Twee fout een 6?

Sweetsurrender

New member
Hallo beste mensen, wat een genoegen om me te mogen mengen onder alle andere mogelijke aspirant piloten ;)
Ik had even een vraagje over PO1 van de KLS, de intelligentie test. Ik heb hem al gehad, allemaal goed en aardig, maar een dingetje stuitte mij toch tegen de borst. Ik had bij het eerste onderdeel (logisch redeneren volgens mij) twee fout over alle 40-45 vragen. Ik had echter aan het einde van dat onderdeel, maar een schamele 6 (maximaal behaalbare punten was 9). Zijn ze hier nou echt zo enorm streng in, hebben anderen van jullie dit misschien ook gemerkt? Of is er toch misschien een kleine fout in het spel? Ik heb het aan de psycholoog in kwestie gevraagd, maar volgens mij had hij niet helemaal door wat ik bedoelde en hij zei dat het gewoon klopte.
Alvast bedankt. Trouwens, iemand anders op 2 november naar Utrecht voor PO2?
Groeten,
Ernst
 
je PO bestaat uit 5 testen geloof ik?

Als je op logisch redeneren maar 2 fout had wil niet zeggen dat je dan gelijk maar voor de hele dag een 9 moet halen ofzo. Misschien heb je een paar van die andere testen wel opgekloot en heeft die goedgemaakte test logisch redeneren je net een mager 6-je opgeleverd. Goed gemaakte testen compenseren op die dag voor slecht gemaakte en vica versa.

Succes met PO2!
 
Niet dat ik er veel verstand van heb; maar psychologische testen worden op een andere manier nagekeken dan een reken test.
Er staat meestal een "fout antwoord" (in de zin dat het niet goed is als je deze kiest) en een "goed" antwoord( beter voor de uitkomst als je deze wel kiest.)
Kan zijn dat je er twee gewoon ronduit fout had, en een aantal van de minder goede antwoorden.

Psychologische testen kunnen worden nagekeken met een zgn "alfabet schaal".
Bepaalde persoons eigenschappen zijn verbonden.
Dus als je op "A" hoog scoort moet je op bv "O" ook een hoge score hebben.
Scoor je hoog op "B" dan op "M" ook.
Is dat niets zo dan heb je of de boel opgelicht (zoals ik :dozey: )
of je spoort niet.
Lang verhaal, een 6 ipv 9 heeft niet altijd met alleen de twee fouten te maken.
Er zijn goede boeken in de handel die dit allemaal uitleggen.
met oefen testjes ook. Ik scoorde ver boven gemiddelt met de ruimtelijke inzicht en reken test. Niet dat dat hielp overigens.
 
Sweetsurrender said:
Ik had echter aan het einde van dat onderdeel, maar een schamele 6 (maximaal behaalbare punten was 9).

Misschien had je je blaadje om moeten draaien :D

Misschien als je je einduitslag krijgt dat het dan gecorrigeerd is.
 
Okki said:
je PO bestaat uit 5 testen geloof ik?

Als je op logisch redeneren maar 2 fout had wil niet zeggen dat je dan gelijk maar voor de hele dag een 9 moet halen ofzo. Misschien heb je een paar van die andere testen wel opgekloot en heeft die goedgemaakte test logisch redeneren je net een mager 6-je opgeleverd. Goed gemaakte testen compenseren op die dag voor slecht gemaakte en vica versa.

Succes met PO2!


Over logisch redeneren gesproken!;)

Ciao:biertje:
 
ik denk dat het niet helemaal klopt dat je maar 2 fouten hebt. Elk onderdeel van die 'iq-testjes' wordt apart beoordeeld, en je kunt niet met 2 fouten 3 punten verliezen (van 9 naar 6)
Hoeveel fouten heeft iemand dan met een 7???

Ga er maar van uit dat je meer dan 2 fouten hebt gemaakt.
 
Sweetsurrender said:
Ik had bij het eerste onderdeel (logisch redeneren volgens mij) twee fout over alle 40-45 vragen. Ik had echter aan het einde van dat onderdeel, maar een schamele 6 (maximaal behaalbare punten was 9).

Ben ik nou echt zo onduidelijk? Ik heb het over het eerste onderdeel, en een 6 aan het einde van dat onderdeel. Ik heb het dus niet over de hele dag in z'n algemeen. Daarnaast gaat het hier over het logisch redeneren, waar altijd maar 1 antwoord klopt, de rest niet. Ik heb het niet over stellingen die allemaal een beetje goed zijn of niet. ;) Ik ben inderdaad er door heen, maar als ik ooit voor de TOC kom te staan, heb ik graag de resultaten voor me liggen waar ik recht op heb. Ik weet trouwens vrij zeker dat ik maar 2 fout had...
 
Sweetsurrender said:
Ben ik nou echt zo onduidelijk? Ik heb het over het eerste onderdeel, en een 6 aan het einde van dat onderdeel. Ik heb het dus niet over de hele dag in z'n algemeen. Daarnaast gaat het hier over het logisch redeneren, waar altijd maar 1 antwoord klopt, de rest niet. Ik heb het niet over stellingen die allemaal een beetje goed zijn of niet. ;) Ik ben inderdaad er door heen, maar als ik ooit voor de TOC kom te staan, heb ik graag de resultaten voor me liggen waar ik recht op heb. Ik weet trouwens vrij zeker dat ik maar 2 fout had...

Bel ze op en vertel hen dat het cijfer dat ze jou hebben gegeven, niet klopt! Als ze zeggen dat het wel goed is, dan zou ik gewoon lekker doorzeuren tegen de COVA. Ik bedoel:"Je weet het toch vrij zeker" :grijns:

............get the point?
 
De boel opgelicht is een beetje overdreven, ik was alleen niet eerlijk.
Ik probeerde die tests te maken door de antwoorden te geven waarvan ik dacht dat ze die wel wilden zien.
Dat is alleen een beetje moeilijk vol te houden als je 100+ vragen hebt.
Daarom kijken ze dat ook na met een alfabet schaal, daar kwam ik later dus achter.
Maar goed geeft niet, ik ben nog wel goed terecht gekomen.
 
Nou, het bewijs is geleverd volgens mij, het IAP maakt ook fouten...
Had vandaag PO2 (geslaagd, op naar de GVSS :)), en heb bij het interview meteen gevraagd hoe dat zat met die test. Ja, ik geef toe, misschien een beetje bijdehand, eigenwijs, omdat die andere psycholoog ook al tegen me had gezegd dat het klopte dat ik een 6 had. De psycholoog die mij interviewde vond het echter toch wel een beetje raar en is even terug gaan bladeren naar de testen. Inderdaad, maar 2 fout, en wel een 6. Ze is het na gaan kijken, en kwam terug met de mededeling: ''Je hebt helemaal gelijk, we gaan het meteen voor je verbeteren.''
Ik heb er uiteindelijk een 8 aan over gehouden. Dit onderdeel is daarbij ook nog eens (zei ze later in de dag) een van de belangrijkere punten van de hele intelligentietest.
Moraal van dit verhaal: Kijk je testen na, kan je vervelende situaties bij de TOC besparen ;)

Groeten,
Ernst
 
Wanneer wist je dat je twee fout had? Nadat hij door het IAP is nagekeken, of wist je dat van je zelf tijdens de testen?

Nadat hij door het IAP is nagekeken?: Kan je je gemaakte testen naderhand gewoon inzien? Is dat standaart of moet je daar om vragen?

wist je dat van je zelf tijdens de testen?
: als je wist dat je ze fout had, waarom heb je ze dan niet verbeterd?

Groet, DBX
 
Wanneer je de laatste test hebt gemaakt en alles is nagekeken word je geroepen voor de uitslag. Wij zaten met z'n tienen in het lokaal (we waren alle tien door, ik denk dat je anders persoonlijk naar binnen wordt gehaald) en kregen inzage in onze dossiers. Daarin zitten dus je antwoordformulieren, die opengescheurd zijn (ja, dat klopt, het papier waar je je antwoorden opgeeft drukt door, het antwoordenmodel staat daarachter) en daar stond bovenaan dat ik 2 fout had. Dit heb ik uiteraard nageteld in het antwoordenmodel en dat klopte gewoon. Maar in mijn rapport van die dag stond dat ik een 6 had. Zodoende begonnen er bij mij dus vragen te komen. Nee, ik heb niet tijdens het maken van de test expres twee fouten gemaakt ofzo, ik heb ze dus pas gezien toen we het geheel terugkregen.
Groeten,
Ernst
 
Back
Top