Transavia.com houdt toestellen aan de grond wegens hagelschade

Ik was net op de E-pier binnengetaxied en kreeg daar ook een bombardement van ijs-kiezelstenen over me heen...Horen en zien verging ons. Ook op de toren konden ze zich nauwelijks verstaanbaar maken bij twee kisten die in de G/A gingen...
 
De hagelbui was over heel schiphol, echter zeer plaatselijk waren het extraam grote hagelstenen, ter hoogte van de B/C pier....

Ja ik snap dat het voor Nederlandse begrippen extreem groot was, maar als ik soms hagelbuien in/rond de ITCZ zie is dit toch niet zo heel bijzonder?
Hebben kisten daar nog ouderwetse gietijzeren spoilers of interesseert het ze daar gewoon geen reet?
 
Mijn auto stond dus ook op P40 en is nu een rijdende poffertjespan.

Volgens mij zijn dit soort hagelbuien zelfs in de tropische regionen zeldzaam.
 
Hmm, mijn auto stond ook op P40, niets gezien eigenlijk...

Zelf wel uitgeweken die nacht naar RTM...

Ciaoo

Zou het even goed checken, ik zag het pas een week later na een wasbeurt.... 100 hits op het dak en 40 op de motorkap en alleen te zien onder een bepaalde hoek.
 
Als je collectief zit bij AON en all-risk verzekerd bent is er niks aan de hand. Geen eigen risico en geen no-claim terugval. Dat scheelt dan weer, alleen heeft die uitdeuk-knakker pas in oktober plek!
 
Hey Track, thanx,

ZIt wel bij AON, alleen niet all risk helaas... Het is net een golfballetje als je goed kijkt..

Hey Branson, wordt er nu nog ingehuurd? Volgens mij is alles al wel over nu.

CIao
 
Back
Top