triple 7

partytrucker

New member
Geachte heren

Ik ben op zoek naar een aantal tech.vraagjes voor een ontwerper/verbouwer van een software programma van een triple 7.

hij is nieuwschierig hoeveel graden het vliegtuig op app. met ze neusje de lucht in kijkt.
Dit is namelijk een groot probleem voor onze virtuele naboots vrienden die graag met een tiple 7 een stukkie willen vliegen en naderhand net zoals jullie hem veilig aan de grond willen zetten.
Op appr. zien ze namelijk de baan niet en dat is toch wel voor vele een struikel blok.
Deze beste ontwerper is dus van mening dat de programma files niet echt goed zijn ingevuld.

tevens wil hij graag weten wat er gemiddeld per landing aan brandstof aan boord blijft.

en de flight deck angle wil hij graag weten

Wie oh wie kan en zou mij deze info willen geven.
 
Last edited:
leuk whahahah nou jammer dat er niet wat serieus komt te staan maar ik zal eens te raden gaan bij boeing....anders schiet ik wel op me werk een triple chauffeur aan.
 
ja ach dat weet ik wel maar ik ben lid van de blauwe zwaan zelf dus ik had hoop op een reactie van een colega

Maar je heb gelijk misschien moet ik eens op een andere manier er achter komen
 
Flight Deck Angle ga ik in de gaten houden, maar zou ik niet uit m'n hoofd durven zeggen.

V.w.b. de Reserve fuel is de FMC res. fuel meestal rond de 4.5 ton, maar uiteindelijk land je meestal met ongeveer 7-8 ton.

Hopelijk kun je hier verder mee,

gr

Q
 
Final reserve fuel (30 minutes en volle bak) ligt meestal rond de 3000 kgs.
Tel daarbij de alternate fuel en evt reserves op en je landt dan met een brandstof stand tussen 5,5 en 6,5 ton. Dit dan voor schiphol met rotterdam als alternate.

Gelukkig is de flightdeck angle ook de stand van het hele vliegtuig en is tijdens de approach ongeveer 2 tot 2,5 graden di met full flap en speed vref + 5
 
Heren bedankt voor de info.

Ik zal met deze informatie verder gaan.

Mochten jullie evt. meer specifieke informatie hebben van een appr. dan hoor ik dat graag

nogmaals thnx
 
Weet niet hoe het bij de heren van de blauwe zwaan is maar doen een normale landing met flap 25.
Alleen bij een autoland of bij bepaalde limiterende omstandigheden landen wij met flap 30.

Pitch bij flap 25 idd tussen 2 -2.5 graden nose up.
 
Lachen met jou! :haha:

ff ter aanvulling een ezelsbruggetje: je kunt voor de 777 uitgaan van 100kg per minuut (dit werkt voor RR en GE motoren op de -200)

30 minuten holding en 15 minuten reserve fuel = 4500 kg (ongeveer dan he)


succes.
 
777-200 : 6000kg per uur
777-300 : 7000kg per uur

Bij de blauwe zwaan is Flaps 30 standaard (BOP he). De Engelsen doen het natuurlijk weer eens anders ;-).
 
Back
Top