Toon eens lef Exellers! STAAK!!!!!!!!!!!!!

Birdmare

New member
STAAK STAAK STAAK!!!!!!!!!

Aktie, harde aktie!
Das t enige waar dat tuig naar luistert!
Nu doorkomen met die centen, die al weet ik hoelang als een wortel voorgehouden worden!
Jullie denken toch niet dat Carl R en consorten op kantoor ooit een pensioenpremie hebben misgelopen?
Hebben we , kan niet anders gaat de tent failliet allemaal ge...!
PLat leggen die handel en de fik erin.


Zo ff de boel weer tot leven brengen.

:D :D :D
 
Doe 's niet zo raar.

Exellers hebben al voor veel hetere vuren gestaan en daar kan dit ook nog wel bij. Ik mag hopen dat het een geintje is maar dan wel een hele flauwe.
 
@ Birdmare

@ Birdmare

Ik denk dat enige nuance hier op zijn plaats is.
Als ik het goed begrepen heb is het pensioenprobleem ontstaan bij Air Holland. Het hangt van het overname contract af dat Holland Exel gesloten heeft of in deze problematiek is voorzien. Als dat zo zou zijn dan hadden de bonden al op dag 1 aan de deur moeten kloppen bij de direktie denk ik zo. Vergis je niet, bij pensioenen gaat het om heel veel geld dus ik kan mij uit financieel oogpunt best voorstellen dat EdV en HP dit probleem bij Air Holland hebben gelaten. Of dit moreel gepast is, is een ander verhaal maar zoals zo vaak gezegd; bij overnames is geen plaats voor emoties.

Is staken bij de rechtsopvolger dan een middel om het voor elkaar te krijgen? Als dat bedrijf gezond zou zijn, niet in surseance zou verkeren en niet zelf onderwerp van een overname zou zijn dan ga ik een heel eind met je mee. Nog los van het feit of het enige juridische grond heeft.
Echter, in de situatie waarin Holland Exel op dit moment verkeert, is het gewoon niet slim om te doen. Volgens TUI wordt de kans steeds groter dat de overname/doorstart gaat lukken en van der Heijden heeft al gezegd dat hij er na de overname/doorstart naar wil kijken. Ga dan niet als een olifant door de porceleinkast de kans op behoud van heel veel banen in de waagschaal stellen. De bonden beseffen dit hoop ik ook.
 
@ Bongile,

Wat Bird aan probeert te geven is dat de heren op managment niveau er altijd prima uitspringen en de loonslaven niet moeten zeuren want anders komen hun zo geliefde baantjes in het gedrang.
Verder wbt de pensioenen wat Ray al eerder vermelde; iedereen schuift zogenaamd de verantwoordelijkheid af op de ander.Zo wordt er eindeloos tijd gerekt en is de vogel gevlogen als er gedokt moet worden.Dit is niet alleen met pensioenen t geval maar ook met CAO's etc.
Ook Steven gaat weer t zelfde spel spelen; hij heeft niks met Exel te maken maar wil als goed willende baas wel zn arme personeel te hand reiken.Maar niet voor de volle 100% en vooral later want het is nu zo druk om een nieuwe club op te zetten.Dan komt ie nog met een emotionele oproep om vooral de boel niet in gevaar te brengen ,anders kan hij er ook niks meer aan doen.Tenslotte creeren de heren weer een vijandbeeld,de Mac,KLM probeert ons kapot te maken ,want dat leid af en bind de club, en hoppa iedereen hobbelt weer vrolijk door zonder pensioen en CAO.
 
Ik begrijp precies wat je zegt Saabdestroyer en ben het ook grotendeels met je eens. Overigens is het niet zozeer een kwestie van afschuiven. Blijkbaar laat de wet dit toe. Het is te knots voor woorden dat er zo met personeels belangen wordt omgesprongen, maar om dat nu even heel flink af te gaan dwingen lijkt mij niet slim.
Het ijs is nog steeds erg dun!
 
Back
Top