UK JAA medical

sandertje

Member
Hallo allemaal,

Ik heb lopen zoeken op het forum maar kan geen antwoord vinden.

Zoals velen hier heb ik een UK JAA license en een UK issued JAA medical. Over een tijdje verloopt ie en ik zou graag mn herkeuring in Nederland willen doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zitten hier haken en ogen aan?

Volgens mij kan ik dmv. slechts een herkeuring in Nederland op basis van mn UK medical een NL JAR medical krijgen van de IVW. Zo is dat een paar jaar geleden ook gegaan op basis van mn Spaanse JAR medical.
Op zich is dat acceptabel natuurlijk want je mag vliegen met een UK license plus NL medical mits ze maar JAA zijn (uitgezonderd bij initial license issue). Klopt dat?



Iemand wijze raad?

Groet

Sander
 
Iemand wijze raad?

Ja..... een miljoen mijl verwijderd blijven van het IVW.....:angel: :angel: :angel:

Persoonlijk zou ik zeker met het IVW het niet moelijker maken dan het moet! Ze hebben al de grootste problemen met standaard zaken...
 
Hmmm, tenzij je zwaarwegende redenen hebt om de IVW route te kiezen:

1. Neem vanaf concorde 2000 Fastway bus 20 naar Horley
2. Laat je plasje bij de dokter zien
3. Laat je EZY pasje zien zodat het direkt op de easy rekening kan zonder voorschieten.
4. Loop 30min later met ter plekke vers geprint CAA JAR Class 1 medical de deur uit.
5. Haal een biertje om te vieren dat je weer een jaar verder kan werken.

Cheers.

P.S. Adres plus telefoon nummer van de doker zwerven in de crewroom.
Bellen voor afspraak, b.v. 's middags na een earlie of andersom.
Om het helemaal af te maken bel je crewing met het verzoek of ze je rooster
voor die dag willen "locken" van changes omdat je een medical hebt.
 
Ik weet niet of Chauffeur dezelfde dokter bedoeld maar ik ben aantal keren bij Ome Goodwin geweest die zit in een kamer in het Holiday Inn, 5 min van Gatwick, top vent!

mzzl
 
Mja. Denk wel dat ik je ken. En ik geloof dat dat ome Goodwin nu ook daar in Horley zit.
Samen met die 387 jarige andere dokter die nog aan old timer ralley's doet.

"So, you're one of Stellios' Boys then aye? Say Ahhhh, sign here and see you next year..."
 
Back
Top