GE9X
New member
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...trek-uit-nederland-bij-nachtsluiting-niet-uit
Een nachtsluiting van Schiphol zal betekenen dat HV 2 keer per dag kan opereren ipv 3. Volgens Trans zal dit zorgen voor onbetaalbare (mbt low-cost concurrentie) vliegtickets.
Wat zijn de mogelijke opties als EHAM met een stricte nachtsluiting komt?
Vliegtuigen met meer capaciteit om toch iets uit de 2 sectoren per dag te halen?
Verhuizen naar een ander vliegveld binnen NL (ik las laatst dat Transavia wat zomerslots inlevert op Rotterdam dus dit waarschijnlijk ook niet)?
Het slot erop? Gaat de AF-KLM Groep haar low-cost maatschappij (of een deel ervan) laten vallen? Wie neemt dan die routes over?
Verhuizen over de grens? Uitbreiden op Brussel?
Toch de prijzen (deels) verhogen en dan hopen dat mensen het kunnen blijven betalen?
Ik kan overigens niks vinden op het internet over de net profit van Transavia, alleen de net profit van KLM/AF en de totale omzet van Transavia binnen de groep.
Of gaat de luchtvaartlobby toch zegevieren?
Time will tell...
Een nachtsluiting van Schiphol zal betekenen dat HV 2 keer per dag kan opereren ipv 3. Volgens Trans zal dit zorgen voor onbetaalbare (mbt low-cost concurrentie) vliegtickets.
Wat zijn de mogelijke opties als EHAM met een stricte nachtsluiting komt?
Vliegtuigen met meer capaciteit om toch iets uit de 2 sectoren per dag te halen?
Verhuizen naar een ander vliegveld binnen NL (ik las laatst dat Transavia wat zomerslots inlevert op Rotterdam dus dit waarschijnlijk ook niet)?
Het slot erop? Gaat de AF-KLM Groep haar low-cost maatschappij (of een deel ervan) laten vallen? Wie neemt dan die routes over?
Verhuizen over de grens? Uitbreiden op Brussel?
Toch de prijzen (deels) verhogen en dan hopen dat mensen het kunnen blijven betalen?
Ik kan overigens niks vinden op het internet over de net profit van Transavia, alleen de net profit van KLM/AF en de totale omzet van Transavia binnen de groep.
Of gaat de luchtvaartlobby toch zegevieren?
Time will tell...
Last edited: