Type rating in Amerika

Apoe

New member
Hallo,

Ik wou even weten hoe het zit als ik een type rating in Amerika doe. Het is dan een FAA type rating maar wat is dan het verschil met een JAR type rating en heb je ook iets aan een FAA type rating in Europa?

Alvast bedankt
 
Met een FAA rating (die door IVW erkend moet worden) kan je een gelijkstellingsexamen doen, waarna je een NL brevet krijgt met daarop je type. Bij je eerstvolgende profcheck volgens JAR/FCL krijg je gewoon een jAA brevet.

Heb dit zelfde moeten doen toen ik met een Oostenrijkse typerating naar NL kwam!

Is in principe geen probleem
 
als ik mij niet vergis moet je ook nog 500uur op type hebben voor je em mag gelijkstellen naar jaa

m.h.
 
Er zijn ook instituten in Amerika waar men JAR FCL conform type opleidingen geeft. Deze cursus wordt dan afgesloten met een type examen door een Amerikaanse examinator(en) met JAR FCL authorisatie bevoegdheid. Bij terugkomst in Nederland dien je dan nog wel 4 tot 6 circuits te doen in een echt toestel om de rating compleet te maken.

Succes!
 
Simuflite en FlightSafety kunnen JAA types doen. Moet je dan echt nog een keer circuits gaan doen in Nederland?
 
Ik kreeg laatst de vraag of het mogelijk is om je Airbus A320 type rating in Amerika te doen.
Als ik bovenstaande berichtjes lees zou er geen verschil moeten zijn. Echter hebben sommige mensen op PPrune daar weer een hele andere mening over.
Iemand die weet hoe het echt zit?
 
Er zijn regels die verschillen in JAA en FAA aan de eisen waaraan een type rating moet voldoen. Het licht er dus aan waar de eisen van jou type rating aan voldoen. Amerika zou dus FAA zijn. De Instructeurs die je les geven zijn ook FAA en niet JAA goedgekeurde instructeurs. Als je het in Amerika doet moet je waarschijnlijk alsnog bij betalen om her naar JAA te laten omzetten
 
Back
Top