Antwoord
Antwoord
Ik begrijp het. Inderdaad is wel verschil tussen ER en ETOPS. Maar er is ook een ER-versie bij een Boeing 747-400 gebouwd, waardoor KLM 3 nieuwe vrachttoestellen in haar vloot heeft. Dat betekent voor een 747-400ER dus meer brandstof per vlucht mee kan nemen dan bij gewone versie van Boeing 747-400.
Kan in de toekomst ook bij de Boeing 737? Er lopen bij Boeing nog veel ontwikkelingen rondom Boeing 737-800ERX. die wordt speciaal gebouwd voor militaire uitvoeringen.
Maar er komen meer details over nieuwe Boeing 737-900X, verlengde versie van Boeing 737-900, speciaal nog te bouwen voor chartermaatschappijen en heeft 205-220 stoelen in all-economyclass. Wel heeft Boeing 737-900X extra nooduitgangen op een romp, weliswaar voor de veiligheid van de passagiers bij eventuele brand of wat mis kan gaan met deze nieuwe 737.
Maar we weten al lang nog niet welke maatschappijen die nieuwe Boeing 737-900X zullen gaan bestellen, maar de afleveringen zullen volgens mij plaatsvinden in 2007-2008. Maar zou dat iets zijn voor Transavia Airlines? Als dat zo is, wordt een nieuwe 737 opvolger van al lang afgeschafte Boeing 757-200.