Uitbreiding Lelystad

Alweer louter desinformatie: sedert wanneer is Malpensa "kleiner" dan Linate?

Bij steden met meerdere luchthavens mag alleen op het kleinste vliegveld gevlogen worden. In het geval van Milaan is dat bijvoorbeeld niet naar vliegveld Linate, maar wel naar Malpensa

Ook de lijst verderop in het artikel geeft aan dat wél naar Malpensa mag worden gevlogen, niet naar Linate. Maar eigenlijk zijn toch geen van beide vakantiebestemmingen?
 
Maar eigenlijk zijn toch geen van beide vakantiebestemmingen?
Dat is ook niet het criterium. Meer info hier.

Ze mogen alleen vliegen naar "eindbestemmingen". Dat zijn vliegvelden waar minder dan 10% van de passagiers overstapt op een andere vlucht. Dit artikel zegt overigens dat deze verkeersverdeelregel nog door de EU moet worden goedgekeurd en dat dat een half jaar gaat duren. Pas in januari weten de maatschappijen dus of ze per 1 april naar Lelystad mogen overstappen. Lijkt me kort dag.
 
In de door u genoemde bron is daar inderdaad geen sprake van, maar in de aanvankelijke lees ik toch
Eerder werkte Van Nieuwenhuizen aan een verkeersverdelingsregel die vluchten naar vakantiebestemmingen dwong van Schiphol naar Lelystad te verhuizen. Daar stak de Europese Commissie een stokje voor omdat de maatregel discriminerend is. Met een ‘light-versie’ van de verkeersverdelingsregel probeert Van Nieuwenhuizen nu alsnog te regelen dat het 'juiste' type verkeer – vakantievluchten – naar Lelystad verkast.

En jawel inderdaad, drie maand is bijzonder weinig om wijzigingen in het aanbod naar de markt te brengen.
 
Back
Top