TNT

El Capitano

New member
Beste Airworkers,

Ik overweeg om bij TNT te gaan werken. Zijn er al airworkers die daar al vliegen?
Hoe zijn de werkomstandigheden, wat voor roosters heb je en hoe is de algehele sfeer daar? Het gaat om de B-737 operatie. Is zo'n nachtoperatie een beetje vol te houden?
Alle info is welkom.

Grz E.C.
 
Nachtoperatie is denk ik wel vol te houden (geen ervaring) maar ik denk dat het wel een behoorlijk stuk ten koste van je sociale leven zal gaan.
 
Wat ik me kan herinerren van nacht cargo ops.

eerste drie maanden om 0130 uur LT in de crewbus naar kantoor. Tsjonge wat klagen jullie nou niet geslapen of zo heb nog lekker 2 uurtjes geslapen... Vervolgens wat brakker aangekomen 8 uur later. Ja lekker ontbijt.

na drie maanden ga dat groentje is lekker aktief zeg snap niet dat ie het doet, na 9 maanden mijn god weer een nacht hangen zonder te slapen... Morgen golfen? Tijdens het golfen ik voel me net 10 jaar ouder..

Nu bijna 2 jaar na mijn laatste cargo vlucht voel ik me weer 10 jaar jonger en ben ik weer 10 kg afgevallen die ik was aangekomen tijdens het nachtvliegen. Niet de meest gezonde leefstijl.
 
Ok ik zie het en het is dus ook duidelijk dat zelfs de herinneringen aan nachtvliegen me vandaag nog steeds erg moe maken. :grijns:

Melatonine....Nee gewoon een grote 2 liter fles coca cola per nacht (2 jaar geleden kon dit nog gewoon) en een paar zakjes Haribo gumi bears, en dan "wetenschappelijk" onderzoeken hoe lang het duurt om een gumi beertje te eten zonder er in te bijten (+/- 4 nm). En veel praten over de grootste onzin die mogelijk is om wakker te blijven.
 
's Nachts boven TX met een halve gallon Mountain Dew op schoot en een zooi dozen achterin. Werkte ook.

Maar naar ik begrijp is de werkdruk bij TNT iets minder. De dagen dat je werkt schijn je op één hand te kunnen tellen en de shifts zelf zijn vrij relaxed. Behalve dan in het zomerseizoen. Ze zouden quick-change 146's hebben. Dan schijn je tegen de max uren p/m te zitten, overdag met toeristen des avonds weer pallets.

In ieder geval is TNT genoeg reden voor een groepje VLMers om adieu te zeggen. Het is dus niet langer een Waals bastion meer. Je kan binnekort ook je Vlaams bijspijkeren.
 
Ok mag ook wel wat positiefs zeggen over het vrachtvliegen: Ik heb nog nooit met zoveel dozen tegelijk geslapen in een nacht.:grijns:
 
extra kisten

extra kisten

kopie:

TNT Airways (3V/Liege) has wet-leased one of its two B747-400F freighters to Emirates (EK/Dubai) and will lease two additional B747-400Fs to be operated on behalf of its new partner as well.
 
Back
Top