Typeratings

Pirke

New member
Ik had een vraagje, iedereen hier lijkt wel een TR 737 of A320 te hebben, maar zijn er ook mensen die eerst voor een andere TR gaan?
 
Ok, laat ik de vraag anders formuleren: waarom beginnen de meeste mensen op een 737 of A320?
 
Wet van vraag en aanbod denk ik.

Als je kijkt hoeveel 737's en A320's er vliegen in Europa en daarbuiten, (ik weet geen exacte aantallen, maar weet dat 737 het best verkochte verkeersvliegtuig is en A320 is ook behoorlijk fors in aantal) dan is t ook redelijk logisch dat een hoop mensen hier op 't forum 737 of A320 op 't brevet heeft staan. Al dan niet zelf bekostigd.

Dit betekent natuurlijk ook dat als je zelf een TR zou bekostigen dat het logisch is dat je 1 van de 2 door de maatschappijen meest gevraagde ratings kiest.
 
Indeed, daarbij komt dat de meeste LCC's die mensen met type rating zoeken, bijna allemaal 737/320 vliegen. Met een 777 type rating kom je niet ver, tenzij je flink wat echte uren on type hebt.
 
Indeed, daarbij komt dat de meeste LCC's die mensen met type rating zoeken, bijna allemaal 737/320 vliegen. Met een 777 type rating kom je niet ver, tenzij je flink wat echte uren on type hebt.

En nou vind ik dit wel een passend topic om eens te vragen wat een E120 is? erj? embraer?
 
Back
Top