Transavia vliegers naar KLM i.v.m. Tekort? (sterk verhaal)

André

Member
Beste Airworkers,

Ik was gisteren ergens op bezoek en toen kwam mij een verhaal ter ore wat voor mij nogal ongeloofwaardig klonk. De persoon echter, vertelde het verhaal in alle eerlijkheid zoals het hem te ore was gekomen.

Kennelijk was zijn zoon voor 1,5 jaar van Transavia uitgeleend aan de KLM op de 777 omdat ze daar zo'n tekorten hadden. Nu echter was hij weer terug gegaan naar Transavia omdat hij toch liever links zat bij Trans dan rechts bij KLM.

Mijn "Bullshit detector" begon maximaal te loeien maar ik wilde de persoon in kwestie niet voor aap zetten en hem vertellen wat ik van het verhaal dacht temeer omdat het kennelijk om zijn zoon ging.

Mijn vraag aan jullie is nu, hebben jullie ooit van zo'n programma gehoord waar Transavia vliegers tijdelijk naar de KLM gaan i.v.m. tekorten?

Groeten,

:radar: André :radar:
 
Hallo, misschien op dit moment niet maar zou wellicht een tijdelijke oplossing kunnen zijn voor de tekorten? KLM en Martinair hebben zoiets ook gedaan in het verre verleden en enkele jaren gelden nog bij de introductie van de 4 KLM B747-400 ERF en. Er zullen binnenkort wel veel ontwikkelingen zijn op vliegergebied!
 
Er vliegen geen Transavia vliegers in de rechter B777 stoel. Daar zou KLM problemen mee krijgen.

Er vliegen wel twee luchtmachtvliegers in de rechter A330 stoel. Om alvast ervaring op te doen voor de A330 die de luchtmacht krijgt. Maar omdat dat KLM productie is, zit er telkens als er een luchtmachter vliegt, een KLM copiloot thuis met een zgn. ‘schaduw indeling’.

Dit zijn de afspraken als er niet KLMers (zoals bijvoorbeeld de koning) productie draaien bij KLM.
 
Er vliegen wel twee luchtmachtvliegers in de rechter A330 stoel. Om alvast ervaring op te doen voor de A330 die de luchtmacht krijgt. Maar omdat dat KLM productie is, zit er telkens als er een luchtmachter vliegt, een KLM copiloot thuis met een zgn. ‘schaduw indeling’. Dit zijn de afspraken als er niet KLMers (zoals bijvoorbeeld de koning) productie draaien bij KLM.

Weer allemaal koffie over mijn toetsenbord:grijns:
 
Back
Top