top speed van een triple 7 200 er

partytrucker

New member
hallo mensen zijn hier wat mensen die mij kunnen vertellen wat een max ground speed kan zijn van een triple 7....
Ik ben namelijk met sa naar SIN gevlogen en wij hebben snelheden gehaald van tegen de 1100 km we hadden volgens de gegevens van het in flight systeem een rug wind van 125 km/h tot wel 142 km/h.....graag een reactie

Was trouwens wel een verbluffend snel vluchie we zijn 40 min eerder geland dan gepland.en het was fucking bumpy we hebben bija de hele weg turbulentie gehad en niet zo weinig ook(leek wel een achtbaan)
 
Max ground speed zal liggen rond de 2500 km/uur gezien het feit dat dat gewoon aan de windsnelheid ligt. Ik overdrijf altijd de helft uiteraard.
 
hallo mensen zijn hier wat mensen die mij kunnen vertellen wat een max ground speed kan zijn van een triple 7....
Ik ben namelijk met sa naar SIN gevlogen en wij hebben snelheden gehaald van tegen de 1100 km we hadden volgens de gegevens van het in flight systeem een rug wind van 125 km/h tot wel 142 km/h.....graag een reactie

Was trouwens wel een verbluffend snel vluchie we zijn 40 min eerder geland dan gepland.en het was fucking bumpy we hebben bija de hele weg turbulentie gehad en niet zo weinig ook(leek wel een achtbaan)

Partytrucker,

Voordat je allerlei antwoorden gaat krijgen op jouw vraag wat de max ground speed is van een 777 (antwoorden die waarschijnlijk af en toe wel erg grappig zullen zijn om te lezen), zou ik je toch aan willen raden de vraag om te zetten naar max cruise speed of zoiets. Max groundspeed bestaat niet (behalve misschien bij taxien). Dit is afhankelijk van factoren waar de 777 niet zoveel aan kan doen. Zie dit als een kleine tip ;)

Tja, en toen was The Fly me net effe voor :haha:
 
Zoals je al zei houdt de ground speed af van o.a. de wind, dus max ground speed is dus onmogelijk te zeggen... Wij werken met Mach no als limiet... en ook dat verschilt per maatschappij.. Die van ons hebben Mmo van 0.87 en Vmo 330kts maar onze normal cruise speed is M0.84...

Wil je ground speed weten moet je dus M0.84 omrekenen naar True Airspeed (TAS) en van TAS naar Ground speed d.m.v. wind....

Maximale wat ik heb gezien is Een tailwind (component) van 190kts -> (ongeveer 350km/h) TAS was ong 450kts -> (ongeveer 830km/h) dus totaal groundspeed 640kts / 1180 km/h

Turbulence... tsja niet prettig, maar heb je vaak (bijna altijd) met jet streams.... vooral als -1 (wind) snelheid snel veranderd, -2 (wind) direction snel veranderd, -3 temperatuur (SAT) snel veranderd of alle drie tegelijkertijd.....
 
145 km/uur wind is niet uitzonderlijk. Gisteren boven de"atlantic" nog 150 kts = 270 km/uur wind gehad.

Wat dat oplevert is het volgende:
Ams - Jfk vluchttijd 0805 hr
jfk - Ams vluchttijd 0558 hr
 
en ik maar denken dat ik wat unieks mee gemaakt heb hahaha.....nou it was a bumpy ride...en nu ben ik met sa van sin naar per gevlogen moesten we in 1 keer een voorrzorgslanding maken ivm smoke alarm in de cockpit dus ff stoppie gemaakt in jakarta...krijg voor de prijs van me vluchie wel een extra landing en takeoff
 
Met FSX zit ik over de 360 knots al op overspeed ( lastig dat geklik ) en is m'n kist binnen notime gestrest. :passed: denk dat in een 777-200er er geen bellers en toetsers afgaan als je te hard gaat. Net als in Singapore of Dubai met de auto's, sneller dan 120 een irritant getoeter om je oren.
 
Eergisteren met een MD11 tussen Zuid Korea en Japan mijn persoonlijk record verbroken met een GS van 675 kts dankzij een tailwind van 185! Helaas was het toch net niet genoeg voor een vermelding op www.groundspeedrecords.com.

Morgen vliegen we dezelfde route weer terug, zal wel ietsje langzamer gaan dan! :dozey:



@ Phuket Dragon:
de maximumsnelheid van een auto wordt door de wetgever opgelegd vanwege de verkeersveiligheid. De maximumsnelheid van een vliegtuig wordt bepaald door de aerodynamische eigenschappen en de daaruit resulterende belastingen op het toestel. Dus ga er maar vanuit dat je op de 777 (of op welk ander verkeersvliegtuig dan ook) wel degelijk waarschuwingen ("geklik"/clacker) krijgt als je in overspeed komt en je er ook voor moet zorgen dat je zo snel mogelijk weer daaronder komt. De getallen van een 772ER ken ik niet, maar kan me niet voorstellen dat de Vmo boven 360 knopen ligt.
 
Last edited:
Ik denk dat je makkelijk door mach 1 komt hoor met een 777.
Hoe? gewoon klimmen naar max operating alt. (iets van level 420?), daar max thrust geven (auto throttle uit en gewoon die dingen helemaal naar voren, roep maar iets van "TERRAIN!!") en dan pitch op iets van -15 graden. Voordat je de grond raakt moet je toch wel ff door de 1.0M geschoten zijn lijkt me?
Beetje goede tailwind hebben en hoppa! Heerlijk hoge groundspeed, doet niemand je na!
Snel foto maken en de camera op een crashvrije plek leggen voor groundspeedrecords.com.....
 
Eergisteren met een MD11 tussen Zuid Korea en Japan mijn persoonlijk record verbroken met een GS van 675 kts dankzij een tailwind van 185! Helaas was het toch net niet genoeg voor een vermelding op www.groundspeedrecords.com.

Morgen vliegen we dezelfde route weer terug, zal wel ietsje langzamer gaan dan! :dozey:



@ Phuket Dragon:
de maximumsnelheid van een auto wordt door de wetgever opgelegd vanwege de verkeersveiligheid. De maximumsnelheid van een vliegtuig wordt bepaald door de aerodynamische eigenschappen en de daaruit resulterende belastingen op het toestel. Dus ga er maar vanuit dat je op de 777 (of op welk ander verkeersvliegtuig dan ook) wel degelijk waarschuwingen ("geklik"/clacker) krijgt als je in overspeed komt en je er ook voor moet zorgen dat je zo snel mogelijk weer daaronder komt. De getallen van een 772ER ken ik niet, maar kan me niet voorstellen dat de Vmo boven 360 knopen ligt.

Mijn schrijven was inderdaad een vraag en jij geeft het antwoord, dus ook in een verkeersvliegtuig word je gewaarschuwd dat je te snel gaat ongeacht de wetgeving dat oplegd of de fabrikant, ben weer wat wijzer.

Door type ratings te hebben neem ik aan dat voor een bepaald toestel zal je dus het toestel van binnen en buiten kennen en zijn kunnen.
 
Last edited:
Back
Top