uitzendburo voor piloten.....

silversurfer

New member
Werving en Selectie is mijn dagelijks bezigheid, vliegen is mijn hobby CPL >1500 uren.

Ik loop met het plan om een uitzendburo te starten voor piloten. Als het zich bewijst ook de typeratings financieren met daar tegenover een test en bond.

Gaarne jullie reactie of suggesties......
 
Leuk bedacht maar ik geef je weinig kans van slagen. Er zijn nemelijk al een aantal bedrijven actief op dit gebied, waaronder een aantal hele grote zoals Parc en Direct Personnel International. Dit zijn bedrijven met gigantische netwerken en de juiste connecties. Bovendien is de vraag naar "uitzendpersoneel" meestal voor 'korte' contracten, 6 tot 12 maanden. Denk hier aan nieuwe airlines die op korte termijn verlegen zitten om type-rated mannen met ervaring zodat ze in de tussen tijd hun eigen personeel kunnen werven en/of opleiden.

Waarom zou een airline vandaag de dag (vast)personeel regelen via een uitzendbureau als de altenatieven vele malen goedkoper zijn? Gezien de huidige markt situatie hoeft een airline slechts een advertentie te plaatsen. Who needs the middelman?

Ciao
 
ik zou niet weten waarom je het niet zou proberen. Waar een wil is is een weg. Tussen de vele grote bevinden zich ook kleine bureaus.
Natuurlijk is het "netwerken" van groot belang om opdrachten binnen te kunnen slepen. Verder gaat iederen bij het vinden van werk in de luchtvaart er altijd maar van uit dat je alleen maar direct via de werkgever aan het vliegen komt.

Zelf als low timer op 737 via een klein uitzendbureau aan het werk gekomen en rol van het ene in het andere contract. Blijf dus aan het vliegen, wat noodzakelijk is om ervaring op te doen. T.Z.T. komt dat permanente contract vanzelf wel.

Ik vind het frapant dat velen hier op deze site een erg veelal conservatieve weinig ondernemende attitude erop nahouden. Willen veel, ondernemen weinig en niet gehinderd door enige ervaring maar direct spuiten dat iets niet kan of onmogelijk is!

Wat mij betreft allemaal prima, zal wel liggen aan het feit dat "de piloot" graag op safe speelt. Ik had echter ook geen uren en heb die contracten toch iedere keer gekregen.

Overigens wat Schickelgruber zegt is zonder meer 1 van de vele redenen om uitzendkrachten in te huren, vlieg zelf bij gerenomeerde bedrijven die geen opstart problemen kennen.

Sterkte met je plannen en succes
 
Last edited:
Silver,

Zie ook het topic 'Wie kent DPI' in Piloten in Opleiding.

Ik denk dat er wel degelijk een markt is voor uitzendbureaus. Om het voorbeeld van VLM weer aan te halen: zij hebben een flink aantal contractors rondlopen, met name op de jonge bestemmingen. Die zijn op korte termijn duurder, maar maken het risico voor de airline bij zo'n experiment (je weet pas of een nieuwe route echt geld oplevert wanneer je die eenmaal vliegt) veel kleiner: loopt het niet, dan hef je de route op en ben je die extra krachten zo weer kwijt. Gelukkig voor VLM lopen die routes boven verwachting en zitten de contractors er al geruime tijd (en zijn ze achteraf wat duurder uit geweest).

Ik zou het proberen: een database van vliegers aanleggen kost niet veel en er zullen genoeg kandidaten zijn. Het financiele risico dat je daarmee zelf loopt is klein. Ik zou wel heel goed kijken naar liability, betalingsvoorwaarden, etc. Het zou vervelend zijn als jij een crew een maand moet uitbetalen terwijl je klant niet betaalt of op de fles gaat...

Erik.
 
Back
Top