type rating b737

Barclay

New member
hey collega's

ik vroeg me af of er mensen zijn op dit pbb die interesse
hebben om samen met mij de type rating op de b737 classic in
Brussel te gaan doen.
als dit het geval is stuur dan even een mailtje naar het volgende
adres: dekker01@wanadoo.nl

greetz Barclay
 
Geen interesse om mee te doen, maar als tip; bij de Tsjechen (CSA) schijn je voor twee personen een TR te kunnen doen, incl. T&G's voor €33.000. Wil je meer details dan kan ik wat nader navraag doen, kweenie of dit classic of NG was.
 
hi capt. kebab

bedankt voor de info ik zal eens even navraag doen bij csa.
een feit blijft wel dat het erg moeilijk is om een maatje te vinden
waarmee ik de type zou kunnen aanvangen.
als iemand nog suggestie heeft vwb het vinden van zo'n
persoon of bedrijven die kunnen bemidddelen dan hoor ik
het graag.

greetz
 
Bij Hub'Air in Belgie kan je een type 737-300 doen voor € 14.500 incl touch & go's. De cursussen voor dit jaar zijn vol werd mij verteld.

Nu ben ikzelf ook wel geinteresseerd in een type 737 en ook bereid hierin te investeren maar ik vraag me af hoe groot de kans is op een baan zonder 737 uren.

cheers
 
Mijn ervaring is dat deze mensen niet altijd succesvol zijn bij het vinden van een baan. Vooral als het geld wat maatschapijen vragen voor typeratings een bron van inkomsten voor ze is. Ik vermoed dat er heel wat geld aan de strijkstok blijft hangen. Daarbij zijn Easy en Ryanair exporteurs van ruim ervaren 737 en zodadelijk A319 vliegers aan het worden die de overblijvende banen invullen. Riskant. Alles goed J daar in Afika?
 
Er lopen inderdaad nog een hoop typerated (zonder uren) mensen werkloos rond. Ik heb wel het idee dat er in Azie wat minder naar de uren gekeken word vooral door de lcc's.


Ben trouwens weer terug in good old Brabant...for the time being
 
Daarbij zijn Easy en Ryanair exporteurs van ruim ervaren 737 en zodadelijk A319 vliegers aan het worden die de overblijvende banen invullen.

De eerste airbussers zijn er ondertussen ook al vandoor bij de Oranjes...
 
My point. Als ik in mijn glazen bol kijk worden Easy en Ryan training organisaties. Er zijn daar redelijk wat Nederlanders die terug naar NL willen en daar een salaris mindering voor over hebben.
 
waarom in godsnaam op de classic...die gaan er bij bv easyjet in ieder geval uit. Nou weet ik voor 100% zeker dat easyjet je niet gaat aannemen met alleen een rating en geen uren op de kist tenzij je de A319 op je brevet hebt. Een vriend van mij wilde ook wel naar easy met 2500 uur op de 737 en ze hadden niet echt interesse want alle nieuwe mensen komen op de airbus....

En ryanair vliegt zoals je weet alleen met de 200 en 800...

succes
 
1. Waar gaan die Oranjes met bus-rating (strippenkaart?) naar toe??

2. Waarom is een bus-rating altijd 5k euri duurder dan een 737NG rating??


Uw dumper.
 
Liftdumper

Het ligt eraan waar je het doet maar het ligt meestal aan het programma dat je doet. Airbus wil graag dat je meer dan het minimum doet. CAE gebruikt bv het Airbus programma en is daardoor ook iets duurder.

Barclay wat kost het voor jou en is het incl circuits?

groet
 
2x whoop

Ik ben dan wel geen chocola met cocosvulling maar volgens mij bedoel je dat je interessanter bent voor BA als je een ab rating hebt. Maar de kans om daar aangenomen te worden is niet erg groot en zeker niet zonder een behoorlijk aantal jet uren. Ook acht ik de kans dat ezy mensen met een ab rating zonder uren aanneemt erg klein, ze hebben tenslotte hun eigen TRSS.

Waarschijnlijk ben je meer marketable met een 73 rating omdat er hiervan simpelweg veel meer rondvliegen. Dat ezy nu overschakelt op ab wil niet veel zeggen want hun 73's gaan niet naar de schroothoop, maar zullen hun carriere elders voortzetten (wellicht een enkele eg uitgezondert).

De groeten
 
Whoop whoop said:
krijg dit toch echt te horen van mensen inside BA

DIRECT ENTRY PILOT SCHEME (Hold Pool) A320, B737, B747-400, B757, B767, B777

bron

recentelijk aangepast. 50/50 kans zou ik dus zeggen.

cheers
 
Last edited:
Back
Top