Toekomstige piloten

Patrick3456

New member
Ik heb een vraagje over de toekomst van piloten.

Wordt het vliegen niet erg saai door alle automatisering enzo? Ik lees steeds vaker dat in moderne vliegtuigen de piloot alleen nog maar toezicht houdt, en het vliegtuig doet het werk.

Is vliegen nog wel leuk over 10 jaar ?:confused:
 
Ja het is enorm saai en over 10 jaar is er al helemaal niks meer aan...... maar ja, er moet toch een hypotheek betaald worden. Ik kan wel een coole baan gaan zoeken, accountant ofzo maar dan krijg je op feestjes alleen maar suffe vragen over je werk. "wanneer mag je nou eens zelf gaan rekenen?" of "is het nou waar wat ze zeggen over accountants en secretaresses?" "is er bij jou wel eens iets mis gegaan met je rekenmachien?"

Volgens mij is een dergelijk topic al een paar keer langsgekomen.
 
lijkt me nogal saai .. daartegenover staat natuurlijk wel weer dat je ergens komt, dat maakt het wel weer een beetje goed :D
 
lijkt me nogal saai .. daartegenover staat natuurlijk wel weer dat je ergens komt, dat maakt het wel weer een beetje goed :D
Nogmaals wat bedoel je met niks doen? Een piloot die niks doet, doet zijn werk niet. Het feit dat je niet de hele tijd met je tengels aan iets zit, wil niet zeggen dat je niets doet.
 
Om antwoord te geven op je vraag:

De gelukkigste piloten doen zo min mogelijk voor zoveel mogelijk geld, en zijn het vaakst thuis.

Kort samengevat: Als je het goed doet, doe je 99% van de tijd niets, en zit je vaak thuis je geld te tellen.

Systemen controleren...... Wel nee man, die controleren zichzelf. In de nieuwe moderne vliegtuigen druk jij alleen de start knop, en doe je het licht uit als iedereen is uitgestapt. Om vervolgens in het donker achter de stewardessen aan te rennen. Want na zo'n dag vol spanning wil je ook wel wat ontspanning!

Grtz Mike5
 
Systemen controleren...... Wel nee man, die controleren zichzelf.

:biertje:
Heb daardoor wel eens keertje koffie over me heen gegooid.
Het was zo lekker rustig en toen zomaar ineens..."DING!!!"
Sodemieters, zoveel paniek en kabaal voor een "tailtank heavy" in cruise.
 
vroeger vlieger was veel beter man

Ik ga liever later vliegen, vroeger vliegen betekent vroeger opstaan... :dozey:

Maar, saai is het wel. :biertje:

Niemand weet precies hoe vliegen er over 10 jaar uitziet, maar als het je nu al erg saai lijkt dan zou ik er vooral niet aan beginnen en voor een ander (wel Ontzettend Spannend) beroep kiezen...
 
Saaiste beroep ooit, sowieso. :biertje:

Misschien moet je je iets beter verdiepen in het vak en in wat er allemaal bij komt kijken.
Over 10 jaar zal het er pcies hetzelfde uitzien als vandaag, denk dat de vraag hoe het er over 100 jaar uit ziet veel interessanter is. Maar goed, dat zullen de meesten hier niet gaan meemaken. Wat zeg ik, ik denk niemand hier. (klein gokje)
 
Ik kan wel een coole baan gaan zoeken, accountant ofzo maar dan krijg je op feestjes alleen maar suffe vragen over je werk. "wanneer mag je nou eens zelf gaan rekenen?" of "is het nou waar wat ze zeggen over accountants en secretaresses?" "is er bij jou wel eens iets mis gegaan met je rekenmachien?"

nice one , düde:grijns:
 

:grijns: goed plan!!

Waarom willen mensen toch altijd geloven dat wij geen klap doen ?
haha lol lol "de bus chauffeur moet je kijken" hoe vaak je die shit wel niet naar je hoofd geslingerd krijgt samen met "Lekker niets doen he, Automatische piloot"

What the F*** !!! afgunst noem ik het maar!
 
Ik heb een vraagje over de toekomst van piloten.

Wordt het vliegen niet erg saai door alle automatisering enzo? Ik lees steeds vaker dat in moderne vliegtuigen de piloot alleen nog maar toezicht houdt, en het vliegtuig doet het werk.

Is vliegen nog wel leuk over 10 jaar ?:confused:


Beste Patrick3456,
het is een licht pijnlijke vraag omdat het in de toekomst vast allemaal wat minder wordt. Maar toch denk ik dat je nu een ietwat verkeerde voorstelling van zaken hebt. Want wat is er nou werkelijk veranderd dat laatste tijd? Laten we heel cliche beginnen bij De-Automatische-Piloot. Die is er er al sinds jaar en dag. En dat is maar goed ook. Niemand wil 12 uur lang op het handje vliegen. Automatisch landen is ook al iets uit de jaren zestig, en trouwens, de stress is hoger tijdens zo'n autolanding (doet ie het of doet ie het niet). Ik denk niet dat er veel piloten om rouwen dat ze hun airways chart niet meer zo vaak openvouwen omdat de 'TomTom' precies weet hoe ze moeten vliegen. Meer tijd voor de krant! En de tabellen en grafieken die we gebruikten om de performance te berekenen, dat is zo oldschool, dat is net zo iets als telramen en schuifmaten gebruiken terwijl je een rekenmachine voorhanden hebt. Gelukkig hebben we daar nu dus een computer voor. Zo zijn we ook heel dankbaar voor onze digitale motorbediening, waarmee je tenminste vol gas kunt geven zonder dat je bang hoeft te zijn dat je je motor opblaast. En wie wil er nou volts en amperes vergelijken alvorens een generator te koppelen? Wie wil er bakens identificeren met morse? Wie wil een stopwatch indrukken om te timen wanneer de APU eindelijk uit mag? Laat dat maar lekker over aan de computers.

Zomaar een kleine greep uit pakweg dertig jaar automatsering.
 
Je moet maar hopen dat de andere piloot een beetje aardig en sociaal is, want dat is de enige waar je veel contact mee hebt. Anders moet je je vast wel heel erg vervelen...

best gek, voor velen is het een jongensdroom om piloot te worden, vinden heel veel piloten het eigenlijk niks aan :)
 
Back
Top