan ons zwembad, of ergens downtown.

All the best.
FD


PS: Weet iemand waar teuge ligt? :grijns:
 
Last edited:
Haha

Foxtrot, ik gedraag me al een paar maandjes vrij goed hoor.. Mn vrouwtje houd me strak aan de lijn. En leest al mn berichtjes en kent iedereen in mn telefoonlijst...

(gelukkig heb ik ook nog een nederlandse mobiel waar ze niks vanaf weet ;))

Metro -

what's up buddy? nog niet naar sea verkast? dacht dat je alweer weg was uit TX.

All the best.
FD
 
Back
Top