Type Rating 737 wel/niet/"meer"waarde

Gouden Idee

New member
Dag mede strijders in deze economische malaise!

Mijn vraag is:

Wat is de meerwaarde van het behalen van een type rating 737?
(Mocht je per ongeluk de staatsloterij winnen)

Hoe lang is een type rating geldig?
(Wat als je geen profcheck doet?)

Wat is de meerwaarde van de "6 circuitjes"?

Mocht je over b.v. 2 jaar ergens kunnen beginnen waar ze 737 vliegen,
kan die maatschappij je dan current vliegen op de sim?

Klopt dit: Ook al heb je een type rating 737 (Copy) en je hebt je assessment gehaald bij Ryan Air dat je dan alsnog een nieuwe type rating 737 moet doen?

Weet iemand wat de kansen zijn in Dubai?
(Lekkere vraag he)


Alvast bedankt voor de moeite,


Een van de vele piloteuren in de "wachtrij"


Gouden Idee!
 
Ik win de staatsloterij altijd expres.

Als je een geldige 737 typerating hebt, dan hoef je geen nieuwe te halen, me dunkt. Behalve bij KLM.

Een typerating op een gangbaar type lijkt me redelijk nuttig, de 737 of A320, bijv. Een maatschappij hoeft minder in je te investeren t.o.v. nieuwe aanwas die nog geen rating hebben. Over geldigheid van ratings etc. weet ik niet zoveel.
 
Er zijn zat mensen met een type-rating op zak, en zonder baan. Je heb uren on type nodig en als het even kan 500+.

Geldigheid van de rating is een jaar, en dan moet je weer prof-check doen.
En 90 dagen na je circuitjes, zal je ze opnieuw moeten doen om met pax te vliegen.

Zijn de circuitjes geen onderdeel van de rating, zonder deze is je cursus toch niet afgesloten. Ben je het echt van plan om het te doen www.fsctraining.com 15.000e zonder circuitjes
 
Lijkt me niet heel verstandig om te investeren in zomaar een kale TR,
maar als je geld te veel hebt, ga je gang.

Even als voorbeeld Easy en RYR;
Je vergeet nl dat het voor een Ryanair/ EasyJet interessant is om mensen binnen te halen die betalen voor de TQ. Ze leiden je nl binnenshuis op en verdienen zo aan je.

Als je zelf een TQ gaat halen, leer je niet de bij dat bedrijf horende SOP's, zodat je toch nog verdere training nodig hebt.
Verder heb je als je een 73 rating haalt bij easy net zoveel kans als iemand zonder TQ, en als je een 320 TQ haalt net zoveel kans als iemand zonder bij RYR.

In een markt met een overschot aan lowtimers die willen betalen voor een TQ, ben je als persoon met een kale rating geen interessante investering.
 
Back
Top