TUIfly Germany

BeechDriver

New member
Beste mensen,

Kan iemand mij (en anderen) vertellen hoe de selectieprocedure eruit ziet van TUIfly Germany?
Is er bijvoorbeeld een voorselectie, wat kan je verwachten bij de grading en een wat gespreksdetails zou erg fijn zijn.


Alvast hartelijk bedankt!

Bas
 
Een vriend van me is er geweest.

Gesprek: vrij standaard eigenlijk.
Wat heb je gedaan tot nu toe, waarom wil je weg waar je zit, waarom TUIFly, waarom JIJ?
Een aantal tech vragen (V1, prop vs jet, holding speeds, wet runway, dat zijn de dingen die hij heeft gehad). Heb trouwens wel begrepen dat niet iedereen die tech vragen heeft gekregen.
Grading kan ik je helaas niets over vertellen, omdat hij die niet heeft gedaan. Hij is ergens anders gaan vliegen.

good luck!
 
Sim is best pittig bij Tui, veel raw data:

Take-off met departure, vervolgens klimmen naar FL100. Versnellen, vertragen en klimmen met 500ft/min en 15 graden aob. Natuurlijk weer dalen met 500ft/min 15 aob. Dan descend en NDB/DME met go-around. Nadat je op de TO/GA's drukt komen de F/D's te voorschijn en vlieg je de go-around procedure. Hierna engine failure op downwind en manual ILS (met F/D's) voor een tweede go-around. Vervolgens vectors voor ILS to land.

Uitgebreide briefing vooraf (2 uur) met powersettings etc. Je krijgt geen documentatie opgestuurd om profiles te bestuderen. Waar ze naast het vliegen naar kijken is dat je op V1 hand van de TL's haalt, door TA 1013 zet en niet op FL100 aankomt met de flaps nog in 5 en T/O thrust. Zelfde op de weg terug. Je hoeft geen 737 te kennen, ze willen alleen zien dat je er aan denkt. Allemaal in een relaxte sfeer!
 
Hoi

de eerste stap is 215 vragen CBT persoonlijkheidsonderzoek, gevolg door een gesprek met de psychologe.

Stap 2, de sim

Stap 3, persoonlijk gesprek met HR, Flottenchef en Head of Flight Training.

bij stap 2 behoorlijk verschil tussen type-rated en non-type-rated.

Heb begin februari gesprek gehad, toen zochten ze nog 6 man, gestationeerd in Stuttgart. Als je meer wilt weten, PM me dan even!

grtz,
H
 
Back
Top