Tja wat moet ik er nog van zeggen?

B757

New member
Tja wat moet ik er nog van zeggen....

Ik heb vanmiddag afscheid moeten nemen van veel collega's van DutchBird. Dit was een rare en onwezenlijke situatie. Mensen met wie je bijna aan de geboortewieg van de maatschappij hebt gestaan en van wie je nu naar 3.5 jaar weer afscheid moet nemen, het doet pijn.

DutchBird heeft vele tegenslagen gekend, maar was een zuiver bedrijf. Geen criminele directeuren, nog nooit heb ik 1 salaris te laat ontvangen, het meeste was gewoon dik voor elkaar.

Op een gegeven moment hoor je dat het slecht gaat en dat de company moet worden verkocht. Nadat dit meerdere malen mislukt is komen de heren Prins en De Vlieger die uiteindelijk een bod doen en vervolgens Dutchbird kopen. De heer Prins wordt opgepakt en vervolgens laat de heer de Vlieger de verkoop schieten. Daar begrijp ik nog steeds geen ruk van. Immers als je iets openbaar verkondigt en ervoor tekent dan kom je dat toch na? De Vlieger niet! Bijna gelijk daarna gaat DutchBird in een surseance van betaling met als uiteindelijk gevolg dat we vandaag definitief afscheid hebben moeten nemen van DutchBird.

Ik heb nog vele vragen in mijn hoofd. Prins en De Vlieger pretenderen toch eerlijke mensen te zijn? Waarom heb ik dan nooit een uitleg gehad over waarom de verkoop op deze wijze kon worden afgeketst? Waarom waren ze dan vandag niet bij de borrel om dingen eens te kunnen uitleggen (Mosselman heb ik ook gemist), veel personeelsleden hebben nog onbeantwoorde vragen. Ach laat ook maar. Het zijn lafaards, mensen die over de rug van anderen geld willen verdienen en aanzien willen krijgen. Niets meer en niets minder.

De Vlieger heeft aangegeven te willen stoppen als ondernemer omdat het teveel een negatieve invloed zou hebben op zijn gezin. Moet je eens gaan kijken bij een zeer groot gedeelte van het DutchBird personeel, want ondanks de vele ervaring zeer veel moeite heeft met het vinden van een nieuwe baan. Moet je eens kijken wat voor een impact dat heeft op al die mensen en al die gezinnen. Maar nee daar hoor je de mannen niet over, dat is maar personeel................

Eerst wordt Prins (sorry het woord heer is hij niet waard, evenals De Vlieger niet) er door De Vlieger uitgegooid en nu wordt hij weer opeens binnengehaald. Hoe dik is dan het stuk beton wat je voor je hoofd hebt? Diverse mensen stappen binnen zeer kort tijd op bij de EAG. Waarom? Volgens De Vlieger ligt het aan de mensen en natuurlijk niet aan hem. Nee sukkel, kijk eens in de spiegel....

Prins en De Vlieger bedankt. Bedankt voor het uiteindelijk kapot maken van onze club! Ik hoop dat jullie vannacht lekker kunnen slapen en tevreden kunnen zijn hoe jullie binnen de EAG holding weer hebben geschoven met BV's. Moet een goed gevoel geven. Ach die paar mensen die bij Air Exel vliegen, ach dat is maar personeel...........................................................
 
Never nice to go that sort of thing, I have been there a few times.

Maybe yet again, who knows, guess it'll be traveling time (workwise)
 
Good luck

Good luck

@ChEng

If things go wrong for all of you ExelTech's, a well meant 'good luck' to you'll from a fellow Engineer. A well experienced Tech is allways a good value for an Airline, however small...

Grtz NKAWTG
 
dutchbird gedoemd te mislukken

dutchbird gedoemd te mislukken

Voordat de heren V. en P. zich in dutchbird storten middels het koopbedrag van 1 euro, bleek dat het bedrijf er al slecht voor stond. Hoe dan ook een faillisement was onafwendbaar. Alleen verdient de handelwijze van de beide heren geen schoonheidsprijs. Ik vraag mij af dit soort praktijken wel door de beugel kunnen. Er is nog altijd iets van een bestuurdersaansprakelijkheid. De bonden laten ook niets van zich horen. Een boel blabla, maar op het moment dat je ze nodig hebt, zijn ze verdwenen.
 
Prins en De Vlieger bedankt. Bedankt voor het uiteindelijk kapot maken van onze club!
Sorry hoor, maar ik lees de Telegraaf en dan zie ik het toch in een heel ander daglicht.
EAG was de 'saviour' van DBR en door pech dat Prins z'n verleden met hem up-catchte is dat spaak gelopen.
Als alles ging zoals gepland waren jullie allen 1 big happy family... naja, in ieder geval niet beide ten onder zoals nu omdat dan de belangen TE groot waren.

Dus.... beetje een zwaktebod hoor, vingertje wijzen naar degene die je probeert te redden en als dat niet lukt dan die de schuld geven. Tsss


Regardless, heel naar voor iedereen die z'n baan kwijt is.
 
Redden? Wie Prins en De Vlieger? Laat me niet lachen......... We hadden "maar" een schuld van Euro 5 miljoen na 4 jaar bestaan te hebben, de EAG al 12 miljoen na een jaar!!!. Euro 5 miljoen financieren is helemaal niets voor een "grote" club als EAG.

Misschien wijs ik wel de verkeerde personen als schuldigen aan. Als zij niets te verbergen hebben kunnen ze toch wel een uitleg geven waarom de deal niet is doorgegaan? Ik geloof niet dat het hangt om die Euro 5 miljoen of dat er andere lijken in de kast lagen. Als EAG de redder was waarom loopt het dan spaak, alleen vanwege het duistere verleden van de directeur? Dat maakt je als groot aandeelhouder toch niet zoveel uit? Je wilt iets hebben of niet. En laten we niet overdrijven, De Vlieger kan die ene Euro best wel missen. Vertel het me maar.

Ach weet je laat ook maar we komen er toch nooit achter. Het gevoel wat bij mij leeft heb ik beschreven. Ik hoop alleen voor al het personeel van EAG dat zij niet in dezelfde situatie terecht komen als waar wij zijn ingekomen. Sterkte allemaal!
 
Last edited:
B757 said:
Redden? Wie Prins en De Vlieger? Laat me niet lachen.........

In beginsel zal dat zeker de insteek geweest zijn. Dat dit niet liep zoals Prins bedacht had is klote.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb echt een pesthekel aan De Vlieger. Vooral om de manier waarop hij zich de laatste tijd in de media manifesteerde. Hij is de meest asociale werkgever (je zou haast werknemer zeggen) die ik ooit heb gezien!

Prins is mijns inziens een stroman en zal ook verrast zijn door het besluit om DBR te laten vallen. Laten we wel wezen, het zou de ideale kombi zijn en een natuurlijk tegenwicht voor MAC. HXL zou niet gebaat zijn bij een bankroet van DBR.

EdV is gewoon bankroet en is daar iets te laat achter gekomen.
 
B757 said:

Misschien wijs ik wel de verkeerde personen als schuldigen aan. Als zij niets te verbergen hebben kunnen ze toch wel een uitleg geven waarom de deal niet is doorgegaan? Ik geloof niet dat het hangt om die Euro 5 miljoen of dat er andere lijken in de kast lagen. Als EAG de redder was waarom loopt het dan spaak, alleen vanwege het duistere verleden van de directeur? Dat maakt je als groot aandeelhouder toch niet zoveel uit? Je wilt iets hebben of niet. En laten we niet overdrijven, De Vlieger kan die ene Euro best wel missen. Vertel het me maar.


B757, jij weet ook dat in beginsel alles oprecht was. Ik neem het EdV kwalijk dat het mis is gegaan. Hij kan het gewoon niet hebben dat iets geld kost en niet meteen geld oplevert. HXL zou dit jaar een bescheiden winst draaien.
Denk je dat het personeel van DBR anders bij HXL op de koffie zou mogen komen? Ik heb tenminste gehoord dat het personeel van DBR op bezoek was geweest in Osdorp.
 
We hadden "maar" een schuld van Euro 5 miljoen na 4 jaar bestaan te hebben, de EAG al 12 miljoen na een jaar!!
En wat is je argument dan? Of je heel langzaam of heel snel failliet gaat, dood is dood.

Misschien wijs ik wel de verkeerde personen als schuldigen aan.
Dat is nou net de manke, er IS geen 'schuldige'.
Je kan justitie niet zo manipuleren om je directeur op te pakken NET op het moment dat er een hele belangrijke overname wordt gedaan. Dat is een worst case scenario met twee verliezers, niet alleen DBR.
zij niets te verbergen hebben kunnen ze toch wel een uitleg geven waarom de deal niet is doorgegaan?
In eerste instantie verwijs ik weer naar de Telegraaf, daar staat een hoop in. In tweede instantie... men is jou niks aan uitleg verscguldigd en het feit dat jij niet te horen krijgt wat jij wilt weten betekent niet dat ze meteen fout bezig zijn. Het zijn zaken waar jij en ik niks mee te maken hebben.

Als EAG de redder was waarom loopt het dan spaak, alleen vanwege het duistere verleden van de directeur? Dat maakt je als groot aandeelhouder toch niet zoveel uit? Je wilt iets hebben of niet. En laten we niet overdrijven, De Vlieger kan die ene Euro best wel missen.
Blijkbaar was men de centjes en haalbaarheid aan het stretchen tot een kritiek punbt (vandaar dat EAG nu in de shit zit). Mogelijk dacht Erik dat Prins Harm te ver was gegaan en tja, als je dan opeens de baas moet zijn dan ben je dat ook, ook al heb je een ander standpunt.
Ach weet je laat ook maar we komen er toch nooit achter.
Dat klopt, alles zullen we nooit weten, maar je moet oppassen om maar niet de eerste de beste die er mee te maken heeft als schuldige aan te wijzen. Bedenk wel dat DBR dood niet heel erg belangrijk was. DBR zat niet direct te concureren met EAG. DBR erbij was echter precies wat men wou... helaas.

Tot slot (naja, mijn slot): EdV en HP mogen van mij the way of the Dodo gaan (of Endstra).
 
familie foto van HP en EDV ?

fryslan-Image6.jpg
 
Er staat 1 keer een slecht bericht over dbr in de krant en Vliegzerk grijpt het met beide handen aan om dbr af te zeiken en HE/EAG de hemel in te prijzen. Daarvoor zagen we hem zelden. Wat laat jij je kennen zeg. Durf je nog steeds te beweren dat je niet voor die club werkt?
 
Beste Ocho, jij wilt zo graag labels hangen aan mensen terwijl jij degene bent met het grootste (DBR) label.
Ik werk idd NIET voor die toko maar irriteer mij aan mensen die ongefundeerd slechte dingen rondschreeuwen over mensen en/of bedrijven.
Wanneer dan blijkt dat 'hun' kamp net zo bevuild is dan zal ik mijn scheur niet houden.

Zoals ik eens eerder zei, laten we het houden bij FEITEN en wat dat betreft is de beerput van de EAG nu wel bekend en gaat die van DBR pas open.

Trouwens, hoeveel van de aanklachten en verdachtmakingen tegen Prins Harm en EdV zijn hard gemaakt?
Ik bedoel maar, veel geschreeuw weinig wol.

Ik weet niet wat ik moet denken van mensen die na alles nog steeds geloven dat EAG de duivel is en poor lill' old DBR het zielige lammetje.

get a life, or a clue.

p.s.
Zelfs 19of77, de flagbearer van de DBR is niet zo gekleurd.
 
Vliegzerk said:

Ik werk idd NIET voor die toko maar irriteer mij aan mensen die ongefundeerd slechte dingen rondschreeuwen over mensen en/of bedrijven.
Wanneer dan blijkt dat 'hun' kamp net zo bevuild is dan zal ik mijn scheur niet houden.

RE:
Ik ken er twee die niet anders doen met hun gelul over hoe erg alles wel niet is voor "hun" mensen. Ze hebben nog nooit anders gedaan dan op het randje van het toelaatbare balanceren.

QUOTE
Trouwens, hoeveel van de aanklachten en verdachtmakingen tegen Prins Harm en EdV zijn hard gemaakt?
Ik bedoel maar, veel geschreeuw weinig wol.

RE:
Voor veel geschreeuw moet je bij Harm zijn! En voor weinig wol bij EAG!

QUOTE
Ik weet niet wat ik moet denken van mensen die na alles nog steeds geloven dat EAG de duivel is en poor lill' old DBR het zielige lammetje.

RE:
Mee eens, Mosselman mag mee als offerlammetje.

Q:
get a life, or a clue.

R:
Get a job!(outside EAG management)
 
Last edited:
Wiper said:
R:
Get a job!(outside EAG)

Gentlemen, this flaming doesn't have a place here, not constructive nor informative.

It's sad with what happened to DBR, it could have been a good relationship, but alas.

And now,EAG, also alas.

Try to to keep it nice, you might to work together in the near future.

Peace :D
 
Damn strait, seems like there will a LOT of highly motivated, experienced and qualified pilots... all are unemployed.
 
Tsja, ik wens B757 het beste. Voor de mensen van DBR kan ik me voorstellen dat het een enorme teleurstelling is, als zo'n mooi bedrijf er van de ene op de andere dag niet meer is.
Er wordt op dit soort momenten altijd naar een schuldige gezocht. Ik denk dat -gezien de geschiedenis- vele verschillende personen en instanties uiteindelijk voor dit drama hebben gezorgd.
Degene die niets te verwijten valt en er echt het hardst voor gevochten hebben (de werknemers) zitten nu met de gebakken peren. Ik heb begrepen dat er momenteel alweer meerdere vliegers van DBR aan het werk zijn in het buitenland? Ik hoop het en wens een ieder van DBR het allerbeste toe.
 
Voor zover ik het weet hebben van de ongeveer 45 vliegers er 5 een contract in hun kontzak, markt is een beetje slecht.
 
Back
Top