Traffic Port Venlo

csaba

New member
Blijkbaar is Traffic Port Venlo netjes "uitgevlakt" op de luchtfotografie zowel van Google maps als van Bing. Waarom? To confuse the enemy, misschien?

Trouwens, is dit een goede bestemming voor een daguitstap? Wat zijn de tarieven? Valt er aan brandstof te komen, hetzij MoGas of 100LL?
 
De laatste keer dat ik er was, was er geen brandstof te bekennen, maar ik moet ook zeggen dat ik er niet naar gezocht heb; wellicht dat het wel beschikbaar is, aangezien er ook flink wat kisten gestationeerd zijn.

Qua activiteiten op het veld zelf is er weinig te beleven; er staat een koffie- en frisdrank automaat en dat is het wel zo'n beetje. Je zult met een taxi ergens naar toe moeten, zowel Venlo als Toverland (attractiepark) ligt op een kilometer of 10.

Baan is zo'n 600 meter, en je moet backtracken over de baan. Landingsgeld is 15 EUR of meer, vraag daar vooraf even naar als je belt voor de PPR.

Let even op dat ze sinds een tijdje een nieuwe frequentie hebben: http://www.cycloonholland.nl/nieuwe-radio-frequentie-trafficport-radio/

Ah, ik zie ook dat ze nu maar 1 toestel in het circuit toestaan. Slim, toen ik er was hingen er 3 in het circuit en daar werd men erg zenuwachtig van. Zeker met die backtrack was dat ook verre van ideaal.
 
Blijkbaar is Traffic Port Venlo netjes "uitgevlakt" op de luchtfotografie zowel van Google maps als van Bing. Waarom? To confuse the enemy, misschien?

Trouwens, is dit een goede bestemming voor een daguitstap? Wat zijn de tarieven? Valt er aan brandstof te komen, hetzij MoGas of 100LL?

De imagery date is 2005, de luchtfoto's zijn 8 jaar oud. Veel van de bebouwing inclusief dat veld bestonden toen denk ik nog niet.

Ik ben er afgelopen najaar geweest, om de Floriade te bezoeken met mijn vrouw. Zoals Aloft aangeeft, middle of no-where, taxi is de enige manier om er te komen/gaan. Ik dacht iets van 12 Euro betaald te hebben, niet naar brandstof gezocht.
 
Ach, best aardige mensen, maar een industrie terein waar niets te doen is en het is eigenlijk een grote betonplaat met een clubhuis van hout en zoals eerder aangegeven, niet eens openbaar vervoer, een taxi. Ik zou het je niet aanraden en dat is jammer, want mensen hebben behoorlijk hun best gedaan daar een veld te maken en nu het er is, merk je dat er meer nodig is dan een betonbaan om een leuk veld te creeren.
 
Ach, best aardige mensen, maar een industrie terein waar niets te doen is en het is eigenlijk een grote betonplaat met een clubhuis van hout en zoals eerder aangegeven, niet eens openbaar vervoer, een taxi. Ik zou het je niet aanraden en dat is jammer, want mensen hebben behoorlijk hun best gedaan daar een veld te maken en nu het er is, merk je dat er meer nodig is dan een betonbaan om een leuk veld te creeren.

Vond het clubhuisje best aardig eigenlijk. Maar het is inderdaad een beetje afgelegen, je bent niet bepaald binnen vijf minuten in het centrum van Venlo. Er is totaal geen openbaar vervoer (naar mijn weten ook geen bushalte of wat dan ook binnen een te lopen afstand). Misschien een leuke lunch stop als je is richting het zuiden vliegt.
 
Tsja, ik stelde de vraag inderdaad in het kader van het uitkijken naar een lunch-stop; maar dan wel tijdens een uitstap naar het noord-oosten. Het ligt er maar net aan vanwaar je vertrekt...
 
Tsja, ik stelde de vraag inderdaad in het kader van het uitkijken naar een lunch-stop; maar dan wel tijdens een uitstap naar het noord-oosten. Het ligt er maar net aan vanwaar je vertrekt...

Tegen een rondje vliegen wil ik je best oppikken en naar venlo brengen haha :)
(woon in Venlo)
 
Hoe weinig we er misschien ook zullen aan missen, een vliegveld minder is toch weer een vliegveld minder. En er komen er zo weinig nieuwe...
 
Baan staat inderdaad te koop. Helaas heb ik zelf niet genoeg cijfers op m'n bankrekening om een realistisch bod te kunnen doen.
 
Geen idee waar de advertentie staat, ik heb het via via gehoord. Iets van 100-200 euro per m^2 ofzo is mij verteld. Een hele snelle rekensom gebaseerd op wat schattingen levert dan een bedrag op tussen de 3 en 8 miljoen. Dan heb je nog de hangaars en andere bebouwing wat waarschijnlijk los verkocht zal worden.

Als er een flinke groep mensen is die graag mede eigenaar willen worden van een landingsbaan... leuk participatie projectje ;)
 
Back
Top