Upgrade Airwork 2011

Diana

Active member
Beste Airworkers,

Deze eerste periode van het nieuwe jaar vormt een goede gelegenheid om Airwork op te frissen. Om te beginnen is de aloude foto met het uitzicht op de Andes vanuit een Nimbus 4 vervangen door een mooie sfeerfoto van PH-JPC!

In fasen zullen nieuwe toepassingen worden toegevoegd aan Airwork en oude toepassingen worden geüpgraded, zodat Airwork weer helemaal up-to-date is. Hieronder twee nieuwe gadgets die ik net geïnstalleerd heb:

Sociale netwerken
Het is nu mogelijk profiel(en) van andere netwerken op te nemen in je Airwork profiel. Hieronder vallen:

  • Hyves
  • Twitter
  • FaceBook
  • MySpace
  • YouTube
  • LinkedIn
Ga naar Gebruikerspaneel --> Your Control Panel (linkerkolom) --> Bewerk je gegevens. Op die pagina vind je ergens onderaan "Social Networking Information" waar je je gegevens kunt invullen. Verwijzingen naar deze externe netwerken zijn dan voor anderen te zien op je profielpagina én aan de hand van icoontjes bij je berichten.

Status onder je naam
Voorheen had iedereen een bepaalde titel onder zijn naam staan, van "start up approved" tot "in orbit". Dat was leuk toen veel mensen nog nieuw waren, maar nu zijn heel veel mensen "in orbit". Bovendien waren deze titels inmiddels wel erg stoffig geworden. Vanaf heden zijn de oude titels met pensioen.

Hiervoor in de plaats kun je nu zelf iets zeggen over je status, bijv. je locatie, je stemming, wat je aan het doen bent. Bijv. "vliegt vanavond naar HKG", "studeert voor profcheck", "gaat 4 januari skiën in MUC, wie gaat mee?", etc.
Je status is aan te passen in een van je posts of op je profielpagina, hiertoe dien je ingelogd te zijn en op het kleine potloodje te klikken. Een overzicht van je recente statussen is vervolgens te vinden op je profielpagina.

Ik denk dat deze toevoeging erg handig kan zijn voor al diegenen die bijv. ergens in de wereld op een vliegveld zitten. Op die manier kun je dit via het board laten weten en mogelijk contact maken met anderen die op dezelfde locatie zitten. Ik noem maar wat. Er kan van alles mee.

Tot dusver deze twee nieuwe toepassingen. Er volgen nog enkele dingen, waaronder een upgrade van de Airwork Groepen, zodat die effectiever gebruikt kunnen worden dan nu het geval is.

Leuk of niet leuk? Tevreden? Blij? Opgetogen? Mochten jullie op- en aanmerkingen, ideeën, tips, verzoeknummers hebben voor Airwork, laat het dan vooral weten!
 
Je hebt weer hard gewerkt Diane om Airwork tot een nog groter feestje te maken :)

Toch heb ik een puntje van kritiek. Hoe aantrekkelijk het wellicht ook is om een of meerdere profielen van andere netwerken (zoals LinkedIn) te kunnen opnemen in het eigen Airworkprofiel, het lijkt me niet geheel in de geest van een van de huisregels van dit forum:

Let op, lees dit voor je eigen bestwil!! Gebruik niet je eigen naam om mee te registreren, maar verzin een pseudoniem. De Nederlandse luchtvaart leest mee: vliegschoolhouders, instructeurs, luchtmacht, hoofden vliegdienst, COVA, keuringsartsen, marine en je huidige en toekomstige collega's. Houd hier rekening mee.

Of mis ik iets?

Mooie aanwinst weer overigens van ‘onze’ PH-JPC. ;)
Misschien kan je hem ook charteren om de aloude foto met het uitzicht op de Andes vanuit een Nimbus 4 te vervangen in de rubrieken van Martinair, Denim Air, Lufthansa, Ryanair, Easy Jet en de regio-forums van resp. Amerika en Azië + Australië. Overigens hoop ik dat de aloude foto niet geheel van het forum verdwijnt maar bij de rubrieken van de grote luchtvaart lijken mij shots vanuit een grote bak toch meer te passen.

En nog een puntje: onder het hoofdstuk KLM Cityhopper staat inmiddels ten onrechte dat de vloot bestaat uit Fokker 50, 70, 100 en de nieuwe Embraer 190: alleen met de Fokker 70 en de Embraer 190 wordt nog gevlogen.

Groet-je
B 747
 
Een kleine upgrade wederom, leidend tot een verbetering van de Airwork groepen.

1. Vanaf nu is op de homepage van het board (dus http://www.airwork.nl/bulletinboard), onderaan de "gewone" fora, ook te zien wat de nieuwe berichten zijn in de Airwork groepen waar je lid van bent.

2. Nieuwe berichten in je groepen worden ook getoond onder "Welkom xxx", net als nieuwe PM's.

3. Er is een aparte pagina waar al je lopende discussies in de Groepen staan opgesomd: http://www.airwork.nl/bulletinboard/messagelist.php.

4. Bij het aanmaken van een nieuwe Airwork groep, wordt automatisch een nieuwe thread aangemaakt waarin de nieuwe groep wordt aangekondigd.
 
Diana, een goede ontwikkeling, dank voor je werk.

Ik merk dat het nieuwsscript van luchtvaartnieuws.nl de zaak gigantisch aan het vertragen is. Ik had het script ook geplaatst op de site waar ik voor verantwoordelijk ben, maar heb het er gisteren weer afgegooid. De vertraging was onaanvaardbaar groot geworden en ik merk ook bij airwork hetzelfde.
Heb het gemaild aan luchtvaartnieuws, maar krijg geen antwoord.

Greetz,
TD
 
Diana, een goede ontwikkeling, dank voor je werk.

Ik merk dat het nieuwsscript van luchtvaartnieuws.nl de zaak gigantisch aan het vertragen is. Ik had het script ook geplaatst op de site waar ik voor verantwoordelijk ben, maar heb het er gisteren weer afgegooid. De vertraging was onaanvaardbaar groot geworden en ik merk ook bij airwork hetzelfde.
Heb het gemaild aan luchtvaartnieuws, maar krijg geen antwoord.

Greetz,
TD

Klopt dat dit een probleem is! Het duurt een tijdje voor de gehele pagina te zien is. Heb inmiddels ook geïnformeerd naar de oorzaak.

Edit: Luchtvaartnieuws werkt aan een oplossing.
 
Morgenochtend lossen ze het op, zie antwoord dat ik net kreeg:

"we zijn er mee bezig. Het kan zijn dat we pas maandagmorgen iets
aan de snelheid kunnen doen, omdat het bureau dat de website heeft gebouwd
en hoost vandaag gesloten is. Ik heb overig vandaag al wel contact met ze
gehad, maar of ze het vandaag kunnen oplossen durf ik niet te beloven"


'Hoost' ?????:rolleyes:

Even afwachten dus...

greetz,
TD
 
Sinds vandaag ook op het forum een paar plaatjes die niet laden, hier een screenshot ervan
Gevalletje verkeerde browser of iets anders?
airwork.jpg

Ik gebruik IE8
 
Last edited:
Heb het hersteld. Ik zat te spelen met de gedachte om voor ieder forum een soort logo-afbeelding te plaatsen. Wegens tijdgebrek heb dit idee voorlopig laten varen. De code in bulletinboard script dat om deze afbeeldingen vraagt, liet ik voor het gemak zitten omdat ik zelf geen kruisjes zag (gek genoeg). Als het goed is, zien jullie nu een normaal board.
 
Luchtvaartnieuws.nl incl. het nieuwsscript is opnieuw in de problemen en bijzonder traag.....
Ik heb het weer van onze site verwijderd, is geen doen
 
Last edited:
Back
Top