type rating b737

De hele reden waarom die hold pool nu ook is opengesteld voor 737 type rated gasten is omdat ze niet genoeg mensen kunnen krijgen (cheap ass) met een Bus rating+ervaring. Schijnt heel erg moeilijk te vinden te zijn op de markt, lees ook enkele pprune threads hierover een tijdje geleden.
Ze willen dus meer mensen in die pool hebben.

Virgin Atlantic neemt af en toe ook gasten aan met een A320 type op zak.
Gulfair ook alleen maar Bus/Qatar Airways ook de Bus.

Mijn persoonlijke mening was dus dan ook dat voor gasten zonder ervaringsuren een Airbus rating misschien wat meer zoden aan de dijk zet...
 
Maar vergeet niet dat zulke maatschappijen geen mensen zonder ervaring aannemen ook al hebben ze een rating op een bus of boeing. Dit geld trouwens voor de meeste grotere maatschappijen uitzonderingen daar gelaten.

Bij virgin willen ze bijv alleen maar mensen met hoop ervaring omdat ze daar mensen willen hebben die een goede ondergrond hebben met liefst veel take-offs en landingen want die doe je daar bijna niet. Virgin vind bijv oa easyjet een perfecte "traings school"en daarom zitten er niet voor niets meer dan 50 mensen in de holding pool van virgin

Bij maatschappijen als maatschappijen als emirates, CX, virgin enz lachen ze om iemand met 200 uur want ze krijgen daar dagelijks sollicitaties van mensen met hoop uren

Het is volgens mij belangrijker WIE je kent dan welke rating je hebt.....
 
Tis lastig te zeggen wat de beste career move zou zijn.
Blijft een gok die je neemt, contacten zijn definitely belangrijker dan een type zonder uren.
 
Back
Top