TU-95 onderschept boven de noordzee

Da's geen nieuws meer... Dat doen die Russen om de zoveel tijd...

Ze hebben daar niets te zoeken, maar doen gewoon lekker hun eigen ding en dan moet er traditiegetrouw weer een interceptie worden uitgevoerd door de Europese lidstaatjes om te laten zien dat ze ook wakker zijn...
 
En wat ik nou niet begrijp, we doen er helemaal niks mee! We gaan er met een F16'tje vrolijk naast vliegen, zwaaien wat, en voor de rest helemaal niks. Vrolijk verder kachelen naar Engeland ...

Wat wil je doen zonder een zwaar politiek incident ervan te maken? Je kan niet zoveel!
Wss maken beide piloten wat fotos van elkaar en kunnen ze er in de bar naderhand lekker over praten
 
Voor zover ik begrepen heb, komen ze ook niet Nederlands luchtruim binnen. Ze vliegen alleen in het gebied wat via de NAVO onze verantwoordelijkheid is voor QRA. Daar mag in principe iedereen vliegen, maar ze moeten dan wel de juiste procedures volgen, en Rusland doet dat niet. Vandaar dat ze dus geëscorteerd worden. Meer kan dan ook niet.

En er wordt vast wel eens wat over en weer over gezegd, maar idd is het niet belangrijk genoeg om er een politiek incident van te maken.

Als dit verhaal niet klopt hoor ik het graag!
 
Klopt inderdaad, vliegen meestal boven de Nederlande delta's (noordzee) langs en dan richting de U.K. Ze leggen echter geen radiocontact waardoor er QRA gealarmeerd wordt. Echter hoor ik ze dan wel eens russisch babbelen op guard 121.500.

Vervolgens gaan ze mooi de NL & Noorse F-16's spotten en in de buurt van U.K. draaien ze onder begeleiding van RAF Tornados (meestal) terug naar Rusland.

Beetje een machtsspelletje/uitdagen... koude oorlog verhalen.

Ziet u ook: http://www.defensie.nl/luchtmacht/c...de_1953-1989/op_berenjacht_met_de_starfighter :biertje:

Voor zover ik begrepen heb, komen ze ook niet Nederlands luchtruim binnen. Ze vliegen alleen in het gebied wat via de NAVO onze verantwoordelijkheid is voor QRA. Daar mag in principe iedereen vliegen, maar ze moeten dan wel de juiste procedures volgen, en Rusland doet dat niet. Vandaar dat ze dus geëscorteerd worden. Meer kan dan ook niet.

En er wordt vast wel eens wat over en weer over gezegd, maar idd is het niet belangrijk genoeg om er een politiek incident van te maken.

Als dit verhaal niet klopt hoor ik het graag!
 
Eigenlijk geeft dit dus een schetsing van de verkapte werkelijkheid weer. Men leert niet van zijn verleden, men zoekt de macht, men toort met de kroon nadien of zakt door de grond.
Het is hoe dan ook niet te tolereren, maar ach we willen natuurlijk geen ruzie met de Russen.

Hoelang blijft zoiets dergelijks zijn gang gaan?
 
Eigenlijk geeft dit dus een schetsing van de verkapte werkelijkheid weer. Men leert niet van zijn verleden, men zoekt de macht, men toort met de kroon nadien of zakt door de grond.
Het is hoe dan ook niet te tolereren, maar ach we willen natuurlijk geen ruzie met de Russen.

Hoelang blijft zoiets dergelijks zijn gang gaan?

Wishful thinking...

Ik neem aan dat de Amerikanen ook elke nacht wel een paar luchtruimen schenden met hun UAV´s en andere high-tech Area 51 materiaal...
 
Back
Top